آمار جالب از یک نظرسنجی مردمی پیرامون احتمال فیلترینگ تلگرام و جایگزین آن!

خبرهای زیادی این روزها پیرامون فیلترینگ تلگرام در فضای مجازی منتشر می‌شود که کاملا متناقض بوده و باعث سردرگمی کاربران اینترنتی شده است. در این بین مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران وابسته به جهاد دانشگاهی اقدام به یک نظرسنجی ملی کرده که نشان می‌دهد درصد زیادی از مردم، علی‌رغم گفته‌های مسئولین علاقه خاصی به حضور در پیام رسان‌های داخلی ندارند.

به گزارش آی‌تی‌رسان، طبق نظرسنجی انجام شده توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران وابسته به جهاد دانشگاهی 59.5 درصد از مردمی که در این نظرسنجی حضور داشتند، اعلام کردند که از پیام رسان تلگرام برای امورات اینترنتی خود استفاده می‌کنند. سوال بعدی در مورد احتمال فیلترینگ تلگرام و جایگزین آن بود که از این 59.5 درصدی که از تلگرام استفاده می‌کردند، 37.8 درصدشان اعلام کردند که حاضر به استفاده از پیام رسان داخلی هستند.

فیلترینگ تلگرام

46.3 درصد از افرادی که در نظرسنجی بودند، صراحتا عنوان کردند که به هیچ وجه از پیام رسان داخلی استفاده نخواهند کرد ولی مابقی افراد در انتخاب پیام رسان مد نظر خود مردد هستند.

گفتنی است که امروز خبرهای ضد و نقیضی از فیلترینگ تلگرام در رسانه‌ها منتشر شد که از جمله مهم‌ترین این اخبار می‌توان به صحبت‌های فیروزآبادی اشاره کرد که از عدم قطعیت فیلترینگ تلگرام خبر داده بود. البته شواهدی از برنامه ریزی‌های دولت برای مسدود کردن تلگرام وجود دارد که از جمله آن می‌توان به اختصاص اینترنت رایگان برای پیام رسان سروش و حمایت‌های زیاد از اپلیکیشن پیام رسان ایتا اشاره کرد.

2 در مورد “آمار جالب از یک نظرسنجی مردمی پیرامون احتمال فیلترینگ تلگرام و جایگزین آن!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH