سونی مشکل اکسپریا Z5 را که در به‌روزرسانی به اندروید نوقا ایجاد شده بود، برطرف کرد

جزئیات دقیق از طرح رجیستری تبلت و موبایل در بازار و مناطق آزاد

طرح رجیستری که از 14 آذرماه سال گذشته آغاز شده و با شامل شدن بسیاری از برندهای معتبر بازار موبایل سر و صدای زیادی را به پا کرده، در جدیدترین اقدامی که از سوی سازمان تنظیم مقررات اعلام شده است به زودی طرح رجیستری تبلت نیز فعال می‌شود.

به گزارش آی‌تی‌رسان، حمیدرضا دهقانی‌نیا مدیرکل اداره فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نشست خبری و در پاسخ به سوالات خبرنگاران پیرامون جزئیات اجرای طرح رجیستری گفت: این طرح به صورت جدی از اول اردیبهشت ماه اجرایی می‌شود و اغماضی در اجرای کامل قوانین صورت نخواهد گرفت. به خریداران گوشی‌های سامسونگ و دیگر برندهای موجود در بازار و همچنین خریداران تبلت هشدار می‌دهیم که برای عدم ایجاد مشکل در گوشی خریداری شده، تا قبل از یکم اردیبهشت ماه، حداقل یک تماس آزمایشی با سیم کارت خودشان داشته باشند.

مقایسه دوربین بهترین پرچمدارهای موبایل

آخرین فرصت فعال‌سازی گوشی‌های موبایل در طرح رجیستری

فرایندی که گفته شد تا آخر فروردین ماه فعال خواهد بود و پس از آن تماس یا پیامک آزمایشی با یک سیم کارت ضامن فعال شدن بی قید و شرط دستگاه‌های خریداری شده نخواهد بود. نکته‌ای که باید به خریداران گوشی متذکر شویم این است که قبل از خرید هر دستگاه سیم کارت‌خوری می‌بایست اصالت آن با استفاده از سامانه #7777* چک شده و در صورت تایید اصالت آن، اقدام به خرید موبایل یا تبلت کنید.

طرح رجیستری آیفون

مشکلات آی‌فون با طرح رجیستری چه بود؟

مدیرکل اداره فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه گفت: یکی از اشکالاتی که در ماه‌های گذشته با آن مواجه شدیم این بود که بعضی از بازرگانان اقدام به واردات گوشی‌های آی‌فون می‌کردند ولی پس از واردات، اقدام به تعویض باطری اصل با متفرقه می‌نمودند که منجر به تقلبی شدن گوشی در سامانه ما می‌شد و امکان فعال سازی آن‌ها در طرح رجیستری نیز نبود. طبیعتا با شناسایی هر نوع عدم هماهنگی اجزای موبایل، خدمات مخابراتی به سیم کارت مربوطه ارائه نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از تخلفات بازرگانان این بود که آی‌فون 8 را با نام آی‌فون 5 وارد می‌کردند و در اظهارنامه‌های خود تخلف می‌نمودند. این قبیل تخلفات نیز کشف و به آنها رسیدگی شد. این گوشی‌ها به هیچ عنوان در شبکه مخابرات فعال نخواهند شد و سرویسی به آن‌ها ارایه نمی‌شود.

گوشی سامسونگ گلکسی S6

شرایط واردات گوشی موبایل از مناطق آزاد چگونه است؟

حمیدرضا دهقانی‌نیا در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون شرایط واردات گوشی از مناطق آزاد گفت: یکی از مواردی که باید در مورد گوشی‌های وارد شده از مناطق آزاد به آن توجه کرد، مساله محدودیتی است که برای استفاده آن‌ها در مناطقی غیر از مناطق آزاد در نظر گرفته شده است. در صورتی که از یک دستگاه به طور کامل در مناطقی غیر از مناطق آزاد استفاده شود، طبیعتا امکان ارایه سرویس به آن نخواهد بود و خدمات مخابرات قطع خواهد شد. مدت زمان مجاز برای استفاده از گوشی های وارداتی از مناطق آزاد صرفا 90 روز بوده و این موضوع در پیامک استعلام سامانه همتا اعلام می‌گردد.

چه تعداد موبایل در طرح رجیستری مسدود شد؟

دهقانی‌نیا در ادامه و در پاسخ به این سوال گفت: از زمانی که طرح رجیستری در کشور فعال شده است، تعداد 108 هزار و 588 آی‌فون تایید اصالت نشدند و از خدمات شبکه مخابراتی کشور محروم هستند. از دیگر گوشی‌های غیرفعال شده در این طرح نیز می‌توان به این آمار اشاره کرد:

10 هزار و 450 دستگاه گوشی از برند موتورولا، 235 گوشی از برند گوگل، 923 گوشی از برند بلک بری، 20 هزار و 754 دستگاه گوشی از برند ال‌جی، 79 گوشی اس 9 و اس 9 پلاس از برند سامسونگ، 43 هزار و 944 گوشی از برند نوکیا و 25 هزار و 745 گوشی از برند هووای

به طور کلی تعداد گوشی‌های غیر فعال شده در طرح رجیستری به 210 هزار و 767 عدد رسیده است و امکان برقراری تماس و استفاده از خدمات مخابراتی برای آن‌ها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

6 در مورد “جزئیات دقیق از طرح رجیستری تبلت و موبایل در بازار و مناطق آزاد”

  1. سلام من ی گوشی اپل از خارج از کشور سفارش دادم ولی فردی که اونو وارد کشور کرده قبلا برای خودش گوشی رجیستر کرده .چ طور می تونم گوشی را رجیستر کنم؟ایا رجیستری هایی که بعضی ها انجام می دن بدون گذرنامه معتبر هست؟

    1. بایستی از پاسپورت فرد دیگه‌ای قاعدتا استفاده کنید، رجیسترهای بدون گذرنامه قاعدتا از طریق مسافری انجام نمی‌شه و درباره اعتبارش باید از همتا یا گمرک سوال بپرسید

  2. اینم مثل طرح شبنم فقط این وسط باعث شد یه سری دلال برن برچسب هاش بفروشن ب مغاره دار ها
    تو هیچ طرحی تاحالا موفق نبودن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH