5 دلیل برای آنکه از پیام رسان تم تم (Tam Tam) استفاده نکنیم!

اپلیکیشن پیام رسان تم تم این روزها به یکی از گزینه‌های ارتباطی کاربران ایرانی تبدیل شده است و تعداد دانلودهای این اپلیکیشن در مارکت‌های مختلف نشان می‌دهد روز به روز بر استفاده کنندگان این پیام رسان جدید روسی اضافه می‌شود و شاید به رقیبی جدی برای اپلیکیشن‌های ارتباطی فعلی تبدیل شود.

پشتیبانی یکی از شرکت‌های بزرگ روسی از این اپلیکیشن نیز به احتمال قدرت گیری این پیام رسان افزوده است و تجربه بی نظیر شرکت میل‌رو در زمینه ابزارهای ارتباطی از حدود 30 سال قبل، نشان می‌دهد که پیام رسان روسی آینده‌ای خوب را در بین پیام رسان‌های بزرگ خواهد داشت ولی ما در آی‌تی‌رسان به دلایل مختلف موجود در کشورمان و همچنین تجربه‌های استفاده از پیام رسان‌های گوناگون، در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که ما را قانع می‌کند که از این پیام رسان خارجی جایگزین تلگرام، استفاده نکنیم.

پیام رسان تم تم

1- عدم وجود فضای ابری

اولین اشکال بزرگی که ما در پیام رسان تم تم مشاهده کردیم، مربوط به عدم وجود فضای ابری اختصاصی برای کاربران است. این امکان که جزو ویژگی‌های بسیار عادی در بسیاری از پیام رسان‌های ایرانی و خارجی است، از جمله امکانات پر استفاده در تلگرام محسوب می‌شود که در پیام رسان تم تم وجود نداشته و کاربران این نرم افزار ارتباطی می‌بایست یک گروه یا کانال شخصی بسازند و از آن به عنوان فضای خصوصی و اختصاصی خود استفاده نمایند.

به نظر می‌رسد این امکان به دلیل عدم وجو تدابیر خاص برای استفاده از تم تم به عنوان یک میزبان همیشگی برای فایل‌های کاربران، غیر فعال بوده و نبود این امکان قطعا به ضرر تم تم خواهد بود و دلیل محکمی است برای کاربران ایرانی که از این پیام رسان روسی استفاده نکنند.

2- عدم وجود قابلیت استفاده از ربات در تم تم

سومین دلیلی که باعث می‌شود پیام رسان تم تم از جذابیت کمتری برای استفاده در بین ایرانی‌ها برخوردار باشد و در صورت اضافه نشدن این امکان به اپلیکیشن، مورد غضب کاربران قرار بگیرد، عدم امکان راه‌اندازی و استفاده از ربات در پیام رسان تم تم است.

ربات‌ها که در تلگرام و سایر اپلیکیشن‌های داخلی و خارجی یکی از خدمات بسیار پرکاربرد در بین کاربران ایرانی به شمار می‌روند، از جمله مواردی هستند که در تم تم به آن توجهی نشده و با بررسی‌های مختلفی که از طرق گوناگون مانند مطالب سایت این اپلیکیشن، بررسی‌های اپ تم تم و جستجوهای مختلفی که در سطح وب انجام دادیم، به قابلیت ربات یا مشابه این سرویس برخورد نکردیم و به نظر می‌رسد، تم تم به طور کلی از این ویژگی غافل شده است و سرویس‌های خوبی که در دیگر بخش‌ها ارایه می‌کند، با این ضعف زیر سوال برده است.

3- تم تم همانند تلگرام میزبان خوب خدمات مالی نیست

با جدی شدن حضور پیام رسان‌های داخلی در عرصه خدمات فضای مجازی، یکی از مواردی که وزارت ارتباطات برای این اپلیکیشن‌ها در نظر گرفته است، عجین شدن خدمات مالی و بانکی با پیام رسان‌های ایمن داخلی است. این امکانات که از جمله آن می‌توان به امکان انتقال پول، خرید شارژ، پرداخت قبوض و… اشاره کرد، صرفا در بستری به کاربران عرضه خواهد شد که از نظر وزارت ارتباطات تایید شده و مورد قبول باشد.

اپلیکیشن پیام رسان تم تم به دلیل خارجی بودن و عدم دسترسی مسئولین ایرانی به مدیریت و بحث امنیتی آن، به هیچ وجه بستر خوبی برای خدمات مالی و بانکی ایرانی نخواهد بود و کاربرانی که به دنبال استفاده از یک پیام رسان کامل از نظر امکانات هستند، قطعا به تم تم به عنوان یک نرم‌افزار اندرویدی مناسب نباید نگاه کنند و صرفا این اپلیکیشن، یک برنامه ارتباطی شبکه اجتماعی است.

پلت فرم های پیام رسان تم تم

4- تحریم‌هایی که روسیه را تهدید می‌کند!

شاید ذکر این نکته برای یک اپلیکیشن دور از ذهن باشد ولی یکی از مهم‌ترین مواردی که معمولا در مورد اپلیکیشن‌های پیام رسان و هر اپلیکیشن دیگری مهم بوده و مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد، پشتیبانی مارکت‌های مختلف از آن‌هاست. اینکه مارکت اصلی اپل یعنی اپ استور و مارکت اندرویدی گوگل پلی، از این پیام رسان پشتیبانی کنند بسیار مهم بوده و معیار اصلی بسیاری از کاربران حرفه‌ای است.

در حال حاضر بسیاری از اپلیکیشن‌های روسیه‌ای به دلیل تحریم‌های آمریکا از اپ استور حذف شده‌اند و به زودی گوگل‌پلی نیز مجبور به این کار خواهد شد و دسترسی به آپدیت اپلیکیشن‌های مختلف روسی از جمله تم تم سخت می‌شود.

سوال مهمی که یکی از دلایل قطعی برای عدم استفاده از تم تم به شمار می‌رود، این است که به‌روزرسانی‌های این برنامه و مهم‌تر از آن، تضمین امنیت و مشکل‌دار نبودن تم تم به عهده چه واسطه‌ای خواهد بود؟

پیام رسان تم تم

5- عدم وجود ورود دو مرحله‌ای در پیام رسان تم تم

از دیگر ضعف‌هایی که در تم تم به آن برخورد کردیم، عدم وجود امکان ورود دو مرحله‌ای به این پیام رسان است. یکی از نقاط قوت تلگرام در این زمینه، امکان فعال سازی ورود دو مرحله‌ای بود که باعث می‌شد حتی اگر دسترسی به یکی از موارد امنیتی حریم خصوصی افراد برای هکرها میسر شد، دسترسی به سیم کارت آن‌ها مقدور نباشد.

این امکان در پیام رسان تم تم وجود نداشته و به نظر می‌رسد با تبلیغات فراوانی که برای فعال سازی این ویژگی در تلگرام انجام شده است، کاربران ایرانی با عدم مشاهده این قابلیت در تم تم از استفاده آن خودداری نمایند.

دلایل بالا از جمله مواردی است که در مورد اپلیکیشن تم تم قابل ذکر بود تا در کنار دیگر مقالات منتشر شده از این پیام رسان روسی، همه اطلاعاتی که برای انتخاب جایگزین تلگرام لازم دارید، در اختیار داشته و تصمیم گیری نهایی را انجام دهید.

نظر شما چیست؟ آیا این 5 مورد، دلایل خوبی برای استفاده نکردن از تم تم است؟

13 در مورد “5 دلیل برای آنکه از پیام رسان تم تم (Tam Tam) استفاده نکنیم!”

  1. من یه سوال دارم. در برنامه تم تم میشه بدون اینکه شماره از فرد مورد نظر داشت بفهمیم چه کسی در اطرافمون تم تم داره؟ بدون اینکه شمارشو داشته باشیم

    2
    7
  2. با سلام
    امکان ایجاد کانال خصوصی هنوز هم در سروش اضافه نشده
    اما تم تم علاوه بر مزیتهای دیگه این امکان را هم داره

    11
  3. به نظرم یکی از ایرادهای بزرگش اینه که ساعت دقیق آنلاین بودنو نمیزنه،یعنی تا دوساعت کامل نشه،همون یه ساعت پیش میزنه.واین یه نقص بزرگه

    1
    9
  4. این توضیحات که بیشتر نظر شخصی بود تا مشکل نرم افزاری و همچنین کارکردی برنامه، لزوما هر برنامه ای که همه مشخصات برنامه های دیگه رو نباید داشته باشه ولی اصول اولیه کارکرد مطمئن، سرعت بالا، راحتی دریافت امکانات و پشتیبانی قوی هست. حالا این برنامه رو با برنامه سروش که هزینه بسیار زیادی شده مقایسه کنید که برنامه سروش واقعا نه براش وقتی گذاشته می شه نه معایبش رفع می شه.

    1
    15
  5. دنبال بهونه میگردین … تلگرام میزبان خدمات مالی بود که بهش میگید “میزبان خوب” ؟!‌
    نمیگم تم تم خوبه ولی چیزهایی مثل تحریم روسیه یا نداشتن خدمات مالی دلیل نمیشه

    14
  6. تلگرام یا تم تم خیلی بهتر از پیام رسان های داخلی هست
    پیام رسان داخلی پر از ایراد و مشکله

    4
    23
  7. آرمیک خچاتوریان

    تازه نسخه 1.8 نرم افزاره مگه تلگرام اولش چی داشت بهتر از نرم افزار های ایرانیه که حداقل خیال آدم جمعه از اطلاعات آدم سوء استفاده نمیشه

    7
    23

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH