سهم 40 درصدی اسمارت‌فون‌های تمام‌صفحه از بازار تا انتهای سال 2018

در سال 2017 و به دنبال عرضه گوشی‌هایی نظیر شیائومی می میکس شاهد ورود بی‌وقفه گوشی‌های هوشمند تمام‌صفحه به بازار بودیم. در واقع می‌توان شیائومی می میکس را محصولی پیشگام در استفاده از این سبک طراحی نام‌گذاری کرد. حواشی اطراف نمایشگر این مدل‌ها کم‌کم و به صورت پیوسته کاهش پیدا کرد. اما با وجود اختلاف‌نظر در مورد تعریف گوشی‌های بدون حاشیه همچنان نمی‌توان این دستگاه‌ها را فاقد حاشیه قلمداد نمود. یک شرکت تحقیقات بازار چینی با نام All View Cloud پیش‌بینی خود در مورد ابعاد نمایشگر اسمارت‌فون‌ها در سال 2018 را منتشر کرده است.

این شرکت اظهار می‌کند که در سال 2018 فرآیند تطبیق نمایشگرهای تمام صفحه برای گوشی‌های هوشمند از مدل‌های پرچم‌دار به مدل‌های میان‌رده و حتی انواع مبتدی نیز گسترش خواهد یافت. همچنین طی سال جاری سهم مدل‌های تمام صفحه از بازار جهانی فروش پنل‌های هندست به بیش از 40 درصد می‌رسد. بعلاوه کمپانی برآورد می‌کند که تقریبا کلیه مدل‌های پرچم‌داری که از سوی تولیدکنندگان عمده گوشی‌های هوشمند در سال 2018 عرضه می‌شوند، مجهز به نمایشگرهایی با ابعاد 6 اینچ و بزرگ‌تر خواهند بود. AVC پیش‌بینی می‌کند که در سال 2018، میانگین اندازه نمایشگر اسمارت‌فون‌ها به 5.6 اینچ خواهد رسید.

بر اساس اطلاعات موسسه AVC، شرکت تولیدکننده نمایشگر سامسونگ دیسپلی در سال 2017 از روند روبه رشد نمایشگرهای تمام صفحه، بیش‌ترین منافع را عاید خود کرد و میزان فروش این کمپانی به 136 میلیون واحد یا 64.6 درصد فروش جهانی رسید. کمپانی تیانما میکروالکترونیکس با فروش 23 میلیون واحدی در جایگاه دوم قرار گرفت و شرکت AU Optronics نیز موفق به فروش 13 میلیون واحد صفحه نمایش شد و رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

بر اساس فناوری تولید به کارگرفته شده، در سال 2017 فروش هندست‌های مجهز به پنل‌های تمام صفحه امولد به 139 میلیون واحد رسید که معادل با سهم 35.3 درصدی از بازار جهانی است. فروش پنل‌های LTPS تمام صفحه برابر با 46.1 میلیون واحد یا 6.7 درصد شد؛ در حالی‌که پنل‌های تمام صفحه a-Si با فروش 24.8 میلیون واحدی، سهم 2.8 درصدی از بازار را به خود اختصاص دادند.

صفحه نمایش‌هایی با اندازه 5 تا 5.99 و 6 تا 6.99 اینچی در میان نمایشگرهای تمام صفحه بیش‌ترین فراوانی را داشتند و به ترتیب 69.2 درصد و 20.8 درصد از بازار را در اختیار خود گرفتند. به طور ویژه نمایشگرهایی با ابعاد 5.7، 5.8، 5.99، 6.01 و 6.2 اینچ بیش‌تر از سایر مدل‌ها مورد استفاده قرار گرفتند.

4 در مورد “سهم 40 درصدی اسمارت‌فون‌های تمام‌صفحه از بازار تا انتهای سال 2018”

  1. اس ۸ ک اومد ب بازار دیگ هیچ گوشی ب زیبایی اون نیومد کاش ایفون ایکس هم اونجوری بود حیف اون نرم افزار که طراحیش ایفون ایکس باشه

  2. عرفان مهرویی

    اینکه صفحه چقدر بزرگ باشه به نظرم مهم نیست . البته اتفاق خوبیه ولی مهم تر از اون کیفیت نمایشگر و کیفیت خود موبایل هست که تعیین کنندست. شما این تفاوت رو در پرچمدارها هم میتونید ببینید که گوشی مثل وی 30 پلاس با وجود قیمت پایینترش کیفیت به مراتب بالاتر از سایر پرچمدارها داره.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH