بررسی پیام رسان تم تم (Tam Tam): اپلیکیشن جایگزین تلگرام!

موضوع فیلترینگ تلگرام به یک چالش بزرگ تبدیل شده است و کاربران ایرانی که معمولا پس از وی چت، توانایی جایگزین پیدا کردن برای پیام رسان‌ها را به خوبی یاد گرفته‌اند، به دنبال جایگزین تلگرام هستند.

در بسیاری از کانال‌ها و صفحات اینستاگرام، صحبت از پیام رسان تم تم به عنوان شبیه‌ترین پیام رسان خارجی به تلگرام می‌شود که به همین دلیل به بررسی این اپلیکیشن پیام رسان می‌پردازیم.

پیام رسان تم تم

پیام رسان تم تم که البته به طرق مختلفی در بین کاربران ایرانی تلفظ می‌شود و هنوز تلفظ واحدی برای آن ایجاد نشده است، ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که به نظر و با یک بررسی سطحی می‌توان گفت حتی در بعضی از موارد از تلگرام نیز پیشرفته‌تر و مجهزتر به نظر می‌رسد.

یکی از نکاتی که در ابتدای کار با تم تم توجه شما را جلب خواهد کرد، روسی بودن زبان پیش فرض این پیام رسان است که بر خلاف تلگرام، انگلیسی نبوده و البته به دلیل اتوماتیک بودن مراحل وریفای شماره و آشنا بودن محیط آن، مشکلی در فعال سازی شماره خود در این پیام رسان روسی نخواهید داشت.

البته کاربر می‌تواند پس از ورود به محیط پیام رسان، زبان‌های مختلفی را برای محیط آن انتخاب کرده که از جمله آن انگلیسی و فارسی است که در این پیام رسان تعبیه شده است.

پیام رسان تم تم

پیام رسان تم تم متعلق به کیست؟

پیام رسان تم تم متعلق به شرکت Mail.ru Group است که یکی از شرکت‌های شناخته شده در این کشور بوده و بسیاری از کاربران روسی این شرکت را با شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌شناسند. این کمپانی که یکی از سرویس دهندگان ایمیل معروف در روسیه بوده است و حدود دو دهه قبل یکی از بهترین سرویس‌های ایمیل را ایجاد کرد، به راه‌اندازی شبکه‌های دیگر مانند VKontakte ،Odnoklassniki و Moi Mir پرداخت و درصد بالایی از مدیریت این شبکه‌ها را در اختیار دارد.

به معنای دیگر بیش از 80 درصد کاربران شبکه‌های اجتماعی روسیه تحت مدیریت Mail.ru Group بوده و این تجربه بی نظیر در اداره شبکه‌های اجتماعی به پیام رسان تم تم منتقل شده است و به همین دلیل این پیام رسان از قدرت و امکانات بسیار خوبی برخوردار است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

روسی بودن این پیام رسان و از طرف دیگر قدرت بالایش باعث شده که یکی از گزینه‌های جدی برای خارج کردن انحصار فضای مجازی از تلگرام باشد. البته این اتفاق در صورتی‌که تلگرام فیلتر شود و دسترسی به این پیام رسان نیز مسدود نشود، جزو احتمالات بسیار جدی است.

تم تم رایگان است و محدودیتی ندارد

یکی از شایعاتی که معلوم نیست از چه منبعی منتشر و به چه دلیل در بین کاربران پخش شده است، پولی بودن تم تم است که این موضوع صراحتا در سایت رسمی این اپلیکیشن رد شده و تجربه کاربری ما در آی‌تی‌رسان نیز این موضوع را نشان می‌دهد. هیچ بخشی از تم تم پولی نیست و به طور کامل دسترسی کاربران به آن‌ها وجود دارد.

همچنین تم تم هیچ محدودیتی برای حضور کاربران در نظر نگرفته است و روسی بودن زبان اصلی این پیام رسان، محدودیتی نیست که کاربران ایرانی را از استفاده باز دارد. همچنین به طور کامل شماره ایران را نیز شناسایی کرده و به سرعت پیام فعال سازی برای کاربران ارسال می‌شود. همه اینها نشان می‌دهد که بر خلاف شایعات موجود در مورد تم تم، آزادی‌های موجود در تلگرام و حتی بیشتر از آن در تم تم وجود دارد.

پیام بفرستید، گروه تشکیل دهید و کانال بسازید

از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر پیام رسان تم تم که استفاده اصلی کاربران ایرانی از پیام رسان‌های موجود است، امکان ارسال پیام‌های گوناگون بوده که به صورت‌های مختلف قابل انجام بوده و محدودیتی در آن نیست. کاربران می‌توانند در اپلیکیشن پیام رسان تم تم گروه‌های چند هزار نفره تشکیل دهند و کانال‌هایی با بی نهایت عضو داشته باشند!

امکانات موجود در مدیریت کانال تم تم جدا ما را متعجب کرد. امکانات مدیریتی کانال‌های تم تم بسیار زیاد بوده و بسیاری از ابزارهای موجود در تلگرام نیز در اختیار مدیران کانال‌های تم تم هست ولی بعضی از امکانات و ویژگی‌های این پیام رسان در تلگرام وجود نداشته و مختص خودش است.

به طور مثال شما می‌توانید مدیران مختلفی برای کانال خود داشته باشید و هر مدیر با نام خودش در کانال فعالیت کرده و پست‌های خودش را منتشر نماید. از این امکان می‌توان برای دسته بندی کردن مطالب نیز بهره برد. به طور مثال شما می‌توانید برای یک کانال خبری، ادمین‌های گوناگون ایجاد کرده و هر ادمین در یک دسته بندی فعالیت کرده و هر پیامی که توسط هر ادمین منتشر می‌شود، با نام اختصاصی او مثلا: اخبار اقتصادی، اخبار اجتماعی، اخبار ورزشی و… نشر یابد؛ بدین ترتیب کاربران نیز تجربه جالبی را در کانال‌های مختلف خواهند داشت.

از دیگر امکانات موجود در مدیریت کانال‌ها، امکان تازه کردن پیام‌هایی است که به هر دلیل در موعد نامناسبی ارسال کرده‌اید و دوست دارید کاربران، این پیام‌ها را حتما بخوانند! اشتباه نکنید، امکان پین کردن تلگرام مد نظر ما نیست بلکه این امکان نیز در تم تم وجود دارد. شما با امکان Mark as news در پیام رسان تم تم می‌توانید به طور مثال 10 پیام آخر را به عنوان پیام نو و تازه معرفی نمایید!

از دیگر امکانات موجود در کانال‌های تم تم، امکان جستجو است که در تلگرام نیز وجود دارد اما بر خلاف تلگرام که نیازمند کاراکترهای خاص بوده و نحوه خاصی در نمایش نتایج دارد، جستجوی تم تم چیزی شبیه جستجوهای حرفه‌ای در کامپیوترهای شخصی است که دقیقا کلمه سرچ شده را نمایش می‌دهد، چیزی که در تلگرام وجود ندارد.

از دیگر موارد قابل ذکر برای کانال‌های تم تم آدرس کوتاهی است که در اختیار مدیران قرار می‌گیرد. یکی از مزیت‌های تلگرام، آدرس کوتاهی بود که در اختیار یوزرها قرار داشت و این مورد به خوبی در تم تم رعایت شده است. شما می‌توانید از دامنه tt.me آدرس دهی کنید. به طور مثال کانال شما اگر با کلمه test ساخته شده باشد، آدرس‌دهی این پیام رسان به این گونه خواهد بود: tt.me/test

البته نحوه آدرس‌دهی شخصی که کاربر را مجبور به عضویت در کانال می‌کند نیز در تم تم وجود دارد و شما می‌توانید از این قابلیت برای تبلیغات و بازاریابی کانال‌های خود استفاده نمایید.

امکانات و ابزارهای دیگری نیز برای تم تم وجود دارد که همگی جذابیت این پیام رسان را برای کاربران افزایش می‌دهد و قدرت اپلیکیشن مذکور را به رخ تلگرام و دیگر رقبای داخلی و خارجی می‌کشد.

در بخش گروه‌های کاربری نیز تم تم بی نظیر عمل کرده است. شما در پیام رسان تم تم می‌توانید حتی برای گروه‌های کاربری خود آدرس کوتاه داشته باشید. در تلگرام برای گروه‌ها امکان ایجاد لینک وجود دارد ولی لینک‌های تلگرام طولانی و غیر قابل به یادسپاری است ولی در تم تم می‌توانید به طور مثال برای گروه خود آدرس این چنینی داشته باشید: tt.me/group

امکانات مدیریتی تم تم برای مدیران گروه‌ها نیز بسیار زیاد بوده و اغلب موارد موجود در تلگرام برای این پیام رسان نیز اعمال شده است.

همچنین شما در محیط گفتگوی شخصی نیز ابزارهای مختلفی در اختیار دارید که از جمله آن امکان ارسال پیام متنی، پیام ویدئویی، پیام صوتی و استیکرهای مختلفی است که به صورت جذابی در اختیار کاربر است. همچنین همانند تلگرام می‌توانید پیام‌های ارسالی را حذف کنید و یا پیام دیگران را برای افراد مدنظرتان فوروارد کنید.

تنظیمات و حریم شخصی کاملا مطمئن در تم تم

از دیگر قابلیت‌ها و ویژگی‌های مهم پیام رسان تم تم حفظ حریم شخصی افراد است که به صورت کامل و با تنظیمات مختلف انجام شده است. البته منظور از تنظیماتی که در تیتر این بخش ذکر کردیم، تنظیمات معمول پیام رسان‌هاست که در تلگرام و سایر پیام رسان‌های داخلی و خارجی وجود دارد.

در مورد تنظیمات حریم شخصی می‌توانیم بگوییم که تم تم به طور کامل به آن پرداخته است و می‌تواند از انواع و اقسام تنظیمات امنیتی برای محیط کاربری خود استفاده کند. به طور مثال امکان ایجاد رمز برای ورود به تم تم از جمله مواردی است که در اختیار یوزرهای خود می‌گذارد.

همانند تلگرام، می‌توانید نشست‌های فعال در این پیام رسان را مشاهده کنید و در صورتی‌که دسترسی غیرمجازی به کاربری شما ایجاد شده باشد، آن را غیر فعال کرده و تنظیمات امنیتی را انجام دهید. همچنین می‌توانید مشاهده آنلاین بودن‌تان را برای دیگران قطع کرده و یا کاربرانی که به هر دلیلی با آن‌ها مشکل دارید، به بلک‌لیست این پیام رسان منتقل نمایید.

پلت‌فرم‌های مختلف و دسترسی‌های متنوع

از دیگر ویژگی‌های مهم پیام رسان تم تم امکان دسترسی به این اپلیکیشن از طریق پلت‌فرم‌های مختلف است که در کنار ورود مشابه با سایر پیام رسان‌های موجود، امکان وارد شدن از طریق جی‌میل را نیز به کاربرانش می‌دهد. به معنای دیگر کاربران تم تم لزوما نیازی به وارد کردن شماره موبایل خود نداشته و می‌توانند از طریق اکانت گوگل، از خدمات پیام رسان تم تم استفاده کنند.

دسترسی به تم از طریق موبایل‌های اندرویدی و آی‌فون، ویندوز و مرورگرهای اینترنتی فراهم بوده و به صورت ابری به همدیگر متصل هستند. بدین ترتیب کمبودی از نظر پلت‌فرم‌های موجود در این پیام رسان روسی نسبت به تلگرام دیده نمی‌شود.

تماس صوتی و تصویری کاملا با کیفیت

آخرین ویژگی مهم قابل ذکر برای پیام رسان تم تم، امکان تماس صوتی و تصویری این پیام رسان است که به دلایل مختلف از جمله خلوت بودن این اپلیکیشن، بسیار با کیفیت بوده و در تست‌هایی که انجام دادیم، نسبت به اپلیکیشن‌های تخصصی مانند imo کیفیت بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به دلیل فیلتر بودن قابلیت تماس صوتی تلگرام و همچنین عدم وجود تماس صوتی و تصویری در بسیاری از پیام رسان‌های داخلی، به نظر می‌رسد این قابلیت تم تم نکته بسیار مهمی در جذاب‌سازی آن برای ایرانی‌ها به شمار برود.

26 در مورد “بررسی پیام رسان تم تم (Tam Tam): اپلیکیشن جایگزین تلگرام!”

  1. سالم وخسته نباشید چرا برنامه تم تم روکامپیوتر نصب کردم اصلا عکس باز نمیکنه مشکلش چیه چندبارهم حذفو نصب کردم باز همینجوره

  2. سلام.چجور چکهایی رو ک کردم یابعضی پیامای چتم حذف شده برگردانم.تو تم تم..خیلی ب اممهمه تورو خدا یکی جوابمو بده

  3. با سلام سوالم اینه که در برنامه تام تام چطوربعضی از مخاطبینم نماد صورتک کنار آیدیشون هست ولی یه عده از دوستانم اون صورتکو ندارن کنار آیدی اگه امکانش هست جپابمو بدین ممنون میشم

  4. اینکه نمی شه تو سایت هم میهن رفت و فقط تم تم باز میشه ینی چی؟ این ی اتفاق کاملا آماتوره ک به زور پیام رسان تم تم رو استفاده کنیم – اصلا به هیچ وجه با این پیام رسان مسخره روسی

    2
    3
  5. سلام.
    تم تم به عنوان جایگزین تلگرام بد نیست.ولی من از نسخه دسکتاپ برای دانلود بیشتر استفاده میکنم تانسخه اندروید.ولی متاسفانه خیلی سنگینه وخیلی خیلی زیاد حجم میبره.لطفا به این موردش رسیدگی کنین.

    1
    1
  6. یه چیزی مشکوکه اونم اینه که این پیام رسان ام بعد از فیلتر تلگرام سر و کله اش پیدا شده تازه تلگرام هم زبان برنامه اش انگلیسی بود یعنی سازنده اش هم انگلیسیه تازه یه جوری شده دیگه به غیر از تلگرام به هیچ پیامرسانی اعتماد ندارم چه داخلی چه به ظاهر خارجی

    4
    1
  7. وقتی تلو فیلتر کردن با وی پی انم سرعتش میاد پایین ب نظر منم تم تم بد نیس تا زمانی ک تل رفع فیلتر شه

    2
    2
  8. سلام
    در رابطه با تم تم باید بگم با اینکه ازش راضیم و نسبت ب سایر گزینه ها بهتره اما چند اشکال داره. 1- امکان ارسال فایل از تم تم ب سایر اپلیکیشن ها ب عنوان مثال ب تلگرام وجود نداره. 2- نسخه ویندوز کمی سنگینه ک تلگرام اینطور نبود . و سه امکان چت با خود نداره ک برای من بسیار مهم بود چون برای ذخیره فایل هام ازش استفاده می کردم. با همه این ها باز هم بهترین گزینه هست ب نظر من.

    2
    5
  9. یکی از مهمترین عامل های محبوبیت تلگرام امنیتش هست .و گرنه امثال این اپلیکیشن مسیجینگ که فراوونه!!!
    اگر جایی بخوایم جایی بریم واتس اپ – سیگنال- وایر… هست! برنامه خوب به مردم معرفی کنین نه اپ روسی!!!

    5
    2
  10. ما مسخره نیستیم که از این پیام رسان به یه پیام رسان دیگه مهاجرت کنیم.
    اگر هم فیلتر شد از فیلترشکن استفاده میکنیم.

    8
    14

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH