بررسی رابط کاربری ال‌جی V30 پلاس

پیش‌ازاین شاهد جعبه گشایی، نقد و بررسی تخصصی و چند مقاله مرتبط با ال‌جی V30 پلاس در آزمایشگاه آی تی رسان بودیم، ولی در این مقاله قصد داریم تا نگاهی عمیق‌تر به یکی از مواردی بیندازیم که برای شخص من بسیار جذاب و جالب بود: رابط کاربری ال‌جی V30 پلاس

این تلفن همراه به رابط کاربری استاندارد و خوبی مجهز است که در مدت‌زمان آزمایش آن، استفاده از این دستگاه را برایم لذت‌بخش کرده بود و در ادامه به بررسی ساختار این رابط کاربری می‌پردازیم تا ببینیم که آیا این رابط می‌تواند برای همگان جذاب باشد و نکات مثبت و منفی آن چیست.

نگاهی به رابط کاربری ال‌جی V30 پلاس

سیستم عامل

وی30 پلاس با سیستم عامل اندروید نسخه 7 عرضه می‌شود و تا به امروز تمامی به‌روزرسانی‌های انجام شده برای ال‌جی V30 پلاس به نسخه‌های زیرگروه اندروید 7 اختصاص داشته است. این امر می‌تواند در نوع خود یک نکته منفی برای این پرچم‌دار محسوب گردد زیرا دستگاهی با این قدرت سخت‌افزاری، مسلما با آخرین نسخه از سیستم عامل گوگل به‌مراتب درخشان‌تر عمل خواهد کرد. با این وجود بسیار بعید است که در  یکی دو ماه آینده شاهد عرضه اندروید 8 برای ال‌جی V30 پلاس نباشیم.

اندروید موجود بر روی دستگاه مدنظر ما، اندروید 7.1.2 بود که عملکرد روان و خوبی را از خود ارایه می‌کرد. با این وجود مشکل اصلی این نسخه را نباید در ظاهر آن جستجو کرد بلکه تنها ایراد این است که آخرین پروتکل‌های امنیتی گوگل بر روی آن اعمال نشده است و اندروید 8، اندکی پیشرفته‌تر عمل می‌کند.

نگاهی به رابط کاربری ال‌جی V30 پلاس

نمایشگر همیشه روشن

این قابلیت موجب می‌شود تا پس از قفل کردن نمایشگر، بخشی از اطلاعات بر روی آن نمایش داده شود. این اطلاعات در حقیقت به نحوی طراحی شده‌اند که بتوان از آن‌ها با کمترین میزان تلاش، بیشترین بهره را برد. این نمایشگر همیشه روشن قابلیت تنظیم برای نمایش 9 نوع محتوا را دارد که می‌توان آن‌ها را از بخش تنظیمات دستگاه فعال کرد. به‌این‌ترتیب علاوه بر این‌که استیل کلی نمایش محتوا بر روی این نمایشگر برای شما مشخص می‌شود، درهرصورت خواهید توانست تا پیام‌های ورودی و سایر اعلانات را نیز بر روی این نمایشگر مشاهده نمایید.

البته یکی از معایب همیشه روشن بودن این نمایشگر این است که مصرف باتری دستگاه اندکی افزایش پیدا می‌کند. برای همین هم می‌توانید از بخش تنظیمات برای خاموش کردن این قابلیت اقدام کرده و یا زمانی را تعیین کنید که در صورت عدم استفاده از دستگاه، این قابلیت نیز به‌صورت موقت غیرفعال شود.

بااین‌حال این قابلیت موجود بر روی ال‌جی V30 پلاس، ازنظر ظاهری بسیار جذاب بوده ویکی از بهترین تجربه‌ها درزمینه استفاده از نمایشگر همیشه روشن را به ارمغان آورده است.

نگاهی به رابط کاربری ال‌جی V30 پلاس

دسترسی سریع بر روی نمایشگر قفل‌شده

برای باز کردن دستگاه یا باید از حسگر اثر انگشت استفاده کنید و یا اینکه دو بار بر روی صفحه نمایش کلیک کنید. با این شرایط پس از رد شدن از نمایشگر همیشه روشن، با صفحه مشهور ال‌جی که طراحی‌ای شبیه به حرف V دارد، روبرو می‌شوید. در این شرایط هنوز نمایشگر ال‌جی V30 پلاس کاملا باز نشده است ولی اعلان‌های شما بر روی این بخش به نمایش درمی‌آید و می‌توانید با آن‌ها تعامل داشته باشید.

همچنین در پایین این بخش هم می‌توانید چند دسترسی سریع به ابزارهای دستگاه را در اختیار داشته باشید. البته برای آسودگی خیال و اینکه دیگر در وضعیت قرار داشتن دستگاه در جیب شما، نرم‌افزاری از این طریق باز نخواهد شد نیز تمهیداتی اندیشیده شده است. برای این کار، ال‌جی طرحی را پیاده‌سازی کرده که موجب می‌شود برای باز کردن یک سیستم دسترسی سریع، مجبور باشید انگشت خود را روی آن نگاه داشته و به بالا بکشید تا این قابلیت کل صفحه را پر کند. شما می‌توانید تا 5 دسترسی سریع را به‌صورت همزمان در این صفحه فعال کنید که موجب تسریع روند کار با دستگاه خواهد شد.

نگاهی به رابط کاربری ال‌جی V30 پلاس

نوارابزار شناور

یکی از قابلیت‌های جذاب ال‌جی V30 پلاس، نوارابزار شناور آن است. این قابلیت شامل یک نوار ابزار است که با فعال‌سازی‌اش، به شکل یک نیم‌دایره در صفحه‌نمایش قابل دسترسی خواهد بود. این نیم‌دایره دارای یک فلش است که با کلیک کردن روی آن، نواری برای دسترسی سریع به قابلیت‌های دستگاه برای شما باز می‌شود.

می‌توانید این نوار را در هر یک از لبه‌های دستگاه قرار بدهید و برای این کار کافی است تا آن را گرفته و به نقطه موردنظر بکشید. این ساختار تا حدی شبیه به نوار موجود در لبه‌های سری اج از محصولات سامسونگ است ولی نحوه اجرای آن در ال‌جی V30 پلاس بسیار جذاب و البته قابل شخصی‌سازی‌تر است. بدون شک در مدت‌زمان استفاده از این تلفن همراه، این نوار شناور به یکی از کاربردی‌ترین موارد برای شما بدل خواهد شد.

نگاهی به رابط کاربری ال‌جی V30 پلاس

خانه و منوهای اصلی

کلید خانه، بازگشت و دسترسی به تنظیمات اضافه نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های باز در پس‌زمینه به یک استاندارد قطعی برای اندروید بدل شده‌اند. با این وجود این دکمه‌ها به‌صورت فیزیکی بر روی نمایشگر ال‌جی V30 پلاس وجود ندارند.

این قابلیت موجب شده است که فضای نمایشگر بیشتر بوده و کمترین حاشیه را در بخش جلوی دستگاه داشته باشیم. با این وجود هر گاه که بخواهید می‌توانید این نوار را به‌صورت نرم‌افزاری بر روی نمایشگر در اختیار داشته باشید. البته نوار ال‌جی V30 پلاس شامل یک مورد اضافه هم هست که در سمت راست نوار قرار گرفته و تنظیمات دو سیم‌کارت را ارایه می‌کند.

منوی اصلی تقریبا ویژگی خاصی ندارد، تمامی آیکون‌ها روی نمایشگر هستند و خبری از اپ دراور نیست. البته با پایین کشیدن نمایشگر از وسط آن می‌توانید به آخرین ای‌میل‌ها، اپلیکیشن‌ها و همچنین فعالیت‌های انجام شده در دستگاه دسترسی داشته باشید.

نگاهی به رابط کاربری ال‌جی V30 پلاس

سیستم تماس

نرم‌افزار تماس در رابط کاربری ال‌جی V30 پلاس بسیار ساده و کارآمد است. چهار تب اصلی در این بخش وجود دارند که موجب می‌شوند تا بتوانید تماس برقرار کرده، تاریخچه تماس‌های خود را ببینید و یا مخاطبان را مشاهده کنید. نوار پایانی نیز برای گروه‌بندی به کار می‌رود. همچنین در کنار کلیدهای ورود شماره، امکان ارسال سریع پیام متنی به کاربران نیز وجود دارد. این بخش از رابط کاربری ال‌جی V30 پلاس، معمولی‌ترین قسمت آن به‌حساب می‌آید.

نگاهی به رابط کاربری ال‌جی V30 پلاس

اعلان‌ها و تنظیمات سریع

برای این کار مطابق معمول می‌توانید بالای نمایشگر را گرفته و به پایین بکشید. این کار موجب می‌شود تا دسترسی سریع و در زیر آن اعلان‌های خود را مشاهده کنید. دسترسی سریع بر روی ال‌جی V30 پلاس قابل تنظیم است و با اشاره روی عبارت Edit می‌توانید امکان افزودن یا حذف کردن گزینه‌های نمایش داده شده در این بخش را داشته باشید.

از جمله قابلیت‌های جذاب دسترسی سریع در ال‌جی V30 پلاس می‌توان به امکان ارسال تصاویر نمایشگر به خروجی‌های دیگر، امکان ضبط رخدادها (که در ادامه به آن خواهیم پرداخت) و امکان اشتراک‌گذاری فایل‌ها اشاره کرد. همچنین تمامی قابلیت‌های استانداردی مانند فعال‌سازی وای‌فای، بلوتوث و غیره نیز در این بخش وجود دارند.

در زیر این نوار هم می‌توانید اعلان‌های خود را ببینید که بر اساس فعالیت‌های انجام شده و موارد دریافتی در دستگاه برای شما به نمایش درمی‌آیند. می‌توان با کلیک کردن بر روی هر یک از این موارد، به اپلیکیشن میزبان آن رفته و محتوا را به‌صورت دقیق‌تر مشاهده کرد.

نگاهی به رابط کاربری ال‌جی V30 پلاس

قابلیت ثبت ر خدادهای روی نمایشگر

این قابلیت که در بخش قبل به آن اشاره شد، به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید رخدادهایی که روی نمایشگر انجام می‌شوند را ثبت کنید. البته این امر به معنی فیلم‌برداری از نمایشگر نیست بلکه می‌توان نمایشگر را تبدیل به یک فایل قابل ویرایش کرد. برای مثال شما یک عکس در اختیار دارید و می‌خواهید نکاتی را بر روی آن بنویسید. نتیجه نهایی به‌عنوان یک عکس روی سیستم شما ثبت خواهد شد و می‌توانید آن را ارسال کرده یا برای مصرف شخصی مورد استفاده قرار بدهید.

درمجموع می‌توان گفت که قابلیت‌های رابط کاربری این تلفن همراه در نوع خود بسیار راحت و مناسب هستند. تنها نقاط ضعف این رابط کاربری را می‌توان مربوط به عدم به‌روز بودن سیستم عامل آن دانست و در سایر موارد، این رابط کاربری جذابیت بسیار زیادی را برای کاربر به همراه خواهد آورد.

3 در مورد “بررسی رابط کاربری ال‌جی V30 پلاس”

  1. عرفان مهرویی

    به نظرم وی 30 پلاس ال جی یه شاهکار تو ی پرچمدارها حساب میشه که میتونه پرچمدارهای برندهای مختلف مثل هواوی، اچ تی سی، سونی و سامسونگ رو جیب بغلش بزاره. قیمتش هم که کمتر از گلکسی اس 9 هست و ارزش خریدش بالاست

  2. واااای مردم از خنده 🙂
    من وی 10 هم دیدم اینطوری بود جی 4 هم همینطوری بود این چرا تغییر نمیکنه اصلا خخخخخ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH