windows

مایکروسافت از برنامه دسکتاپ ویندوز رونمایی کرد

روز سه‌شنبه، مایکروسافت جدید‌ترین برنامه دسکتاپ ویندوز را معرفی کرد. این برنامه یک ابزار توسعه‌دهنده آنلاین (Online Developer Tool) است که برای ساده‌سازی روند بررسی جزییات و تجزیه و تحلیل دقیق عملکرد برنامه و شناسایی و بر‌طرف کردن اشکالات برنامه‌های دسکتاپ، طراحی شده است.

1516763596_windows

همینطور که در اسکرین‌شات بالا مشاهده می‌کنید، در داشبورد، توسعه‌دهندگان می‌توانند عملکرد فایل‌های EXE (اجرایی) را به طور کلی مرور کنند و همچنین می‌توانند گزینه‌های دیگری را نیز به لیست بررسی بیافزایند. مکانیسم افزودن فایل، شامل دانلود یک فایل بدون علامت (امضا) و تائید و امضای آن با همان تائیدیه مورد استفاده برای اپلیکیشن‌های دسکتاپ همسان و سپس آپلود فایل در پورتال است. این کار به مایکروسافت اجازه می‌دهد تا به کد امضای تائیدیه دسترسی پیدا کند و تمام اپلیکیشن‌های با همان تائیدیه را با دوری‌سنجی (تله‌متری) جمع‌آوری نماید و به راحتی به صورت یکباره تمامی فایل‌های چندگانه اجرایی مرتبط به یکدیگر را شناسایی کند.

1516763596_windows

از طریق پورتال جدید، توسعه‌دهندگان به داده‌های سالم جمع‌آوری شده، دسترسی دارند و حتی می‌توانند آنها را براساس منطقه مرتب‌سازی کنند که از این طریق می‌توانند موضوعات خاص هر ناحیه را مجزا نمایند. همچنین می‌توانند وضعیت سلامت و نرخ نفوذ نسخه‌های منتشر شده را با یکدیگر مقایسه کنند. از جمله دسته‌بندی آنها بر اساس نسخه‌های مختلف ویندوز، مانند آخرین نسخه ویندوز 10 و یا برنامه ویندوز‌ اینسایدر (Windows Insider) که منتشر شده است. علاوه بر این، امکان دانلود فایل‌های CAB و Stack traces هر شکست (ارور) نیز وجود دارد تا فرایند شناسایی اشکالات، ساده‌تر شود.

1516763596_windows

در نهایت به جای تکیه صرف بر پورتال، برنامه به توسعه دهندگان این اجازه را می‌دهد که از طریق یک API به داده‌ها دسترسی داشته باشند. این برنامه جایگزینی برای Microsoft Sysdev Partner Portal است. برنامه دسکتاپ ویندوز، رایگان است و شما می‌توانید از این لینک به آن دسترسی پیدا کنید.

4 در مورد “مایکروسافت از برنامه دسکتاپ ویندوز رونمایی کرد”

  1. مهدی حاجیان

    کار برنامه نویس های ویندوز حرف نداره و همیشه برنامه هایی که خلق کردن توی استر کاربردی بوده

  2. مایکروسافت بهترینه هم توساخت سخت افزار هم نرم افزار
    مثل گوگل نیست که یه گوشی بزنه کلی مشکل پیدا کنه

  3. خیلی خوبه . این سیاست باعث میشه گوشی های با قابلیت کانتینیوم تازه ارزش خرید پیدا کنن و حتی باعث میشه استور مایکروسافت نسبت به رقیبهاش دارای برنامه های کاربردی تری باشه . فکر کنم سال دیگه که گوشی سرفیس فون معرفی بشه شاهد ورود برنامه های سنگینی چون اتوکد ، فتوشاپ و … تو استور باشیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH