تلگرام

تکلیف فیلترینگ توئیتر، یوتیوب و تلگرام مشخص شد

در حالی‌که روزهای اخیر خبرهای ضد و نقیضی در مورد رفع فیلترینگ توئیتر و یوتیوب در فضای مجازی منتشر شد، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در یک خبر جنجالی اعلام کرد که نه تنها این سایت‌ها رفع فیلتر نخواهند شد، بلکه احتمالا در آغاز سال 97 شاهد اتفاقاتی خواهیم بود که باعث می‌شود سلطه خارجی‌ها بر فضای مجازی کشور کمتر شود!

در حالی‌که بسیاری از کاربران خبرهای امیدوارکننده‌ای پیرامون رفع فیلتر یوتیوب و توئیتر شنیده بودند، عبدالصمد خرم‌آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در صفحه شخصی خودش خبری را منتشر کرد که اهالی رسانه را به یک شوک عمیق فرو برد.

اپلیکیشن یوتیوب

خرم‌آبادی در مورد خبرهای پیرامون این شبکه‌ها نوشت:

با توجه به تهمیداتی که در مورد فضای مجازی اندیشیده شده، به زودی شاهد تحولاتی خواهیم بود که قطعا منجر به کاهش وابستگی کشور به شبکه‌های اجتماعی خارجی خواهد شد و تسلط آنان را بر ایران کمتر خواهد نمود. این روزها اهالی رسانه سوالات زیادی در مورد شبکه‌های اجتماعی خارجی از من می‌پرسند که آیا یوتیوب و توئیتر رفع فیلتر می‌شوند یا این موضوع در دستور کار کارگروه فضای مجازی قرار گرفته است یا خیر؟

در پاسخ باید بگویم که این شبکه‌ها به دستور مراجع قضایی فیلتر شده‌اند و رفع فیلتر آن‌ها نیز به دستور مراجع قضایی انجام می‌شود و سایر نهادها اجازه تصمیم‌گیری در مورد آن‌ها را ندارند.

وی در ادامه پیرامون دلائل فیلترینگ یوتیوب و توئیتر گفت:

از جمله دلائلی که باعث شده این دو شبکه فیلتر شوند، عدم تبعیت آن‌ها از قوانین ایران است که باعث انتشار محتوای غیرقانونی شده و دسترسی بسیاری از جاسوسان برای استفاده از ترافیک کشور فراهم شد.

همین‌جا اعلام می‌کنم که ما به دنبال رفع فیلتر این دو شبکه نبوده و نخواهیم بود، چرا که در صلاحیت بررسی آن نیستیم. به علاوه، مسئولین تصمیمی اتخاذ کردند که در صورت اجرا شدن یک اتفاق بی‌نظیر در آغاز سال 97 رقم خواهد خورد. این تصمیم با توجه به نفوذ زیاد شبکه‌های خارجی بر فضای مجازی کشور گرفته شده و قطعا اجرایی می‌شود.

ما به دنبال این هستیم که کشور را از دست بیگانگان نجات دهیم. طبق تصمیمات اتخاذ شده، برنامه‌های زیادی برای انتقال کاربران ایرانی از شبکه‌های خارجی به سمت شبکه‌های داخلی داریم که به زودی اجرایی می‌شوند.

تلگرام فیلترینگ

این مقام مسئول در ادامه اشاره‌ای به توئیتر داشته و اضافه کرد:

یکی از دلائلی که باعث شده بعضی از افراد مساله رفع فیلتر توئیتر را مطرح کنند این است که کشور را از چاله بعضی از شبکه‌های اجتماعی فعلی در بیاورند و وارد چاه یک شبکه صهیونیستی کنند. باید اعلاک کنم که تصمیم جدید ما در سال آینده عملی می‌شود و مخالفین اندک آن به اهداف خود نخواهند رسید.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در پایان گفت:

قطعا مطرح کردن مسائل انحرافی مانند یوتیوب و توئیتر ترفندی است که کشور را از رسیدگی به مسئله اصلی فضای مجازی دور کند اما عناصر انقلابی کارگروه از این اقدامات جلوگیری خواهند کرد. تصمیمات مربوط به این دو شبکه قضائی است و اعضای این کارگروه به خوبی به این موضوع واقف هستند.

هفته گذشته از پشت پرده اخبار مربوط به فیلترینگ تلگرام و اقدامات مسئولین وزارت ارتباطات برای بررسی کامل فیلترینگ تلگرام در سال 97 خبری منتشر کرده بودیم که بیش از پیش رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته است. این بررسی‌ها به این دلیل انجام می‌شود که نگرانی‌ها از اقدامات متقابل تلگرام جدی است. تهدید پاول دوروف برای غیرقابل فیلتر شدن نسخه‌های آینده تلگرام موجب شده که مسئولین وزارت ارتباطات برای جلوگیری از کم اعتبار شدن این وزارت‌خانه دست به کار شوند. با توجه به صحبت‌های دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مشخص شد که برنامه فیلترینگ تلگرام در سال 97 به صورت جدی دنبال می‌شود.

10 در مورد “تکلیف فیلترینگ توئیتر، یوتیوب و تلگرام مشخص شد”

  1. برای خودم متاسف شدم که توی ایران هستم و با این ادم ها باید زندگی کنم از بی پولی زدم توی کانال تلگرامی تبلیغ گرفتم ماهی4 میلیون درامد داشتم زدید فیلترش کردید بد بختم کردید رفتم توی یوتوب کار کنم دیدم یوتوب فیلتره بعد یک ساعت هرچی لایک فالو داشتی میپرید بخاطر فیلتر ای کاش ایرانی نبودم فقط میتونم بگم افسوس که ما محدود هستیم همه جا

  2. انقد محدود هستیم که توییتر رو نمی تونیم استفاده کنیم. تلگرام که هیچی نیست !
    نگاهی به کشور های دیگه بندازین. واقعن واسه این دولت متاسفم
    خیلی از شغلا به همین تلگرام بستگی داره

  3. ای بابا کل عمر یک انسان 70/80 ساله کل لذتشم تا 50 سالگیه . تا 18 سالگی هم ک چیز خاصی نمیفهمیم . یعنی یک انسان کلا 32 سال میتونه زندگی کنه اونم فقط یک بار ! اخه چی چیه انقد به همه چی سخت گرفتیم . این همه محدودیت این همه گرونی این همه شکنجه واسه چی دقیقا برای چی اخه

  4. ای خدا مارو پولدار کن از دست اینها فرار کنیم بریم کره شمالی ! فکر کنم اونجا آزادتر باشیم !

  5. ای بابا
    باز دوباره باید فیلترشکن نصب کنیم.
    مسئولین محترم لطفا ضعیف بودن سخت افزار گوشی ما بی پولام در نظر بگیرین
    با این تصمیمات شما مجبور میشیم فیلترشکن بریزم که باعث میشه گوشیمون سنگین بشه و هنگ کنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH