چگونه با قلم اپل در آی‌پد نقاشی کنیم؟

این‌که شما طرح‌های بسیاری را کار کرده‌اید و یا این اولین تجربه طراحی با ابزار دیجیتال شماست، فرقی نمی‌کند. در این مطلب قصد داریم تا ترفندهایی جالب در زمینه نقاشی با قلم اپل را ارایه دهیم؛ با ما همراه باشید. قلم اپل به دلایل مختلفی از سایر محصولات مشابه مجزاست که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

این قلم در کنار صفحه نمایش اپل برای ایجاد طرح‌های مختلف با قلم‌مو و کمترین زمان تاخیر کار می‌کند، طولانی‌تر از قلم دیجیتال شماست، و از طریق اتصال با برق شارژ می‌شود. اما وقتی صحبت از رسم و یا نوشتن به میان می‌آید، چند تکنیک اساسی وجود دارد که باید قبل از شروع کار با این قلم بدانید.

نحوه طراحی را از استاد خود یاد بگیرید!

اگر شما علاقه‌مند به نقاشی و یا ایجاد طرح‌های زیبا هستید اما مهارت‌های لازم در این زمینه را ندارید، تمرین زیاد تنها راه پیشرفت برای شماست. هرچه میزان تمرین‌تان بیشتر باشد، قطعا نتایج بهتری را دریافت می‌کنید. همچنین اگر تازه شروع کرده‌اید، توصیه می‌کنیم آثار برخی از هنرمندان مورد علاقه خود را بررسی کنید، سبک‌های آن‌ها را مطالعه و تلاش کنید تا آن‌ها را بر روی بوم‌های دیجیتالی خود مجددا بازسازی کنید. این کار در واقع یک ورزش سرگرم‌کننده است و باید در مورد شکل‌ها و سبک‌های مختلف به شما ایده‌های متفاوتی بدهد.

در ابتدا ممکن است انجام این کار بسیار پیچیده باشد اما این حالت قطعا برای‌تان خوب است! همچنین اگر واقعا تمایل دارید تا در این زمینه پیشرفت کنید، به‌راحتی می‌توانید از چند برنامه طراحی و وب‌سایت‌های فعال در این زمینه که آموزش‌های عالی، فیلم‌ها و فایل‌های پی‌دی‌اف مختلفی را به کاربران خود ارایه می‌دهند، کمک بگیرید.

معرفی برنامه‌ها

ShadowDraw، از حساسیت شیب یا فشار برای اپل مداد پشتیبانی نمی‌کند، اما دارای بخش‌های زیادی از آموزش‌های جالب است که به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توانید سبک هنرمندان مختلف را پیاده نمایید.

How to Draw نیز فشار برای اپل مداد را پشتیبانی نمی‌کند، اما این برنامه تجزیه خوبی از طراحی اشکال حیوانات معمولی را ارایه می‌دهد و علاوه‌ بر این یک برنامه رنگ‌آمیزی زیبا برای هنرمندان جوان محسوب می‌شود. این برنامه طی چند سال اخیر به‌روزرسانی نشده است اما یک کتابخانه غنی و یک منبع گام به گام خوب برای یادگیری چگونگی ساخت شخصیت‌های انیمیشنی و بازی، حیوانات و دیگر عناصر است. با این وجود برای دستگاه‌های رتینا به‌روزرسانی نشده است.

Penmanship Calligraphy، یکی دیگر از برنامه‌هایی است که دارای مزایا و معایب مختلفی است اما قطعا در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. این برنامه به‌خوبی طراحی نشده، اما اگر بخواهید فرم‌های خوشنویسی پایه را تمرین کنید، Penmanship Calligraphy یک گزینه کاملا شسته و رفته است.

نکته: این برنامه در ابتدا رایگان است اما پس از 80 ساعت، برای ادامه استفاده از آن باید مبلغ 3 دلار بپردازید.

معرفی وب سایت‌ها

Drawspace، با شعار “حالا همه می‌توانند نقاشی کنند” نظر بسیاری از دوست‌داران هنر را به خود جلب کرده و اگر واقعا آموزش‌های خوب و گام‌به‌گام آن را دنبال کنید، قطعا نتایج جالبی را دریافت خواهید کرد.

Proko، یک گروه متنوع از فیلم‌های عالی در زمینه رسم و اشکال آناتومی را به کاربران خود ارایه می‌دهد. همچنین وب‌سایت Draw a Box، برخی از آموزش‌های پرکاربرد را برای طراحی اشیای اطراف، مردم، مناظر و بسیاری موارد دیگر را به علاقه‌مندان به طراحی ارایه می‌دهد.

وب‌سایت Learning in Hand، یک منبع عالی  و منحصر‌به‌فرد برای شروع به نقاشی و طراحی در آی‌پد است و علاوه‌ بر این راهنمایی‌های همه منظوره برای تنظیم فضای کاری و طراحی را به شما ارایه می‌دهد.

در نهایت Knock Postman، یک وب‌سایت طراحی شده برای تدریس تکنیک‌های خوشنویسی مدرن با قلم شیبدار است، همچنین فایل‌های پی‌دی‌اف چاپی این وب‌سایت، ابزاری باور نکردنی برای یادگیری اشکال و انواع فیگورها است.

از دستان‌تان استفاده کنید

به لطف تکنولوژی اپل شما می‌توانید با استفاده از قلم اپل، دستان، و انگشتان‌تان طرح‌های زیبایی را بر روی بوم دیجیتالی خود خلق کنید. در حالی‌که بسیاری از قلم‌های مشابه قابلیت پالم ریجکشن خود را ارتقاء داده اند اما باز هم نمی‌توانند به‌خوبی کار کنند. قلم اپل در هنگام کار با صفحه نمایش لمسی به‌خوبی از فناوری پالم ریجکشن استفاده می‌کند هرچند ممکن است پیاده‌سازی آن در بعضی برنامه‌ها متفاوت باشد.

پالم ریجکشن (palm rejection)، فناوری است که به کاربر اجازه می‌دهد تا در زمان طراحی دست خود را بر روی صفحه نمایش قرار دهد تا از این طریق بتواند طرح‌های دقیق‌تری را رسم کند.

فشار قلم را آزمایش کنید

نوک قلم اپل از جنس پلاستیک بوده که به کمترین فشار وارده واکنش نشان می‌دهد و از این‌رو می‌توان طرح‌ها و اشکال زیبایی را با آن خلق کرد. از آن‌جایی‌که این قلم حساس به فشار است، بنابراین نباید نگران فشارهای سخت‌تر و یا نرم‌تر بر روی صفحه نمایش باشید تا ببینید که چگونه مدادتان واکنش نشان می‌دهد. یکی از اولین آزمون‌های کالیبراسیون با هر ابزار رسم نوین دیجیتال یا غیر دیجیتال رسم یک‌سری خطوط عمودی و افقی است تا بتوان فشارهای مختلف در عرض‌های خطوط مختلف را بررسی کرد.

ایجاد سایه با لبه‌ها

این فقط نوک قلم است که روی صفحه نمایش آی‌پد پرو کار می‌کند؛ بنابراین شما می‌توانید از یک لبه مداد برای ایجاد سایه با برس‌های دیجیتال و خلق یک اثر جالب استفاده کنید، درست مانند زمانی که از یک چوب گرافیت برای رنگ در سایه روی کاغذ استفاده می‌نمایید. سایه‌سازی نیز در برنامه‌های مختلف و با برس‌های متنوع، کمی متفاوت است اما نگران نباشید. کافی است آزمایش کنید که کدام برس‌ها و برنامه‌ها برای اهداف شما به بهترین شکل کار می‌کنند.

ضربه زدن و حرکت کردن

مداد اپل می تواند در زمان جابه‌جایی بین برنامه‌های مختلف طراحی روی آی‌پد مورد استفاده قرار گیرد و این یک ویژگی بسیار محبوب میان کاربران است.

نبود گیره نگهدارنده تنها نقطه ضعف قلم اپل

در حالی‌که ممکن است شکل صاف و استوانه‌ای این قلم کمی شما را دچار تردید کند اما نتیجه استفاده از آن در دنیای واقعی بسیار لذت‌بخش است. این قلم نسبتا سنگین‌وزن می‌تواند حرکت‌های آهسته را متوقف کند اما متاسفانه هیچ جایی برای نگهداری از آن روی دستگاه و یا یک گیره نگدارنده تعبیه نشده است و این یکی از ایراداتی است که به این قلم وارد است. خوشبختانه، شما می‌توانید به‌راحتی یک گیره کوچک را روی آن اضافه کنید.

بهترین لوازم جانبی قلم اپل

اگر قلم شما نیاز به شارژ داشت، می‌توانید درپوش آن را روی سطح آی‌پد و قسمت پایینی در کنار دکمه هوم که حالت آهنربایی دارد، قرار دهید. این یک راه عالی برای جلوگیری از گم شدن درپوش است. همچنین برای جلوگیری از گم شدن قلم خود می‌توانید از کاورهای آهن‌ربایی که برای همین منظور طراحی شده‌اند استفاده کنید و با اتصال آن به هرقسمت از بدنه فلزی آی‌پد با خیال راحت از آن نگهداری کنید.

اگر شما هنوز هم سوالات دیگری در مورد قلم خود  دارید و یا می‌خواهید به موارد بیشتری درباره قلم اپل اشاره کنید، می‌توانید نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

5 در مورد “چگونه با قلم اپل در آی‌پد نقاشی کنیم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH