Microsoft’s

استراتژی مایکروسافت در سال 2018: تمرکز بر روی کورتانا و دستگاه‌های همیشه متصل

در گزارش جدید Thurrott، انتظار می‌رود در سال 2018 تولیدکنندگان قطعات اورجینال (OEMs)، با شدت بیشتری بر روی سخت افزار‌های مایکروسافت کار کنند.

در گزارش جدید Thurrott، انتظار می‌رود در سال 2018 تولیدکنندگان قطعات اورجینال (OEMs)، با شدت بیشتری بر روی سخت افزار‌های مایکروسافت کار کنند.

  1. گران‌ترین و مدرترین تجهیزات: سخت افزار با کیفیتی همانند سرفیس‌بوک 2 و دل XPS 13 که قابل رقابت با مک‌بوک پرو اپل خواهند بود.
  2. محصولات اصلی مدرن: دستگاه‌هایی مانند لپتاپ سرفیس و سرفیس پرو که قابل رقابت با آیپد‌ پرو، مک‌بوک و پیکسل‌بوک باشد.
  3. پایین‌رده‌های جدید: این گزینه شامل نوت‌بوک‌هایی است مانند سویفت 1 ایسر که قابل رقابت با کروم‌بوک‌های رده پایین و میان‌رده است.
  4. بازی‌ها و واقعیت‌های ترکیبی
  5. PCهای همیشه متصل (Always Connected PCs)، مدل جدیدی از سیستم‌های کامپیوتری که مایکروسافت در سال گذشته معرفی کرد.
  6. دستگاه‌های مبتنی بر کورتانا

در حالی که بسیاری از این موارد قابل پیش‌بینی است اما مایکروسافت تمرکز خود را بر روی دو گزینه آخر یعنی سیستم‌های همیشه متصل و دستگاه‌های مبتنی بر کورتانا گذاشته؛ دو پروژه‌ای که از سال 2016 تاکنون مایکروسافت در منگنه قرار داده است.

always

با دستگاه‌های همیشه متصل، کاربران قادر خواهند بود که از آنها مانند گوشی‌های هوشمند خود استفاده کنند و حتی در حین حرکت بدون مشکل به کار خود ادامه دهند و در یک کلام، هرگز مجبور نیستند از شبکه خارج شوند. این دستگاه‌ها با پردازنده‌های اینتل و کوالکام کار می‌کنند.

در حالی که از کند بودن برنامه‌های ارتقای کورتانا و بی‌خیالی مایکروسافت، انتقاد‌های زیادی شده بود که چرا با وجود فعالیت شدید رقبایی چون الکسا و گوگل در بازار رقابت، فعالیت خاصی از سوی آنها دیده نمی‌شود، با انتشار این اخبار معلوم می‌شود سرانجام مایکروسافت نیز این خطر را حس کرده است و در سال 2018، برنامه‌های جدید‌تری برای کار بر روی کورتانا خواهد داشت. شاید زمینه‌ساز این تصمیم هم اعلام جنگ هوش‌ مصنوعی گوگل به رقبا در نمایشگاه CES 2018 باشد. به همین دلیل مایکروسافت با افزیش همکاری‌ها و فشار آوردن به تولیدکنند‌گان قطعات، قصد تولید و عرضه محصولات هوشمند‌تری را دارد.

2 در مورد “استراتژی مایکروسافت در سال 2018: تمرکز بر روی کورتانا و دستگاه‌های همیشه متصل”

  1. دستیار صوتی نبود سیری داشت رو ایفون به کاربراش خدمات میداد …اینا از کجا سبز شدن یهو معلوم نیست ????

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH