آموزش کامل فعال و رجیستر کردن گوشی‌های مسافری سامسونگ

در این مطلب آموزش قدم به قدم فعال سازی و رجیستر کردن گوشی های سامسونگ همچنین آموزش رجیستری گوشی سامسونگ به شکل مسافری و ارسال پستی را به شما آموزش می‌دهیم.

هرچند که از آغاز طرح رجیستری تاکنون حدود 5 سال می‌گذرد اما به علت تغییرات و تحولاتی که در این طرح اتفاق افتاده، هنوز هم عده بسیاری نمی‌دانند که گوشی تلفن همراهشان را باید به چه شکل رجیستر یا فعال‌سازی کنند.

واقعیت آن است که رجیستر کردن گوشی های تلفن همراه از هر برند همچون سامسونگ و شیائومی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد، درواقع فرایند رجیستر کردن گوشی بسیار ساده و آسان است اما تغییرات متوالی این طرح موجب شده تا بسیاری اطلاعات نادرستی در مورد شرایط رجیستر کردن گوشی موبایل به ویژه از برندهای اپل و سامسونگ داشته باشند.

یکی از مشکلات طرح رجیستری، ورود غیرمجاز تلفن همراه از رویه مسافری بود که اجازه می‌داد تا افراد سودجو بتوانند تعداد زیادی گوشی از برندهای مختلف را از این رویه وارد و آن‌ها را رجیستری کنند.

اما حالا همه گوشی‌های وارد شده به کشور رجیستر می‌شوند و شما تنها آموزشی که باید دریافت کنید، نحوه فعال کردن گوشی‌ها است. البته اگر قصد وارد کردن گوشی را دارید، داستان متفاوت است. شما می‌توانید به صورت مسافری یک تلفن همراه به کشور وارد و برای رجیستر کردن آن نیز اقدام کنید.

همچنین ممکن است یک تلفن همراه از خارج از کشور برای شما هدیه فرستاده باشند که مجبور می‌شوید آن را رجیستر کنید، به جز این دو مساله، دیگر نیازی به رجیستر کردن تلفن همراه در داخل کشور نیست. در عین حال موضوع هزینه رجیستری گوشی هم برای بسیاری از کاربران شفاف نیست که ما پیشتر مطلبی در این خصوص نوشته‌ایم.

حال ما در این مطلب هر سه روش را برای گوشی‌های سامسونگ به شما آموزش می‌دهیم. درواقع اگر شما یک گوشی سامسونگ دارید و به دنبال فعال کردن یا رجیستری کردن آن هستید، در این مطلب تمام آموزش‌های لازم و به‌روز را دریافت خواهید کرد، با آی‌تی‌رسان همراه باشید:

آموزش استعلام اصالت و فعال کردن گوشی های سامسونگ

اگر به دنبال خرید یک تلفن همراه هستید، طبیعتا انتخاب شما در میان مدل‌های رجیستری شده است. برخی از فروشندگان نامعتبر، گوشی‌های رجیستر نشده را نیز به کاربران می‌فروشند که خرید آن‌ها اصلا توصیه نمی‌شود.

اما به هر شکل اگر قصد خرید تلفن همراه داشتید، باید تلفن همراه خود را فعال کنید. گوشی‌های مختلف را می‌توان به صورت حضوری یا اینترنتی خرید، تقریبا تمامی مدل‌های اینترنتی نیاز به فعال شدن دارند که این کار به عهده شماست. در خرید حضوری هم می‌توانید خود گوشی‌تان را فعال کنید ولی معمولا فروشندگان خودشان این کار را انجام می‌دهند.

البته شما در هنگام خرید اصالت گوشی را باید استعلام کنید، توجه داشته باشید که حتی اگر از دوستان یا آشنایان خود تلفن همراه خریداری می‌کنید، نیاز به تایید اصالت کالا وجود دارد.

روش تعیین اصالت گوشی سامسونگ

برای تعیین اصالت گوشی راه‌های مختلفی وجود دارد اما ساده‌ترین و راحت‌ترین روش گرفتن شماره کد دستوری سامانه همتا است، به این منظور مراحل زیر را طی کنید:

  1. کد دستوری #7777* را با یک شماره دلخواه شماره‌گیری کرده و دکمه تماس را بزنید.
  2. گزینه 1 به معنای استعلام اصالت تلفن همراه را وارد کرده و ارسال را بزنید.
  3. کد 15 رقمی IMEI دستگاه را وارد کنید. (این کد بر روی جعبه نوشته شده یا می‌توانید با کد دستوری #06#* این کد را به دست بیاورید)
  4. درصورتی که کد IMEI را درست وارد کرده باشید، پیامک استعلام اصالت گوشی برایتان ارسال می‌شود.

فعال کردن گوشی‌های سامسونگ

حال که از اصالت گوشی مطمئن شدید زمان فعال‌سازی آن است، در هنگام خرید حتما پس از استعلام اصالت گوشی‌های سامسونگ، در همان فروشگاه گوشی را فعال کنید. برای فعال کردن گوشی های سامسونگ مراحل زیر را انجام دهید:

1- کد دستوری #7777* را با یک شماره دلخواه شماره‌گیری کرده و دکمه تماس را بزنید.

رجیستری گوشی سامسونگ

2- گزینه 2 به معنای فعال‌سازی تلفن همراه را وارد کرده و ارسال را بزنید.

رجیستری گوشی سامسونگ

3- کد 15 رقمی IMEI دستگاه را وارد کنید. (این کد بر روی جعبه نوشته شده یا می‌توانید با کد دستوری #06#* این کد را به دست بیاورید)

رجیستری گوشی سامسونگ

4- شماره سیمکارتی قصد فعال کردن گوشی با آن را دارید را وارد کنید.

5- شماره موبایل را چک کرده و در صورت صحیح بودن شماره، عدد 1 را وارد کنید.

6- حال یک کد فعال‌سازی برای شماره‌ سیمکارتی که وارد کرده‌اید ارسال می‌شود، آن کد را وارد کنید.

7- پیامی دریافت خواهد کرد که در آن کد IMEI و شماره سیمکارتی که می‌خواهید با آن گوشی را فعال کنید نشان داده می‌شود، این دو شماره را بازبینی کرده و در صورت تایید عدد 1 را وارد کنید.

رجیستر کردن گوشی برای مسافران خارجی

مسافران خارجی یا افرادی که در سفر خارجی خود گوشی تهیه کردند و می‌خواهند بیش از 30 روز در کشور از گوشی خود استفاده کنند، باید از رویه رجیستری مسافری اقدام کنند. اگر شما درون یک گوشی رجیستر نشده سیمکارت قرار دهید و از خط آن استفاده کنید، بعد از 30 روز خط سیمکارت قطع شده و دیگر راهی برای ریجستر کردن تلفن همراه وجود ندارد.

نکته بسیار مهم درخصوص رجیستر کردن تلفن همراه از هر برندی از جمله سامسونگ ، آن است که اطلاعات اولیه رجیستری باید در مبادی ورودی کشور ثبت شود.

مرحله اول: اظهار حضوری در مبادی ورودی

مسافرین خارجی یا شهروندانی ایرانی که در هنگام ورود به کشور، قصد وارد کردن دستگاه موبایلی که از خارج تهیه کردند را دارند و می‌خواهند بیش از 30 روز از آن دستگاه موبایل در داخل کشور استفاده کنند، باید نسبت به رجیستری کردن تلفن همراه خود در مبادی ورودی اقدام کنند.

در این مرحله فرد باید اطلاعات تلفن همراه خود از جمله نام و نام خانوادگی، کد ملی برای مسافر ایرانی یا شناسه فراگیر برای اتباع، شماره شناسه گوشی، شماره تماس و دیگر اطلاعات مورد نیاز را به نمایندگی گمرک در مبادی ورودی کشور ارائه کنند.

مرحله دوم: پرداخت عوارض

پس از ثبت حضوری تلفن همراه در مبادی ورودی، تا یک ماه فرصت دارید که با مراجعه به سامانه پنجره واحد گمرک که به همین منظور ایجاد شده مراجعه کرده و نسبت به پرداخت عوارض ورود به کشور اقدام کنید.

برای رجیستر کردن گوشی سامسونگ پس از ثبت اطلاعات به صورت حضوری، مراحل زیر را انجام دهید:

1- از این لینک وارد سامانه گمرک شوید و کد IMEI گوشی خود را وارد کنید، همانطور که پیشتر گفتیم، کد IMEI گوشی بر روی جعبه وجود دارد، همچنین شما با شماره‌گیری کد #06#* می‌توانید کد IMEI گوشی را به دست بیاورید. نکته مهم در این بخش آن است که اگر گوشی سامسونگ شما دو سیمکارت بوده و شما قصد دارید هر دو سیمکارت آن را فعال کنید، باید با زدن علامت + در زیر کادر IMEI در سامانه گمرک و وارد کردن کد IMEI دوم گوشی، شکاف دوم سیمکارت را نیز فعال کنید.

رجیستری مسافری

2- در این مرحله پاسخ استعلام از سامانه همتا نمایش داده می‌شود، اگر برند و مدل نمایش داده شده با برند و مدل دستگاه شما مطابقت دارد، گزینه ادامه را انتخاب کنید، در غیر این صورت با پشتیبانی سامانه همتا 096366 تماس بگیرید.

رجیستری مسافری

3- در این بخش مدل و مشخصات فنی گوشی را با اطلاعات صحیح وارد کنید. نکته مهم آن است که اگر اطلاعت وارد شده با اطلاعات حقیقی گوشی شما مطابقت نداشته باشد، ممکن است با وجود پرداخت عوارض، گوشی رجیستر نشود.

رجیستری مسافری

4- در این مرحله اطلاعات فردی شامل کد ملی، شماره گذرنامه، گمرک ورودی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.

رجیستری گوشی سامسونگ

5- در این قسمت یک کد فعال‌سازی به شماره‌ای که وارد کرده‌اید ارسال می‌شود، این کد را در کادر مربوطه وارد کنید.

رجیستری گوشی سامسونگ

6- در این مرحله سایت گمرک، شناسه پرداخت و مبلغ تعیین‌ شده حقوق و عوارض گمرکی و اطلاعات هویتی را نمایش می‌دهد. در صورت تایید اطلاعات گزینه پرداخت را انتخاب کنید در غیر این صورت بنا به تغییرات مورد نیاز گزینه حذف یا برگشت به مرحله اول را انتخاب نمایید.

7-در این مرحله به صفحه پرداخت اینترنتی هدایت می‌شوید. اطلاعات کارت بانکی را وارد کرده و عوارض ورودی را پرداخت کنید.

8- در این مرحله حتما کد پیگیری داخلی، کد پیگیری بانکی و شناسه پرداخت را یادداشت کنید، این اطلاعات را تا پایان رجیستر کردن گوشی همراه خود داشته باشید.

9- پس از تکمیل فرآیند خرید به سایت گمرک برمی‌گردید و پیغام موفقیت آمیز بودن ثبت شناسه دستگاه نمایش داده می‌شود. پس از نمایش این پیغام گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب کنید. توجه داشته باشید اگر در این مرحله گزینه ارسال اطلاعات به همتا را انتخاب نکنید اطلاعات شما برای سامانه همتا ارسال نخواهد شد و لذا کد فعالسازی دستگاه به صورت آنی برای شما پیامک نخواهد شد.

رجیستری گوشی سامسونگ

10- در صورتی که تمام مراحل را به درستی انجام داده باشید، پیام “درخواست شما با موفقیت انجام شد” به نمایش درمی‌آید.

رجیستر کردن گوشی سامسونگ

در نهایت اگر یک کد فعال‌سازی برای شماره‌ای که در اظهار حضور در مبادی ورودی وارد کرده‌اید ارسال می‌شود که با آن کد فعال‌سازی و طبق مراحل فعال‌سازی تلفن همراه سامسونگ که در بالا آموزش داده‌ایم، می‌توانید گوشی خود را فعال کنید، اما این موضوع یک شرط دارد و آن این است که شماره موبایل شما باید به نام خودتان باشد.

اگر در خارج از کشور هستید می‌توانید پیش از ورود به ایران یک سیمکارت به نام خودتان به صورت آنلاین خریداری کنید و در هنگام ورود از همان شماره استفاده کنید. اما اگر به هر دلیل سیمکارتی به نام خود ندارید، پس از انجام مراحل بالا، ابتدا باید یک سیمکارت به نام خود تهیه کنید و سپس با ورود به سایت سامانه همتا و بخش اطلاعات ثبت مسافری، نسبت به دریافت کد فعال‌سازی اقدام کنید.

رجیستر کردن گوشی سامسونگ

رجیستر کردن گوشی سامسونگ با ارسال پستی

برخی از مواقع پیش می‌آید که فردی یک گوشی از خارج از کشور برای شما ارسال می‌کند. در این شرایط، فرایند رجیستری گوشی آسان‌تر از رجیستری مسافری است. در این شرایط مامور پست اطلاعات شما، گوشی و حق عوارض را دریافت می‌کند و اطلاعات به سامانه گمرک ارسال می‌شود. در این حالت تنها فعال‌سازی گوشی بر عهده شماست.

در صورتی که فردی برای شما گوشی را هدیه بیاورد، باید در مبادی ورودی و سامانه گمرک گوشی را به نام خودش رجیستر کند، سپس در سامانه همتا انتقال مالکیت به شما انجام شود.

هزینه رجیستری مسافری گوشی سامسونگ

در خصوص هزینه رجیستری گوشی به رویه مسافری باید گفت که طبق اعلام سامانه همتا، رجیستر کردن گوشی هیچ هزینه‌ای ندارد بلکه شما برای رجیستر کردن گوشی باید آن را به صورت رسمی وارد کشور کنید و هزینه دریافتی جهت عوارض ورود به کشور تلفن همراه دریافت می‌شود.

در حال حاضر هزینه رجیستری گوشی برای گوشی‌های کمتر از 600 دلار برابر 17 درصد از قیمت دلاری و برای گوشی‌های بیش از 600 دلار برابر با 22.5 درصد از قیمت دلاری آن اعلام شده است. مبلغ پرداختی شما بر اساس قیمت روز دلار و برای گوشی نو (قیمت ارزش گذاری شده گمرک) محاسبه می‌شود. بر همین اساس می‌توان گفت که قیمت رجیستری گوشی‌های مطرح سامسونگ در حال حاضر (دلار 56 هزار تومان) برابر با جدول زیر است:

نام مدل

هزینه حدودی رجیستری

گلکسی S23 اولترا مدل 256 گیگابایت
15.1 میلیون تومان
گلکسی S23 پلاس مدل 256 گیگابایت
11.3 میلیون تومان
گلکسی S23 مدل 128 گیگابایت
10.8 میلیون تومان
گلکسی زد فولد 4 مدل 256 گیگابایت
18.4 میلیون تومان
گلکسی زد فلیپ 4 مدل 128 گیگابایت
10.5 میلیون تومان
گلکسی S22 اولترا مدل 256 گیگابایت
12.5 میلیون تومان

 

246 در مورد “آموزش کامل فعال و رجیستر کردن گوشی‌های مسافری سامسونگ”

  1. سلام گوشیم رجیسترش تموم شده شماره ۷۷۷ و نمی گیره که کد وارد کنم چی کار کنم لطفا ۲ روز دیگه بیشتر ایران نیستم گوشیم و ۳۰ روزه خریدم

    1. با سلام
      دیروز یک پیامک برا من اومد که شناسه زیر جزء شناسه قانونی نیست و خط ایرانسلم قطع شد؟چطور فعال کنم؟

  2. سلام من یه گوشی سامسونگ گرند ۲ دارم که نزدیک به دو ساله خراب بود استفاده نمیکردم .تازه نزدیک ۳۰۰ تومن خرجش کردم درستش کردم که استفاده کنم ولی هر کاری میکنم نمیتونم .در ضمن گوشی دو سیم کارته هم هستش همون سیمکارتهای را که دو ساله پیش استفاده میکردم همونا رو هم که میندازم روش بازم نمیشه .خواهشا منو راهنمایی کنید به زبان ساده تر .چون من خیلی از این ریجستر سر در نمی اورم .ممنون از لطفتون

  3. سلام.گوشیه من خورد زمین و صفحه LCD آن شکست.دادم صفحشو عوض کردن.سیم کارتمو گذاشتم تو موبایل ولی وقتی شماره میگیرم پیغام میده Not registered on network و هرکسی که با من تماس میگیره در دسترس نیستم.مشکل از کجاست؟

  4. با سلام من گوشی دو سیمکارت کارکرد خریدم الان سیم کارت دومش میگه تو شبکه ثبت نشده استعلام گوشی رو گرفتم شماره خریدار اول ثبت شده الان میخوام انتقال مالکیت بدم ولی به صاحب اولیش دسترسی ندارم لطفا راهنمایی کنید

  5. ممکنه سامسونگ یک گوشی بزنه که دو سیم باشه ویک کد سریال داشته باشه گوشی مدلA7 2016 دوسیمکارت ولی یک کد سریال داره وزرای تعویض سیم‌کارت با مشکل روبرو شدم لطفاً بفرمایید چکار کنم

    1
    3
  6. من یک گوشی سامسونگ A7 2016 دارم مشکل آنجاست که گوشی من دو سیم کارت است ولی یک سریال کد گوشی دارد ویرایش تعویض سیم به مشکل بر خوردم لطفاً پاسخ بدهید

  7. خسته نباشید من یه گوشی j7pro در سال ۹۶ اسفند ماه خریداری کردم ولی فقط حدود ۳ روز سیم کارت داخلش روشن بود بعد از اون دیگه گوشی خاموش بود استفاده نکردم حالا که می خوام بفروشمش می گن باید کد فعالسازی داشته باشه می شه لطفا راهنمایی کنید من الان باید چیکار کنم

  8. سلام وقت بخیر?
    به گوشیم یک اسمس اومده بود از همتا خلاصش کا یک ماه دیگه اگه کار های گفته رو انجام ندم دیگه گوشی سرویس نخواهداد منم تمام کارای ک گفته بود رو انجام دادم حالا بعد۴۰ روز گوشی شارژ تموم کرد و خاموش شد دوباره که روشن کردم دیگه سرویس نمیده فک کنم به خاطر رجیستر باشه چون رجیسترش نکرده بودم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم❤

    1
    1
  9. برای گوشی های قدیمی مثل سامسونگ e250 و امثال اون شناسه دستگاه چند قسمتی هست و هر طوری هم وارد میکنم میگه فرمت وارد شده صحیح نیست
    چیکارش کنم؟

    2
    2
  10. سلام وقت بخیر
    من قبل از طرح رجیستری گوشی برند سامسونگ خریدم اما از گوشی استفاده ایی نکردم الان برای استفاده پیامک غیرقانونی بودن اومد و قطع شد.الان چیکار باید کرد؟

    1
    2
  11. شناسه دستگاه جزو شناسه های قانونی ثبت شده نیست و امکان استفاده از شبکه تلفن همراه را نخواهد داشت.برای این کار باید چکار کنم?

    1
    6
  12. سلام
    مرحله دوم را انجام دادم(یعنی عدد 2 را وارد کردم) کد فعال سازی(یک بار مصرف) دستگاه را از کجا بدست بیارم؟

    2
    1
  13. سلام …من چن ماه پیش گوشی خریدم ولی بعد چن مدت از همتا برام پیام اومد ک گوشی ب نام شما نیست بعد ی مدت آنتن گوشیم پریدو فقط میشه ب اینترنت وصل شد،من اول فک میکردم مشکل ازسیم کارت جدیدمه و زیاد پیگیر نشدم تا بردم چندجانشون دادم گفتن گوشیتون ریجستری نشده وبردم همونجایی ک خریده بودم اما فروشنده میگه من گوشی رو قبل این قانون فروختم و همون موقع ک پیام اومد براتون باید اقدام میکردید الان هم اگه بخواین براتون درست کنم۳۰۰هزارتومن هزینه داره!خودم تو سامانه همتا برا ثبتش اقدام کردم اما اصلا گوشیمو غیرقانونی میزنه قسمت اصالتش.واقعا موندم چیکارکنم،مقصر من بودم یا فروشنده؟وچیکارباید بکنم؟

    2
    2
  14. سلام
    من یه گوشی نوت ۹ از خارج برام آوردن برای ریجستری به یک موبایل فروشی مراجعه کردم که به من گفتن هزینش یک میلیون و دویست میشه . علاوه بر این گفتن گوشی تون باید سه یا چهار روز اینجا بمونه .
    لطفا راهنماییم کنید
    با تشکر

    1
    1
  15. سلام. میشه درمورد ریجیستر کردن گوشی که از خارج خریداری شده توضیح بدین و بگین کد رو از کجا باید بگیریم؟

    4
    15
  16. سلام من پنج ساله پیش گوشیم رو خریدم امروز سیم کارت جدید انداختم اسمس همتا واسم اومد شناسه IEMI رو فرستادم به ۷۷۷۷ میگه قانونی ثبت شده
    اما وقتی خواستم گوشیم رو اضافه کنم شناسه ۶رقمی میخواد ک ندارمش الان با توجه به اینکه گوشیمو پنج ساله پیش خریدم و قانونیه بازم قطع میشه ؟ خواهش میکنم جوا ب بدین

    1
    6
  17. صدیقه ترکی

    با سلام من یک گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۸ قبل از طرح ریجستری خریداری کردم که همان موقع یک سیم کارت روی آن گذاشتم و یه سیم کارتش خالی بود تا یک ماه پیش سیم دوم هم روی گوشی گذاشتم چون در موعد مقرر سیم دو سیم کارتی روش نبوده الان همتا بهم پیغام داده از اول مهر از سرویس داخل کشور خارج میشود سوالم این است برای ریجستری آن که از تاریخش هم ءذشته برای سرویس دهی سیم دوم چکار باید انجام دهم ممنون میشم جواب بدین

    3
    4
  18. سلام ممنون که راهنمایی کردین، آقا من ی نوت 9 خریدم رجیستر نیود فروشنده گفت شماره موبایلی که میخواهید روی گوشی بزارینو بدین تا رجیستر کنم و گفت که گوشی قفط با همین شماره کار میکنه و اگر خداستین شماره دیگه بزارین باید اول مالکیت شماره جدید به گوشی ثبت بشه البته من هنوز شماره ندادم و گوشی هم رجیستر نیست فروشنده هم گفت 1 ماه وقت دارم که شماره را اعلام کنم سوال من این است در حال حاضر که گوشی رجیستر نیست من imei گوشی رو به سامانه 30008887 ارسال کردم و جواب داد شماره استعلام شده در پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت نشده است میخواستم بدونم یعنی گوشی قاچاق است یا من باید بعد از رجیستر شدن استعلام کنم؟ با تشکر

    3
    2
    1. صدیقه ترکی

      با سلام من گوشی سامسونگ قبل از طرح ریجستری خریداری کردم یک سیمش فعال بود سیم دوم را الان روشن کردم همتا پیغام میده تا یکم مهر از سرویس خارج میشه لطف کنید برای فعال سازیش چکار کنم

      5
      1
  19. سلام خسته نباشید..من گوشی تهیه کردم اما هیچ دسترسی به سیم کارت اول ندارم و گوشی از دست رس خارج شده ..باید چیکار کنم تا دوباره بتونم از گوشیم استفاده کنم..ممنون

  20. سلام یه گوشی از کویت با خودم آوردم ایران تا یک ماه وصل بود الان غیر فعال شده چیکار کنم بعد یک ماه باید هزینه ایی پرداخت بشه یا رایگان میشه ریجستر کرد.لطف کنید اگه امکانش هست سریعتر جواب بدین خیلی نیاز دارم باتشکر

    1
    5
  21. سلام. من یک گوشی سامسونگ SM-B310Eسال گذشته خریداری کردم. ولی تا الان روشن نشده بود. الان یک پیام از همتا جهت ریجستری و مهلت یک ماهه اومده.به فروشنده هم دسترسی ندارم.لطفا راهنمایی کنید ‌تشکر

  22. خواهر رنده از امریکا یک گوشی سامسونگ j3 prime اورده اما رجیستری نیست لطف کنید بده را راهنمایی کنید چگونه رجیستری کنم؟
    سپاسگذارم

    3
    7
  23. سلام ببخشید من گوشی سامسونگ خریدم و از سیم یک استفاده میکردم چند روز پیش خواستم از سیم ۲استفاده کنم ک موقع شماره گیری گفت در شبکه ثبت نشده برای ریجستری کردن هم کد فعالسازی یک بار مصرف گوشی را ندارم چکار کنم؟؟

    1
    7
  24. سلام من تازه یه گوشی j7 pro خریدم فروشنده گفته صد و پنجاه هزار تومن هزینه ریجستری دارهباید حتما هزینه ریجستری رو پرداخت کنیم مگه نگفتن ریجستری هزینه نداره؟ لطفا درست راهنمایی کنید.با تشکر از سامانه خوبت

    1
    5
  25. سلام من گوشی s7پارسال خریدم کارکرده.الان سیم کارت ایرانسلمو میزارم روی سیم۱همش انتن میپره و قسمت شماره گیرم قطع میشه.ولی وقتی میزارم سیم ۲درست میشه مشکل از ریجستریه؟ولی همراه اولم مشکل نداره ممنون میشم راهنمایی کنید?

    1
    2
  26. سلام،من میخوام یه گوشی s9 بخرم ،اما از فروشگاه خرید نمیکنم،گوشی تا حالا سیم کارت نخورده،این کد فعالسازی رو چطور باید پیدا کرد؟؟؟

  27. محمد حسین حیصمی

    سلام من گوشی s8از عربستان خریداری کردم اما نمیدونم ریجستر هست یا نه ایا نیازه ببرمش گمرک یا راهی هست تا همینجا ریجسترش کنیم

    2
    1
      1. سلام من گوشی میخام بخرم همش میگن سایت بسته اس و نمیشه ریجستری و انجام بدیم یا چند دقیقه باز میشه و تعداد زیادن نرسیدم انجام بدیم میخواستم ببینم این واقعیت داره که سایت گمرگ همش بسته اس و ساعت خاصی فعال میشه لطفا جواب بدید ممنون میشم

  28. هادی معصومی

    سلام من گلکسی s7 دوسیم دارم ویدونه سیمم فعاله واون یکیش قطع شده واین گوشیرو از پارسال دارم استفاده میکنم وحالا میخوام بدونم باید برای اینکه سیم دو هم راه بیفته چه کنم ودر ضمن من اون زمان گوشیو دست دوم خرید کردم .وحالا موندم چه کنم

  29. با سلام من یه گوشی موبایل از طریق اداره پست فرستادم ایران . در اداره پست کرج هزینه های گوشی رو گرفتن و گوشی رو تحویل دادن . گوشی ر جیستر نشده و غیر فعال شده . مسافری نیست . لطفا راهنمایی کنید .

    4
    2
  30. سلام..من گوشیی جی ۵ رو یه ماه پیش دست دوم خریدم اونم نه از بازار‌.بصورت آزاد..طرف هم یه سیمکارت روش فعال کرده بود..وقتی سیمکارتمو گذاشتم از همتا پیام اومد که گوشی ثبت نشده و تا یک ماه دیگه شبکه ش قطع میشه..لطفا راهنماییم کنید.خیلی ممنون میشم.

  31. سعید فخاری

    سلام گوشیم دوسیم کارت هستش اولی رو میزنه ثبت شده است و قانونی
    ولی دومی رو میزنه غیر قانونی مشکل چی الان چیکار باید بکنم

    4
    2
    1. داداشگوشیت رام مختلف زدن یا سریالشک ترمیم کردن ببر جایی ک خردی درست میکنن برات کد ۰۶ مربع کدیه ک تو تمام گوشیا یکسانه

  32. برای من پیامک اومده که گوشیم تو طرح نیس و یه ماه دیگه غیر فعال میشه ولی من گوشیمو سال 95 خریدم فقط از تاریخ 4/96 خاموش بوده تا یک هفته پیش
    یعنی لازمه من برم گمرک اقدام کنم؟

    3
    2
    1. سلام
      بارها گفته شد که قبل از شروع طرح یکبار روشن کنید گوشی رو.
      ولی به هر حال باید از طریق وزارت ارتباطات پیگیر باشید این موضوع رو.

      1
      2
      1. سلام.من گوشیمو پنج سال پیش گرفتم . یکماه پیش سیمکارت گرفتم هی پیام میاد از همتا خطم میره رو اضطراری کلا .میرم فعال کنم کد فعالسازی میخاد.من قوطی گوشیو دور انداختم فروشنده گوشی هم مغازشو جمع کرده الان چجوری دریافت کنم رمزو؟

        4
        16
  33. سلام واسه من یه گوشی نوت8 از المان آوردن بصورت رسمی از گمرک وارد کردن برای ریجستری کردنش چیکار کنم؟

    3
    9
    1. سلام
      باید از طریق گمرک کد فعال سازی بگیرید و اونا براتون رجیستر کنن.
      طبیعتا نیازمند مدارک ارسال از آلمان هستید.

      1. سلام من گوشی جی ۷ دارم ۲۰۱۸ هرچی کد imei رو میزنم نمیاد #06#* هرچی میزنم نمیشه باید برم تو تنظیمات..آیا تو گوشی جی ۷ pro کد فرق میکنه

        2
        2
    1. اگر گوشی را پس از شروع طرح برای برند خودتون خریدید می بایست کد فعال سازی از فروشنده بگیرید و اگر اون کد اشتباهه به فروشنده بگید و باید گوشی رو پس بگیره یا کد درست بده. اگر قبول نکرد با تعزیرات تماس بگیرید.

  34. سعید صادقی

    پس از احراز سلامت گوشی برای فعالسازی اگر فروشنده را ندانیم کجاست چه باید کرد .
    من گوشی را چند سال پیش از شهرستان دیگری خریدم

    3
    13
    1. سلام
      این طرح برای گوشی های جدید خریداری شده است نه گوشی های قدیمی که قبل از شروع طرح فعال بوده اند.

      2
      6
    1. با سلام
      اگر فروشگاه پابرجاست میتونید از فروشگاه پیگیری کنید. اگر نبود با تعزیرات تماس بگیرید.

      3
      5
  35. عرفان مهرویی

    آی تی رسان عزیز ممنون بابت این مطالب آموزشی . لطفا مطلب آموزش رجیستر کردن گوشی های ال جی رو هم بزار ببینیم فرقی داره یا نه. احتمالا چند روز دیگه جی 6 رو بخرم

    1. سلام
      به هر حال خیلی از دوستان تازه کار نیازمند این هستند که برای مدل گوشی خودشون آموزش ببینند و شاید نتونند تطبیق بدن.
      در ضمن توی پیدا کردن IMEI تفاوت وجود داره.

    1. سلام
      من یک گوشی galaxy grand prime دارم که میخام بفروشم. اما کد فعالسازی ندارم. زمان اضافه کردن دستگاه بعد از واردکردن ۲ تا imei میگه شماره منقضی یا انقال رو وارد کن. چیکار باید کنم

      5
      10

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH