مایکروسافت پتنت جدید گوشی تاشو خود را با سه صفحه نمایش به ثبت رساند

از ماه دسامبر 2017 تاکنون چندین طرح و پتنت مربوط به گوشی هوشمند تاشو مایکروسافت که به نام اندرومدا شناخته می‌شود، منتشر شده است. این گوشی تاشو که قابلیت تبدیل شدن به تبلت و بالعکس را دارد اکنون با یک پتنت دیگر نظر‌ها را به خود جلب کرده است. البته برخی عقیده دارند که این طرح همان گوشی سرفیس فون ماکروسافت است که مدت‌هاست در مورد وجود آن صحبت می‌شود.

مایکروسافت

در این پتنت جدید مایکروسافت از طرح جالبی استفاده نموده که دارای سه صفحه نمایش است. دو صفحه نمایش در بخش داخلی در سمت چپ و راست دیوایس و سومی یک صفحه نمایش کوچک در قسمت تاشو یا همان لولای آن تعبیه شده است. براساس تصاویر منتشر شده از این پتنت دو صفحه نمایش بزرگ در دو طرف قرار داده شده است و در وسط در قسمتی که صفحه نمایش‌ها به سمت بیرون تا می‌شوند یک صفحه نمایش باریک برای نشان‌ دادن اطلاعات قرار دارد که سبب اتصال دو صفحه نمایش اصلی به همدیگر نیز هست.

به علاوه این صفحه نمایش باریک کار نمایش زمان، پیام‌ها، اعلان‌ها، تماس‌ها و دیگر کنترل‌های مجازی را برعهده خواهد داشت. براساس توضیحاتی که به همراه حق ثبت اختراع این طرح ارایه شده است نحوه نمایش این موارد بستگی به وضعیت قرارگیری آن و یا باز بودن دستگاه دارد. به عبارت دیگر آنچه که شما در این صفحه نمایش باریک مشاهده می‌کنید وابسته به آن است که گوشی در حالت تمام صفحه قرار داشته باشد یا در حالت تاشده یا مانند کتاب در حالت چادری!

مایکروسافت

اخیرا نیز اطلاعاتی در مورد گوشی گلکسی ایکس تاشوی شرکت سامسونگ منتشر شده است که انتظار می‌رود در ماه فوریه از آن رونمایی گردد. این دستگاه نیز دارای سه صفحه نمایش خواهد بود اما بر خلاف پتنت ثبت شده توسط شرکت مایکروسافت، طرح گوشی گلکسی ایکس تاشو سامسونگ دارای دو صفحه نمایش 3.5 اینچی در قسمت داخلی دستگاه و یک صفحه نمایش دیگر در قسمت خارجی یا همان پشت دستگاه است. این صفحه نمایش بیرونی نیز دقیقا مشابه صفحه نمایش‌های خارجی است و زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دستگاه در وضعیت گوشی هوشمند یعنی به صورت کاملا تاشده قرار داشته باشد. تا بتوان بدون نیاز به باز و پهن کردن دستگاه تمامی اطلاعات و فرایند‌ها را به راحتی مانند یک گوشی هوشمند معمولی انجام داد.

اپلیکیشن پتنت مایکروسافت در تاریخ 9 نوامبر 2016 و با نام ” دستگاه دارای قسمتی با دو صفحه نمایش اصلی و یک لولای دارای صفحه نمایش ” به ثبت رسیده و متقاضی درخواست نیز تحت مجوز فناوری مایکروسافت LLC بوده است.

1 در مورد “مایکروسافت پتنت جدید گوشی تاشو خود را با سه صفحه نمایش به ثبت رساند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH