سونی علت حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا در اکسپریا XZ2 را مشخص کرد

هر چند که در کنگره جهانی موبایل امسال شرکت‌های صاحب نام دنیای فناوری آن‌طور که باید و شاید شگفتی‌ساز نشدند اما برای اولین بار در طی این سال‌ها، شرکت سونی در نحوه طراحی گوشی‌های هوشمندش تجدید نظر کرد.

این کمپانی زبان طراحی جدید را که در اصطلاح Ambient Flow نامیده می‌شود، جایگزین سبک طراحی منسوخ OmniBalance کرد؛ هر چند که باز هم ممکن است این سبک طراحی با سلیقه همگان مطابقت نداشته باشد اما به هر حال تغییر مثبتی به شمار می‌رود. ژاپنی‌ها برای شروع کار امسال خود قصد دارند که قطورترین پرچمداران دو سال اخیر خود یعنی اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت را روانه بازار کنند.

نکته دیگری که شاید بسیاری از علاقه‌مندان به برند سونی را ناامید کرد، حذف جک 3.5 میلی‌متری بود که در حقیقت نوعی پسرفت محسوب شده و متاسفانه بسیاری از شرکت‌ها در این راه گام نهاده‌اند. سونی درخصوص حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا در گوشی‌های اکسپریا XZ2 این‌گونه توضیح داد:

این بخشی از دوره پوست‌اندازی و تغییر ما در طراحی جدید Ambient Flow محسوب می‌شود. برای خلق یک طراحی زیبا و جذاب‌تر، طراحان ما نیاز داشتند تا قید جک افسانه‌ای 3.5 میلی‌تری را زده و آن را حذف کنند. به علاوه، ما از روند تغییرات و حرکت به سمت استفاده از هدفون‌های بی‌سیم در بازار آگاهی داریم.

از این صحبت‌ها که بگذاریم، هنوز معلوم نیست که چرا با وجود حذف جک هدفون، ضخامت این دو پرچم‌دار جدید بیشتر شده و طراحی آن‌ها نیز به آن اندازه که سونی تعریف می‌کند زیبا نیست! البته همه ما می‌دانیم که بهره‌گیری از درگاه  USB Type-C یا همان دانگل Y این امکان را فراهم می‌کند که به طور هم‌زمان به موسیقی گوش داده و گوشی خود را شارژ کنید اما توجه داشته باشید که حتی اگر گوشی خود را به آداپتور شارژ سریع متصل کرده باشید، نباید انتظار کارایی معمول را داشته باشید و باید قید شارژ سریع را بزنید.

4 در مورد “سونی علت حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا در اکسپریا XZ2 را مشخص کرد”

  1. خخخخخ
    واقعا ادم حرف های سونی رو میشنوه خندش میگیره
    کجای این طراحیت افسانه ای هست؟
    سونی هم سونی قدیم عجیب خوب بود
    الان دیگه جالب نیست اصلا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH