تراشه‌های LTE آی‌فون‌

کوالکام دیگر تراشه‌های LTE آی‌فون‌های اپل را تامین نخواهد کرد

در حال حاضر کمپانی اپل از مودم‌های LTE ساخت شرکت‌های اینتل و کوالکام در دستگاه‌های آی‌فون و آی‌پد خود استفاده می‌کند. اما اخیرا همکاری میان کوالکام با غول تکنولوژی به دلیل جدال‌های حقوقی اخیر آن‌ها متزلزل شده است. این در حالیست که حق مالکیت بالقوه شرکت برودکام احتمالا مسائل میان این 2 کمپانی را حل و فصل می‌کند.

آخرین اخبار در مورد همکاری‌های فعلی حکایت از این موضوع دارند که احتمالا اپل برای تامین تراشه‌های LTE آینده خود تنها متکی بر شرکت اینتل خواهد بود.

مدل‌های جدید آی‌فون بدون نیاز به شرکت‌های کوالکام یا مدیاتک می‌توانند تراشه‌های LTE خود را از اینتل دریافت نمایند

مینگ چی‌کو از موسسه KGI Securities قبلا پیش‌بینی کرده بود که اینتل حدودا 70 درصد از مجموع تراشه‌های LTE مورد نیاز برای آی‌فون‌ها و آی‌پدهای آینده را تامین خواهد کرد و تامین 30 درصد باقی‌مانده به شرکت کوالکام سپرده می‌شود. با این‌حال گزارش به‌روزرسانی شده از جانب وی کاملا تغییر یافته است و این همان چیزی است که کو در گزارش آخر خود بدان اشاره کرد:

انتظار داریم که شرکت اینتل تامین‌کننده انحصاری تراشه بیس‌باند برای مدل‌های جدید آی‌فون در نیمه دوم سال 2018 باشد؛ در حالی که احتمالا کوالکام از این سفارشات هیچ سهمی نخواهد داشت.

گوشی‌های آی‌فون 8، آی‌فون 8 پلاس یا آی‌فون X هیچ‌یک با مودم LTE مدل XMM 7560 شرکت اینتل عرضه نشدند. جهت آگاهی افرادی که اطلاع ندارند، این تراشه توانایی سازگاری با هر 2 شبکه GSM و CDMA را دارد؛ بدین معنا که اپل قادر به عرضه گوشی آی‌فونی است که می‌تواند با اپراتورهای مخابراتی Sprint، AT&T، Verizon و T-Mobile کار کند. متاسفانه در اینجا نکته حائز اهمیت این است که در صورت واگذاری کلیه سفارشات به اینتل، احتمالا اپل ناچار به پرداخت هزینه بیش‌تری خواهد بود؛ زیرا اهرم مذاکره از فهرست گزینه‌های پیش روی این شرکت حذف خواهد شد.

علاوه بر این در رده‌بندی سرعتی، شرکت اینتل پشت سر کوالکام قرار گرفته و کوالکام به صورت فعالانه مشغول کار برای عرضه شبکه مخابراتی نسل 5 (5G) در آینده‌ای نزدیک است. احتمال دارد که شرکت مدیاتک نیز در این زمینه سرنوشتی مشابه کوالکام داشته باشد؛ اما همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد در حال حاضر هیچ چیز مشخص نیست. با این‌حال همگی می‌دانیم که احتمالا اپل به نزاع حقوقی خود با کوالکام ادامه خواهد داد و وجود یک عامل دردسرساز کم‌تر برای غول فناوری کوپرتینویی، می‌تواند دلیلی کافی برای تکیه به شرکت اینتل محسوب شود.

4 در مورد “کوالکام دیگر تراشه‌های LTE آی‌فون‌های اپل را تامین نخواهد کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH