لنوو Z5 با نمایشگر برش‌خورده و تراشه اسنپ‌دراگون 636 رسما معرفی شد

اکنون هفته‌هاست که لنوو به تبلیغ دستگاهی واقعا بدون‌حاشیه و فاقد نمایشگر برش‌خورده تحت عنوان لنوو Z5 پرداخته است. امروز، زمان رونمایی رسمی از این محصول فرا رسید و شاید یکی از مایوس‌کننده‌ترین اتفاقات ادوار اخیر به وقوع پیوست. لنوو Z5 نه تنها دارای حاشیه بزرگی در بخش پایینی نمایشگر است؛ بلکه در بخش فوقانی دستگاه نیز یک بریدگی مشاهده می‌شود.

مشخصا لنوو Z5 مجهز به یک نمایشگر 6.2 اینچی با رزولوشن 1080p است و علی‌رغم وجود حاشیه در قسمت‌های فوقانی و تحتانی گوشی، کمپانی چینی همچنان حواشی جانبی دستگاه را باریک‌تر از آی‌فون X و شیائومی Mi 8 طراحی نموده است. بریدگی نمایشگر نیز به اندازه 2 مدل مذکور بزرگ نیست. احتمالا بسیاری از شما نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه 95 درصدی را به خاطر می‌آورید. در حقیقت اکنون لنوو ادعا می‌کند که هندست جدید از نسبت ابعاد 90 درصدی برخوردار است. با بررسی دقیق‌تر گوشی متوجه خواهید شد که لنوو با پیروی از رویه اخیر دوربین‌های دوگانه، در بخش پشتی دستگاه از 2 حسگر 16 مگاپیکسلی مجهز به فناوری هوش مصنوعی بهره گرفته است. بعلاوه شاهد حضور یک لنز 8 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی هستیم.

مشخصات داخلی دستگاه شامل تراشه 8 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 636 ساخت شرکت کوالکام به همراه 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه‌داخلی است. اما احتمالا خواهید پرسید که تکلیف حافظه 4 ترابایتی گوشی چیست؟ بسیارخوب؛ اکنون مشخص شده که این حافظه، تنها یک هارد دیسک دسکتاپ معمولی عرضه شده به همراه گوشی است. بر اساس اعلام کمپانی، لنوو Z5 با سیستم‌عامل اندروید 8.1 اوریو روانه بازار شده و نهایتا به‌روزرسانی اندروید P را دریافت خواهد کرد. بعلاوه انرژی موردنیاز این اسمارت‌فون از طریق یک باتری 3300 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود.

برای آن‌دسته از افرادی که همچنان مایل به خریداری لنوو Z5 هستند، بایستی خاطرنشان کرد که فروش دستگاه در روز 12 ژوئن در چین آغاز می‌شود و مدل 64 گیگابایتی گوشی با قیمت 200 دلار و نسخه 128 گیگابایتی با برچسب قیمت 280 دلاری به فروش می‌رسند. با این‌حال لنوو هنوز به جزئیات مربوط به عرضه بین‌المللی دستگاه، هیچ‌گونه اشاره‌ای نکرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH