بازیابی رمز عبور فیسبوک

چگونه پسورد فراموش شده فیس‌بوک را بازیابی کنیم؟

استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت رمز عبور گزینه مناسبی برای محافظت و یادآوری پسوردهای مختلف خواهد بود، اما اگر از این نرم‌افزار استفاده نمی‌کنید، قطعا یادآوری رمز عبورهای پیچیده برای شما مشکل خواهد بود.

در صورتی‌که از کاربران فیس‌بوک هستید و رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید، حتما می‌دانید که نمی‌توانید همان رمز عبور را بازیابی کنید، اما با تنظیم مجدد گذرواژه برای بازیابی حساب خود به‌راحتی می‌توانید باز هم به اکانت‌تان دسترسی داشته باشید.

فرقی نمی‌کند که شما رمز عبور فیس‌بوک خود را فراموش کرده‌اید یا شخص دیگری بدون اجازه شما آن را تغییر داده باشد، فیس‌بوک یک راه بسیار ساده برای بازیابی رمز عبور را در اختیارتان قرار داده است.

بازیابی رمز عبور فیس‌بوک در مقایسه با زمانی که شما رمز عبور فعلی خود را می‌دانید، اما فقط می‌خواهید آن را به یک رمز جدید تغییر دهید، کمی متفاوت است.

نحوه بازیابی رمز عبور فیس‌بوک

پس از آن‌که موفق نشدید پس از چندبار تلاش، وارد اکانت فیس‌بوک خود شوید باید یک دکمه بازیابی حساب کاربری (Recover Your Account) در قسمت رمز عبور برای شما نشان داده شود؛ با مشاهده این گزینه روی آن کلیک کنید.

بازیابی رمز عبور

تذکر: اگر شما ایمیل و یا شماره تلفن همراهی که در زمان ثبت نام از آن‌ها استفاده کرده‌اید و همچنین رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید، باید به صفحه اصلی فیس‌بوک رفته و به جای استفاده از ترفندی که در این مطلب به آن پرداخته‌ایم، روی لینک Forgotten Account، در زیر فیلد ورود، کلیک کنید.

بعد از انتخاب گزینه Recover Your Account، آدرس ایمیلی که برای ثبت نام حساب فیس‌بوک خود وارد کرده اید را وارد کنید و سپس روی دکمه جستجو (Search) کلیک کنید.

اگر فیس‌بوک آدرس ایمیل مطابق با آن را پیدا کند، آن را در صفحه نتایج نشان می‌دهد. حال باید روی دکمه این حساب کاربری من است (This Is My Account) کلیک کنید.

بسته به نوع اطلاعاتی که شما در هنگام تنظیم حساب کاربری خود ارایه داده‌اید و همچنین تنظیمات امنیتی که پیکربندی کرده‌اید، ممکن است گزینه‌های مختلفی برای بازیابی رمز عبور به شما عرضه شود. به دلخواه یک روش را انتخاب کرده و سپس روی دکمه ادامه (Continue) کلیک کنید.

ارسال یک کد از طریق ایمیل (Send a Code by Email)

پس از دریافت کد در ایمیلی که برای تنظیم حساب کاربری خود ارایه داده بودید، به‌راحتی می‌توانید ‌بر روی لینک تغییر رمز عبور (Click here to change your password) کلیک کنید و سپس کد بازنشانی را کپی کرده و آن را در سایت فیس‌بوک وارد نمایید. اما اگر بخواهید سریع‌تر این کار را انجام دهید و کل پروسه ورود کد را دور بزنید، فقط کافی است روی دکمه تغییر رمز عبور (Change Password) در ایمیل کلیک کنید.

هر دو روش شما را به صفحه‌ای هدایت می‌کنند که باید در آن پسورد جدید خود را وارد کنید. پس از نمایش صفحه موردنظر یک رمز عبور قوی و مناسب را انتخاب کرده و سپس روی دکمه ادامه (Continue) کلیک کنید.

استفاده از حساب گوگل برای ورود ( ountacc Google ym Use)

اگر برای ورود به فیس‌بوک از حساب کاربری جی‌میل خود استفاده می‌کردید، به‌راحتی می‌توانید به حساب گوگل خود وارد شوید تا بتوانید به‌سرعت رمز عبور فیس‌بوک خود را دوباره تنظیم کنید. با این کار ایمیل تأیید و کد به آدرس ایمیل شما ارسال می‌شود.

یک پنجره پاپ‌آپ به همراه یک صفحه ورود ایمن برای حساب جی‌میل شما باز خواهد شد. کافی است با حساب کاربری که با آن ثبت نام کرده‌اید، وارد شوید.

در صفحه بعدی باید کلمه عبور اکانت گوگل خود را تایپ کرده و سپس روی دکمه Next کلیک کنید.

در این‌جا باید رمز عبور جدید فیس‌بوک که می‌خواهید از آن استفاده کنید را تایپ کرده و سپس روی دکمه Continue کلیک کنید.

بازنشانی جلسات فعال پس از تغییر رمز عبور

بعد از این‌که رمز عبور خود را بازنشانی کردید، فیس‌بوک به شما این امکان را می‌دهد که از حساب خود در سایر دستگاه‌ها خارج شوید و یا همچنان اجازه دهید تا در آن‌ها فعال باشد.

اگر فقط رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید، مطمئن باشید که حساب شما امن است و نیازی نیست با ورود مجدد به سایر دستگاه‌ها خود را عذاب دهید، فقط کافی است گزینه Stay In Sign In را انتخاب کنید.

اما اگر مشکوک هستید که حساب کاربری شما به خطر افتاده است، به جای آن گزینه خروج از سایر دستگاه‌ها (Log Out Of Other Devices) را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه حساب فیس‌بوک شما در تمام دستگاه‌هایی که با آن‌ها صفحه خود را بررسی می‌کردید مانند رایانه، تلفن همراه، تبلت و… بسته می‌شود و شما باید با استفاده از گذرواژه جدید خود دوباره وارد سیستم شوید.

پس از طی مراحل فوق، برای اطمینان از امنیت حساب کاربری باید به روش زیر اقدام کنید:

اگر مشکوک هستید که ممکن است شخصی به حساب شما دسترسی داشته باشد، فیس‌بوک می‌تواند برای بررسی تغییرات اخیر در اطلاعات اصلی شما شامل نام، تصویر نمایه و سایر موارد و همچنین برنامه‌های نصب شده و فعالیت‌های انجام شده، به شما کمک کند.

برای این منظور روی گزینه برو به خبرخوان (Go To News Feed) کلیک کنید؛ کار شما تمام است.

پیکربندی حساب برای امنیت بهتر

فیس‌بوک به غیر از استفاده از یک رمز عبور استاندارد، گزینه‌های متعددی را برای امنیت بهتر حساب کاربری در اختیار کابران خود قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به احراز هویت دو مرحله‌ای، مشخص کردن دستگاه‌های مجاز که با استفاده از آن‌ها شما می‌توانید به اکانت فیس‌بوک خود وارد شوید، نام مورد اعتماد اطلاعات تماس، تعیین مخاطبین مورد اعتماد و موارد دیگر اشاره کرد.

به یاد داشته باشید که بررسی این تنظیمات واقعا می‌تواند به حفظ امنیت اکانت فیس‌بوک شما کمک کند.

36 در مورد “چگونه پسورد فراموش شده فیس‌بوک را بازیابی کنیم؟”

  1. یه آدم اگه پیدا میشدجواب بنده های خدا را می‌داد خوب بود ولی کو آدم مردم را به سخره گرفتین وای به روزگارتون

  2. محمداعظم حبیبی

    سلام من در کشور افغانستان فیسبوک داشتم حالا رمز و شماره را وارد میکنم می‌نویسه رمز شما اشتباه است مرا راهنمایی کنید ممنون

    1
    3
  3. سلام وقت بخیر من ایمیل ورمزفیسبوکم روهم حتی ندارم حساب فیسبوک و اینستاگرامم باهم همگام سازی کردم الان موندم چطور میتونم دوباره ب اکانت فیسبوک دسترسی پیداکنم

    1
    1
  4. خیرالله مرادی

    سلا حال شما خوبه خسته نباشین میگما من فیسبوکم گذاروژه اش فراموشم شده چه باید بکنم پس روی همون شماره فعال بشه

  5. سلام من ایمیلم رو دارم رمز فیسبوکمم دارم وارد که میشم میزنه ۳ تا کد از دوستاتون رو وارد کنید اما من با هیچ کدوم از اونا در تماس نیستم چیکار کنم بتونم وارد اکانت بشم؟ یا راهی هست برای دسترسی به صفحه فیسبوک

  6. سلام خسته نباشید کسی رمز فیسبوک منو تغییر داده جیمیلمم دستشه و جا شماره موبایل هم عوض کرده کاری نمیشه کردش؟

  7. با سلام
    من پسورد فیس بوک و یادم رفته تا مراحل رمز جدید هم میرسم ولی هرچقدر سعی میکنم رمز جدید و وارد کنم اصلا قبول نمیکنه لطفا راهنمایی ببرمایید

    2
    7
  8. سلام من به فیسبوکم دسترسی دارم و بدون پسورد وارد میشوم رمز عبور جیمیلی که باهاش فیسبوک باز کردم کجا ببینم؟

    1
    6
  9. سلام خسته نباشید من نمی تونم به فیسبوک وارد شوم پسورد فراموش کردم به ان شماره تلفن و ایمیلی که فیس بوک باز کردم دسترسی ندارم ایا راهی اس که بتونم به دوباره به فیسبوکم وارد شم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  10. سلام خسته نباشید من نمی توانم به فیس بوک وارد شوم شود پسورد فراموش کردم به ان شماره تلفن وایمیلی که فیس بو ک باز کردم دسترسی ندارم ایا راهی هستد که بتونم به دوباره به فیس بوکم وارد شم ممنون میشم اگه راهنمایی منید

    2
    9
  11. سلام خسته نباشید.من رمز فیسبوک ام را می اندازم اما میگه اشتباه است اگر بخواهم توسط،ارسال کود رمز را تغیر بدهم همان سیم کارت را ندارم پس چطور میتانیم رمز اش را تغییر بدهیم امیدوارم همکاری نمایید
    ممنون

    1
    5
  12. سلام من رمز اکانتمو میزنم ولی میگ اشتباهه اون کد 6رقمیم ک میگ فرستادیم نمیاد چیکار کنم میخوام برم تو اکانتم لطفا راهنمایی کنین

    2
    10
  13. من با لپ تاپ وارد شدم و وقتی رمز عبور رو وارد میکنم میگه اشتباه
    اصلان نمیدونم چیکار کنم!!!!!

    1
    4
  14. سلام من رمز فیسم یادم رفته و اون شماره که بجای ایمیل استفاده کرده بودم پیشم نیست وقتی میزنم کد به او شماره ارسال میشه اما او شماره پیشم نیست چطو میشه

    6
    16
  15. سلام ادمین
    من رمز اکانت فیسبوکم یادم رفته و چندین بار زدم بعد میزنم بازنشانی رمز جدید میزنم بعد میزنه تایید صحت نمیدونم چی یکیش نوشته سه تا کد به رفیقات تو فیسبوک داده میشه بگیر بزن اینجا اون یکی نوشته تایید کد در دستگاه دیگر اینجا نمیدونم چکار کنم دوستی تو فیسبوک ندارم چکار کنم تروخدا کمکم کنید!!!

  16. سلام.. پسورد فیس بوکم فراموش کردم .. حالا بازنشانی زدم.. ولی مرحله اخرش میگه تایید هویت باید بشه و به خطم کد ارسال نمیشه باید چکار کنم تا کد بده ؟؟

    2
    6
  17. سلام .. لطفا راهنمایی کنید چکار کنم من پسورد فیس بوک فراموش کردم باز یابی زدم رمز جدید دادم ولی باید تایید هویت بشه و کد برام ارسال بشه ولی این کد به خطم ارسال نمیشه باید چکار کنم

    1
    8
  18. سلام آقا من رمز اکانتمو فراموش کردم روی شماره هم کردم تایید دومرحله ای رو فعال کردم اما میگه کد رو دستگاه تون فرستادم اما کد نمیاد.الان نمیدونم چکار باید بکنم

    5
    10
  19. مگر راه شناسایی فیسبوک با آدرس ایمیل یا جیمیلی که داریم نیست .پس چرا با عوض کردن دستگاه از کاربر آدرس و یا دوستان فیبوکی خود که احتمالا دسترسی به آنها در حال حاضر سخت شده به نظر می رسد فرایند پیچیده ای است.علی

  20. سلام خسته نباشید فسبوک داشتم اما ایمیل ،شماره ،گذرواژه فراموش کردیم چطور میتوانیم باز کنم که داخل مسنجر اش بسیار چیزهای مهم دارم اگر شما کمک کنید ممنون میشم به امید جواب

    13
    29
  21. سلام ا
    بخشید از این روش های که اینجا گفتین من قادر به دریافت پسورد فیسبوکم نشدم کدام روش دیگری وجود اگر دارد لطف کنید

    2
    23

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH