تغییرو حذف پسورد ویندوز آی‌تی‌رسان

چگونه پسورد ویندوز 10 را حذف کرده یا تغییر دهیم؟!

اگر به دنبال برداشتن یا تغییر پسورد ویندوز 10 خود هستید، در این مطلب نحوه تغییر و حذف پسورد ویندوز 10 را آموزش داده‌ایم.

استفاده از یک پسورد امن، یکی از مهم‌ترین عوامل برای حفظ امنیت سیستم رایانه‌ای محسوب می‌شود، اگر در سایت مایکروسافت حساب کاربری ندارید، می‌توانید به صورت لوکال یا محلی هم یک اکانت برای ویندوز 10 بسازید و بر روی آن پسورد تعریف کنید.

به هرحال گاهی مواقع نیاز خواهید داشت که رمزعبور ویندوز خود را تغییر دهید، به همین دلیل بسیاری از کاربران به دنبال نحوه تغییر پسورد ویندوز 10 هستند.

ما در این آموزش روش آسان تغییر پسورد ویندوز 10 را آموزش خواهیم داد، همچنین اگر می‌خواهید به طور کل رمزعبور خود را بردارید و بدون پسورد از ویندوز 10 استفاده کنید، آموزش نحوه برداشتن یا حذف پسورد ویندوز 10 را نیز در ادامه مطلب آورده‌ایم.

نحوه تغییر پسورد یا پین (PIN) ویندوز 10

اگر شما رمز عبور خود را می‌دانید، لازم نیست آن را بازیابی کنید و تنها کافی است خیلی ساده آن را از طریق Settings ویندوز تغییر دهید. برای اینکار می‌توانید بعد از ورود، با استفاده از حساب مایکروسافت و یا یک حساب لوکال، به تغییر رمز عبور اقدام کنید. مراحل زیر را با ما انجام دهید تا با روش تغییر پسورد ویندوز 10 نیز آشنا شوید.

 

تغییر پین ویندوز

  1. بر روی گزینه Settings کلیک نمایید تا پنجره آن باز شود (اگر دوست داشته باشید، شما می‌توانید از کلید‌های ترکیبی «Win + I» نیز برای این کار استفاده کنید).
  2. بر روی گزینه Accounts کلیک کنید.
  3. در منوی سمت چپ وارد تب Sign-in options شوید.
  4. در این بخش انواع مدل‌های رمز عبورها، از جمله تنظیمات امنیتی مرتبط با Windows Hello را می‌بینید. با توجه به پسوردی که برای ویندوز خود انتخاب کرده‌اید، قسمت Password یا PIN را بزنید.
  5. در پایین قسمت رمز عبور، بر روی دکمه Change کلیک نمایید (اگر احیانا تا به حال هیچ رمزی بر روی سیستم نگذاشته‌اید به جای گزینه Change، با عبارت Add روبرو خواهید شد).
  6. در این قسمت لازم است رمز عبور کنونی را وارد و تائید نمایید و سپس به تغییر رمز عبور و انتخاب یک رمز جدید اقدام کنید.

اگر پس از انتخاب قسمت پسورد، قسمت Password برای شما نمایش داده نمی‌شود، از قسمت پایین‌تر همان صفحه، گزینه «Require Windows Hello sign-in for Microsoft accounts» را غیرفعال کنید (مطابق عکس زیر).

وارد شدن به ویندوز با و بدون پسورد

اگر شما از حساب کاربری لوکال استفاده می‌کنید در مرحله آخر می‌توانید از گزینه Password hint برای وارد کردن یک راهنما یا عبارت کمکی جهت به یاد آوردن رمز عبور استفاده کنید. درضمن، این نکته را نیز به خاطر داشته باشید، در صورتی که شما از حساب کاربری مایکروسافت برای ورود استفاده می‌کنید، در تمام خدمات دیگر از جمله ایمیل Outlook و حساب کاربری Xbox Live و … نیز این رمز عبور تغییر خواهد کرد.

برای اطلاعات بیش‌تر برای مدیریت حساب‌ها، مانند ساخت اکانت لوکال، ساخت چندین اکانت یا حذف آن‌ها، آموزش ساخت، تغییر یا حذف اکانت مایکروسافت را بخوانید.

در همین تب Sign-in options، شما اگر دوست داشته باشید می‌توانید برای ورود به سیستم، پین‌کد و یا رمز تصویری تعیین کنید.

نحوه حذف و برداشتن پسورد ویندوز 10

برای حذف پسورد ویندوز 10 مراحل بالا را قدم به قدم دنبال کنید تا زمانی که دکمه Change را نیز کلیک کردید. در اینجا، زمانی که ویندوز از شما خواست تا رمز عبور جدید را وارد کنید، تمام کادر‌های موجود را خالی بگذارید. سپس بر روی عبارت Next کلیک نمایید. به همین راحتی پسورد ویندوز 10 حذف می‌کند. البته شما اینکار را تنها بر روی حساب لوکال می‌توانید انجام دهید و در حساب مایکروسافت ملزم به داشتن رمز عبور هستید. اگر از PIN استفاده می‌کنید، به قسمت بعدی مقاله مراجعه کنید.

شما اگر مایل باشید می‌توانید از یک روش دیگر برای برداشتن پسورد ویندوز 10 اقدام کنید. این روش هم بر روی حساب لوکال و هم بر روی حساب مایکروسافت کار خواهد کرد. برای حذف پسورد ویندوز 10 مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. کلید ترکیبی Win + R را بزنید تا پنجره Run باز شود.
  2. در کادر موجود عبارت netplwiz را تایپ کنید.
  3. پنجره User Accounts را مشاهده خواهید کرد. از لیست کاربران، بر روی نام حساب کاربری خود کلیک نمایید.
  4. تیک عبارت Users must enter a user name and password to use this computer را بردارید.
  5. بر روی گزینه OK کلیک نمایید.

در ادامه ویندوز برای شما یک پیغام با این مضمون نشان خواهد داد که شما در آینده بدون وارد کردن نام کاربری و رمز عبور و به صورت خودکار وارد سیستم خواهید شد. سپس باید رمز عبور کنونی حساب کاربری را وارد کنید. خب کار تمام است، بار دیگر که می‌خواهید وارد سیستم  شوید (Log in)، بدون درخواست رمز عبور از شما، وارد حساب کاربری‌تان خواهید شد.

البته این کار رمز عبور را حذف نخواهد کرد و رمز عبور بر روی سیستم باقی خواهد ماند. اگر شما از حساب کاربری خارج شوید (Sign out) در هنگام ورود مجدد (Sign in) به از شما درخواست رمز عبور را خواهد کرد. همچنین اگر شما قصد داشته باشید از راه دور وارد سیستم خود شوید باز هم باید رمز عبور را وارد کنید تا اجازه دسترسی به سیستم را داشته باشید.

شیوه برداشتن پین (PIN) از ویندوز 10

اگر شما به جای پسورد از پین استفاده می‌کنید، برای حذف آن از مراحل زیر استفاده کنید.

نحوه حذف پین یا پسورد در ویندوز 10

  1. مراحل قسمت قبل را دنبال کنید تا به صفحه Sign-in options برسید.
  2. وقتی روی قسمت PIN، کلیک می‌کنید، به جای Change، از گزینه Remove استفاده کنید. پس از آن از شما خواسته می‌شود پین یا پسورد فعلی اکانت مایکروسافت خود را وارد کنید.

پس از آن کد پین شما از ویندوز حذف می‌شود و بدون وارد کردن هیچ پسورد یا پینی می‌توانید وارد ویندوز شوید.

در هر حال ما به شما توصیه می‌کنیم که برای داشتن امنیت بهتر همواره از یک رمز عبور مطمئن بر روی سیستم خود استفاده کنید، هرچند تصمیم با خود شماست.

47 در مورد “چگونه پسورد ویندوز 10 را حذف کرده یا تغییر دهیم؟!”

  1. عرض سلام و درود.

    من رمز کامپیوترم رو عوض کردم،وقتی پسورد رو میزنم میگه اشتباهه،بعد پیش نمایش پسورد رو پایین نشون میده،از روی اون میزنم وارد میشه،
    چیکار کنم پیش نمایش خاموش بشه؟
    ممنونم .

  2. سلام ممنون میشم جواب بدید.
    من تازه کامپیوتر خریدم و موقع ورود به ویندوز هیچ پسوردی از من نمی‌خواست وقتی یک حساب مایکروسافت در ویندوز ۱۰ درست کردم موقع ورود از من همان پسوردی که حساب مایکروسافت درست کردم می‌خواهد و همیشه باید به اینترنت متصل شوم و پسورد را بزنم تا وارد ویندوز بشه.
    چکار باید بکنم که به حالت قبلی برگرده؟

  3. بسم الله الرحمن الرحیم
    با سلام
    تشکر بابت توضیح خوبتون ولی یکم سعی کنید تمامی مشکلاتی که احتمال وجودش خواهد بود را بگید یا راه حل کلی همراه با ذکر مورد استفاده رو بگید تشکر البته کاربران خوودشان باید این کار هارو با سیستم انجام بدهند و بفهمند چون سخت نیست. ان شا الله همه مریضان شفا پیدا کنند بحق حسین علی و فاطمه امام رضا و پدرشان امام کاظم و همه ائمه و معصومین ان شا الله
    با تشکر التماس دعا خدانگهدار.

    10
    19
  4. اقا برای منم دوتا ساخته شده و هردوش رمز داره
    خراب شد ویندوز
    چیکار باید بکنیم
    ادمین بیا پاسخگو باش لطفا

    2
    12
    1. سعید صانعی

      من برا اون دوستمون هم نوشتم، این دو روش اصلا ارتباطی به ساخت یوزر جدید نداره، من خودم الان هر دو روش مطلب رو تست کردم، کار کرد
      البته در متن نوشته بودم که این کار فقط برای حساب کاربری لوکال قابل انجام و در صورت داشتم حساب متصل به مایکروسافت، اصلا نمیتوانید پسورد رو بردارید
      شما مراحلی که طی کردید رو بهم بگید

    2. – ابتدا به صفحه Start مراجعه نموده و گزینه Settings را انتخاب کنید.
      ۲- به بخش Account مراجعه کنید
      ۳- بر روی گزینه Sign in With a Local Account Instead کلیک کنید و سپس جای پس ورد خالی بکذارید در استارت بعدی ویندوز بدون پسورد استارت و راه اندازی خواهد شد

      3
      8
  5. امین زمانی

    این دیگه چجور اموزشی بود. زدی سیستمم هم خراب کردی. دوتاذیوزر برام ساخته شد بجای اینکه رمز ادمینم برداشته بشه. رمزشم سرجاشه.

    8
    15
      1. سعید صانعی

        سلام، این دو روش اصلا ارتباطی به ساخت یوزر جدید نداره، من خودم الان هر دو روش مطلب رو تست کردم، کار کرد
        البته در متن نوشته بودم که این کار فقط برای حساب کاربری لوکال قابل انجام و در صورت داشتم حساب متصل به مایکروسافت، اصلا نمیتوانید پسورد رو بردارید
        شما مراحلی که طی کردید رو بهم بگید

        7
        6
    1. – ابتدا به صفحه Start مراجعه نموده و گزینه Settings را انتخاب کنید.
      ۲- به بخش Account مراجعه کنید
      ۳- بر روی گزینه Sign in With a Local Account Instead کلیک کنید و سپس جای پس ورد خالی بکذارید در استارت بعدی ویندوز بدون پسورد استارت و راه اندازی خواهد شد

      1
      4
  6. خیلی ممنون عالی بود فقط بهتره که به سوالاتی که این زیر پرسیده میشه هم توجه بشه من پاسخ چند نفری رو دادم چون خودمم مشکل داشتم و با چند بار امتحان تونستم به نتیجه برسم ولی باز هم خیلی ممنون(:***

    4
    4
  7. سلام.ببخشید من میخوام حساب مایکروسافتم رو حذف کنم.الان حدود یک ماه و نیمه که
    حذفش کردم و بازش نکردم.اگه بزارم حذف بشه رمزورود سیستمم هم حذف میشه یانه؟
    الان رفتم رمز ورودم رو حذف کنم ولی نشد.انگار نیازه که حسابم رو دوباره باز کنم.چیکار کنم به نظرتون؟
    خواهشا کمکم کنین

    3
    5
    1. – ابتدا به صفحه Start مراجعه نموده و گزینه Settings را انتخاب کنید.
      ۲- به بخش Account مراجعه کنید
      ۳- بر روی گزینه Sign in With a Local Account Instead کلیک کنید و سپس جای پس ورد خالی بکذارید در استارت بعدی ویندوز بدون پسورد استارت و راه اندازی خواهد شد
      برای حذف کلی اکانت میکرو سافت هم باید وارد سایت میکروسافت شده و با اکانت خود لاکین شوید و سپس خذف نمایید

      1
      1
  8. من رفتم تو چنج پسوورد ی صفحه باز میشه ک بادی رمز قدیمی و رمز جیدیدو بزنی من next رو میزنم نمیره میگه باید پر بشه باید چیکار کنم ?

    5
    18
    1. اول رمزتون رو وارد میکنید بعد که اورده رمز فعلی و رمز جدید شما نه رمز فعلی رو پر میکنید نه رمز جدید رو فقط گزینه next رو میزنی باید بگم فکر کنم شما رمز فعلیتون رو وارد کردید نباید وارد بکنید باید همه فیلد ها خالی باشه(:

      2
      7
  9. سلام ، بخاطر امنیت بعد از تغییر رمز لپ تاپ ازتون رمز میخواد و در صورت اشتباه بودن سیستم شمابن میشه ، مجددا با گوشی رمز بدید و بعد از ثبت لپ تاپ رو به اینترنت متصل کنید و رمز جدید وارد کنید . در غیر اینصورت ویندوز تعویض کنید

    5
    3
  10. و سرانجام آرامش به شما و سیستم‌تان باز خواهد گشت
    عالی بود
    دقیقا همین حسو داشتم وقتی از روی سایت شما یادگرفتم عوضش کنم
    چقدرم خندیدیم با این جمله تون

    1
    11
  11. سلام
    پسورد مایکرو سافتمو رو گوشیم عوض کردم و بعد که خواستم از لپتاپم استفاده کنم ،برای ورود ازم پسورد ماکرو سافتو خواست در صورتیکه قبلن پسورد برای ورود به سیستم لپتاپم نداشتم و بعد مشکل بزرگتر اینکه وقتی پسورد مایکرو سافتمو وارد میکنم میگه اشتباهه
    لطفن راهنمایی کنید

    3
    3
  12. سلام منم میخواستم رمز عبور لبتاپ خود را عوض اما روی چنچ که میزنم این جواب بهم میده .Something
    wend wrong
    Try again, or select Cancel to set up your device later.

    4
    10
  13. عالیه مرسی پدرم از ترکیه اومد تا کامپیوتر رو باز کرد دید رمزه داد زد گفت حذف کن من بلد نبودم شما بهم یاددادید مرسی

    14
    3
  14. فوادهدایتی

    سلام ببخشید وقتی سیستم شات دون هست و لپ تاپم رو روشن میکنم یک عکس روی صفحه هست چطور اون عکسو عوض کنم ؟
    باتشکر

    1
    3
  15. سلام خسته نباشید
    من به یه مشکلی خوردم نمیتونم حل کنم
    کمک میخواستم
    میتونم بدونم چطوری عکس مشکلم رو براتون ارسال کنم؟

    5
    4
  16. عفت خطیب شهیدی

    باسلام وعرض ادب لطفا اموزش گوشی SAMSUNG GALAXY J7 PRO را بطور کامل از ابتدای نصب تا کار با تلگرام ، دانلود ،ایجاد فایل ، ذخیره کردن در پوشه ، کار با اینستاگرام و وات ساپ و تصب نرم افزارها و…. را بطور ساده ذرصورت امکان بصورت عملی آموزش دهید تا از امکانات گوشی بتوانیم استاذه نمائیم – سپاسگزارم

    13
    5
  17. سلام من رمز ویندوز لپ تاپ مو فراموش کردم و یکی از دوستام برداشتن ناگهانی باطری رو معرفی کرد.
    و این عمل ۲ مرتبه تکرار شد و روشن که کردم فقط صفحه روشن خاموش میشه و فقط اسم لپ تاپ میاد میره مدل لپ تاپ امم ASUS هستش.
    دوستان خواهش میکنم اگر کسی میدونه باید چیکار کنم درست بشه لطفا راهنمایی کنه!! سپاسگزارم

    12
    22
    1. ثثثثثثثثثث

      ویندوز رو عوض کنید دراوردن باطری فایده ای نداره البته اگه تو پوشه سی اطلاعات مهمی ندارید

      4
      3
    2. this feature requires removable media .such as a UBS flash and then try again. سلام .وقتی لب تابم را روشن کردم و رمز ورود زدم این پیام را داد چکار باید بکنم؟

      2
      9

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH