آی‌فون 9 اپل

اپل قابلیت 3D تاچ را فدای قیمت کمتر آی‌فون میان‌رده جدید خود خواهد کرد

تقریبا تمامی کاربرانی که اخبار فناوری را دنبال می‌کنند با نام مینگ چی کو آشنایی دارند؛ تحلیل‌گر مشهور KGI Securities که معمولا پیش‌بینی‌هایش در مورد شرکت اپل رنگ واقعیت پیدا می‌کنند. وی در آخرین سخنان خود بیان کرده است که اپل فناوری 3D تاچ را در آی‌فون میان‌رده خود حذف خواهد کرد.

کو اظهار داشته است که آی‌فون 6.1 اینچی اپل با صفحه نمایش LCD دارای تکنولوژی Cover Glass Sensor خواهد بود که ماژول کنترل لمس کاربر را از پنل صفحه نمایش به گلس تغییر می‌دهد. ظاهرا گلس CGS صفحه نمایش را روشن‌تر و در برابر شوک مقاوم‌تر می‌سازد. علاوه بر سنسور تاچ، حسگر دیگری با نام touch film sensor نیز به گلس افزوده خواهد شد.

البته هدف از افزودن این لایه به گلس معلوم نیست، اما اضافه شدن آن قیمت تمام شده صفحه نمایش را از 23 دلار به 26 دلار افزایش خواهد داد. برای کاهش قیمت این هندست کو پیش‌بینی می‌کند که اپل 3D تاچ را در گوشی میان‌رده جدید خود حذف خواهد کرد، اما دو مدل دیگر هنوز از این فناوری بهره‌مند خواهند شد.

از آنجایی که اپل برنامه دارد تا آی‌فون‌های آینده را به گلس CGS مجهز کند، می‌توان گفت این شرکت یا به دنبال حذف کلی 3D تاچ از روی محصولات خود است یا روشی برای یکپارچه کردن این فناوری با پنلی جدید یافته است که از کنترل‌های حرکتی بدون لمس صفحه نمایش پشتیبانی می‌کند. گفته می‌شود اپل در حال کار بر روی این فناوری برای عرضه در سال آینده است.

شاید touch film sensor که هنوز برای آن عملکردی مشخص نیست، روشی برای کار کردن 3D تاچ با گلس جدید CGS خواهد بود که به دنبال آن شاهد استفاده از فناوری کنترل‌های حرکتی بدون لمس صفحه نمایش خواهیم بود. در هر صورت مطمئنا در روزهای پیش رو شاهد انتشار اخبار بیشتری در این خصوص خواهیم بود.

2 در مورد “اپل قابلیت 3D تاچ را فدای قیمت کمتر آی‌فون میان‌رده جدید خود خواهد کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH