ارز دیجیتالی ایران فعلا آزمایشی است؛ بانک عامل معرفی شد

به گزارش آی‌تی‌رسان، با فراگیر شدن ارزهای دیجیتال در سرتاسر دنیا، کشور ما نیز به دنبال راه‌اندازی یک ارز دیجیتالی ملی است که بتواند تقاضاهای موجود در این زمینه را پاسخ داده و از خروج ارزهای معتبر از کشور جلوگیری کند. در همین راستا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی آزمایشی ارز دیجیتالی در کشورمان خبر داد که طبق اعلام ایشان، پست بانک به عنوان بانک عامل ارز دیجیتالی ایران فعال خواهد بود.

ارز دیجیتالی جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

دنیا در حال تحول است و یکی از این تحولات، «ارزهای دیجیتال» هستند. رویکرد انفعالی در خصوص فناوری و انتظار دستگاه‌ها از یکدیگر طبیعتا باعث عقب‌ماندگی و در نهایت انفعال حاکمیت خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جلساتی با مسئولین پست بانک داشته است مقرر شده که فراخوانی برای جذب نخبگان در زمینه راه‌اندازی ارز دیجیتال منتشر شده و به‌زودی با هم‌اندیشی نخبگان مقدمات راه‌اندازی اولین ارز دیجیتالی کشور فراهم خواهد شد. وی در ادامه صحبت‌هایش از همه نخبگان و جوانان خواسته است که در صورت تمایل و دارا بودن شرایط به این فراخوان که توسط پست بانک ارایه می‌شود، پاسخ داده و در این هم‌افزایی حضور یابند.

وی همچنین در صفحه توئیتر خود اطلاعات دیگری از ارز دیجیتالی کشور را مطرح کرد:

در جلسه‌ای که با هیئت مدیره پست بانک در خصوص ارزهای دیجیتال مبتنی بر زنجیره بلوکی داشتم، مقرر شد این بانک اقدامات لازم برای پیاده‌سازی آزمایشی اولین ارز دیجیتالی کشور را با استفاده از ظرفیت نخبگان کشور به عمل آورد. مدل آزمایشی برای بررسی و تایید به نظام بانکی کشور ارایه خواهد شد.

3 در مورد “ارز دیجیتالی ایران فعلا آزمایشی است؛ بانک عامل معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH