تلگرام آلفا

4 دلیل برای آنکه از تلگرام آلفا (Alpha) استفاده کنیم!

با فیلترشدن تلگرام بسیاری از کاربران ایرانی سر در گم در انتخاب پیام رسان جایگزین هستند و طبق آمارهای منتشر شده چیزی در حدود یک میلیون کاربر قید استفاده از این پیام رسان مسدود شده را زده‌اند و به اصطلاح “دیلیت اکانت” کرده‌اند اما در این بین بعضی از کاربران خارج از کشور و همچنین کاربران داخلی به دلایل مختلف پیگیر دسترسی به این پیام رسان هستند که راه‌های مختلفی را برای آن تست نموده‌اند.

در این بین پیام رسان محبوب ایرانی‌ها در جدیدترین اقدام خود یک نسخه جدید از تلگرام دسکتاپ یعنی تلگرام آلفا را منتشر کرده که تغییرات قابل توجهی در آن وجود دارد.

تلگرام آلفا

تلگرام Alpha نسخه جدیدی از تلگرام دسکتاپ است که به صورت رسمی توسط سایت تلگرام منتشر شده و برخلاف نسخه‌های مختلفی که از تلگرام توسط گروه‌های ناشناس منتشر می‌شود، این نسخه از تلگرام فیلتر شده مشکلی در زمینه امنیت و اعتماد به آن ندارد.

این نسخه شباهت زیادی به نسخه قبلی خود دارد و تغییرات چندانی در آن مشاهده نمی‌کنیم ولی در ادامه قصد داریم به دلایلی اشاره کنیم که استفاده کردن از این نسخه را نسبت به سایر نسخه‌های رسمی و غیررسمی توجیه می‌کند و اگر هنوز اقدام به نصب و دانلود این نسخه نکرده‌اید، حتما پس از مطالعه این مقاله نسبت به انجام این کار اقدام نمایید.

۱- تلگرام آلفا نسخه رسمی تلگرام دسکتاپ است!

اولین و مهم‌ترین دلیل برای استفاده از این نسخه تلگرام ارتباطی است که با سایت رسمی و مسئولین اصلی تلگرام داشته و به هیچ وجه مشکل امنیتی برای کاربران ایجاد نخواهد کرد و حریم خصوصی کاربران را حفظ می‌نماید. این نسخه از تلگرام در حال حاضر از طریق سایت رسمی تلگرام قابل دانلود بوده و به راحتی می‌توانید مستقیما بارگذاری نمایید.

این نکته از آنجایی قابل اهمیت است که در حال حاضر برای نسخه دسکتاپ نیز نسخه‌های غیررسمی داخلی و خارجی وجود داشته و امکانات معدودی را به آن اضافه می‌کنند ولی قطعا از نظر امنیتی مشکل دارند و استفاده از آن‌ها همانند نسخه‌های غیررسمی موبایل ریسک دارد.

۲- تلگرام آلفا قابلیت دریافت پروکسی دارد

از دیگر قابلیت‌های مهم این نسخه از تلگرام دسکتاپ امکان ست کردن پروکسی برای آن است که دسترسی به محیط پیام رسان تلگرام را تسهیل می‌نماید. شما به راحتی می‌توانید با نصب این نسخه و دریافت آی‌پی و پورت‌های لازم از سرورهای مربوط به این کار، در بخش پروکسی تنظیمات این اپلیکیشن، عملیات مربوطه را انجام دهید.

تفاوت بزرگی که در این نسخه از تلگرام دسکتاپ قابل مشاهده است، امکان اضافه کردن چند پروکسی به صورت همزمان است که به کاربران امکان می‌دهد با چند سرور مختلف اقدام به تست کنند.

۳- این نسخه به دلیل استفاده از MTProto امنیت بیشتری دارد

کاربرانی که با سیستم کارایی https در سیستم‌های رایانه‌ای آشنایی دارند به خوبی می‌دانند که این پروتکل چه قابلیت‌هایی داشته و چه امکاناتی را در اختیار سرورهای کامپیوتری قرار می‌دهد. اگر بخواهیم بیشتر در مورد MTProto بگوییم باید این پروتکل را که مختص پیام رسان‌هاست به موضوع https تشبیه کنیم!

تلگرام در حال بررسی پروتکل‌هایی است که با استفاده از آن بتواند بعضی از محدودیت‌ها را از بین برده و دسترسی کاربرانش را به اپ خود برقرار کند که این پروتکل از جمله مواردی است که تلگرام در حال تست آن بوده و خبر خوب اینکه این پروتکل به نسخه دسکتاپ اضافه شده است و تلگرام آلفا در حال حاضر از پروتکل MTProto بهره می‌برد.

شما در نسخه جدید دسکتاپ تلگرام می‌توانید پروکسی‌های مخصوص به پروتکل ام‌تی پرو را تست و استفاده کنید.

جالب‌تر است اگر بدانید این پروتکل نه تنها باعث می‌شود که ارتباط بین کاربر و سرور برقرار شود، بلکه هر آن‌چیزی که میان کاربران و سرور رد و بدل می‌گردد با یک سری از الگوریتم‌های بسیار خاص رمزنگاری شده‌اند تا دسترسی غیرقانونی به این موارد ممکن نباشد که یک امکان بی نظیر است.

در مورد پروتکل MTProto باید بدانید همان چیزی است که در تلگرام‌ایکس استفاده شده و صحبت‌های زیادی در مورد اینکه این پروتکل مقدمه استفاده تلگرام از بلاک‌چین است. شاید مهم‌ترین تفاوتی که میان استفاده از تکنولوژی https  و MTProto وجود دارد نحوه بررسی پیام‌های رد و بدل شده بین کاربران است که در مورد اول پیام‌ها از حالت رمزنگاری شده خارج می‌شوند و سپس برای طرف مقابل ارسال می‌گردند و در پروتکل دوم این اتفاق نمی‌افتد و همه مراحل به صورت رمزنگاری شده عملی می‌شود که امنیت این پیام رسان را صدچندان می‌کند.

کانال تلگرام

۴- در نسخه تلگرام آلفا به تماس‌های صوتی دسترسی دارید

از دیگر دلایل استفاده از تلگرام آلفا می‌توان به فعال شدن این قابلیت و عملی شدن آن در دسکتاپ اشاره کرد که قبل از اینکه با کاستی‌هایی روبرو بود و عملا استفاده از تماس صوتی را در ویندوز غیر ممکن می‌کرد، ولی در حال حاضر و در نسخه دسکتاپ جدید ارایه شده توسط تلگرام، به صورت ویژه‌ای این امکان آماده سازی شده و دیگر تفاوتی میان نسخه موبایل و دسکتاپ وجود ندارد.

Finger Touching Download Button on LCD Screen

دانلود تلگرام Alpha

برای دانلود این نسخه از تلگرام دسکتاپ می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید.

دانلود تلگرام آلفا دسکتاپ

5 در مورد “4 دلیل برای آنکه از تلگرام آلفا (Alpha) استفاده کنیم!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH