در ۳ ماهه دوم 2018 میزان فروش آیفون‌های اپل تا 38.8 میلیون گوشی کاهش داشته است!

برخی از تحلیلگران وال استریت عنوان کردند پیش بینی می‌کنند میزان فروش شرکت اپل در انتهای ماه مارس که پایان دوره سه ماه دوم سال 2018 محسوب می‌شود، کمتر از حد انتظار گزارش شود.

اپل

به احتمال زیاد این گزارش مالی سه شنبه هفته آینده (چهار روز دیگر) در اول ماه مه یعنی یک روز بعد از پایان کار بازار در دوره سه ماه دوم، منتشر شود. حتی امروز نیز یکی دیگر از تحلیلگران مشهور حوزه اپل نیز به این جمع پیوست. Toni Sacconaghi از برنستین در آخرین اظهار نظر خود به مشتریان اعلام نمود که برآورد خود را از فروش شرکت تا رقم 38.8 میلیون عدد گوشی کاهش داده است. او در ابتدا پیش بینی کرده بود اپل بتواند تا 41 میلیون گوشی را به فروش برساند. این در حالی است که عدد میانگین پیش‌بینی وال استریت برای فروش اپل در این دوره سه ماهه بیش از 43 میلیون دستگاه گوشی اعلام شده بود.

Sacconaghi امروز صبح با حضور در شبکه CNBC اعلام نمود وقتی شرکت ساخت تراشه‌های TSMC که طرف قرارداد با اپل است، اعلام می‌کند که در پیش‌بینی درآمد‌های مالی سال 2018 خود تجدید‌نظر کرده و آن را کاهش خواهد داد، این نشان‌دهنده افت میزان تولید و سفارش در یکی از هندست‌های رده بالا است هر چند که نامش را افشا نکرده‌اند. ولی با توجه به اینکه اپل بیش از بیست درصد فروش TSMC را به خود اختصاص می‌دهد، کارشناسان وال‌ استریت بر این باورند که این گوشی تحت فشار کاهش فروش، همان آیفون X مشهور اپل است.

به علاوه جدا از مسئله ضعف فروش آیفون X، آقای Sacconaghi بخشی از مشکلات اپل را به چرخه طولانی فرایند آپگرید مرتبط دانست. او همچنین در ادامه اعلام کرد که قطعا در مقایسه دو دوره سه ماهه اول و دوم سال 2018 یعنی از انتهای دسامبر 2017 تا انتهای مارس 2018 با احتساب تعطیلات، این سیر نزولی میزان فروش، بیش از پیش به چشم می‌آید. با این حال او برای تسکین درد‌های اپل اعلام نمود که با این وجود که در طی چند هفته اخیر شاهد کاهش شدید و دور از انتظار گوشی‌های آیفون بوده‌ایم، اما با این حال همچنان نرخ فروش در محدوده قابل قبولی قرار دارد.

اپل

از سوی دیگر نیز اپل در اوایل ماه ژانویه اعلام کرده بود که سفارشات مربوط به آیفون X را از شرکت‌های تامین‌کننده اجزا و قطعات این هندست کاهش داده است. آمار‌های موجود نشان می‌دهد که شرکت برای خروج از این بحران پیش بینی نشده تا 50 درصد میزان سفارشات خود را کم کرده است. البته بعد از این ماجرا دیگر هیچ اطلاعاتی از دل بازار اوراق بهادار وال استریت به بیرون درز نکرده بود تا به امروز که اوضاع نابسامان آیفون X اپل موجب نگرانی کارشناسان اقتصادی شده است. حتی در رابطه با این شرایط یکی دیگران از تحلیگران BH Insights به نام Daniel Ives گفت اکنون وال استریت در رابطه با اپل در حالت سکته کامل (Full Panic Mode) قرار گرفته است!

1 در مورد “در ۳ ماهه دوم 2018 میزان فروش آیفون‌های اپل تا 38.8 میلیون گوشی کاهش داشته است!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH