G7 ThinQ

4 دلیل برای اینکه ال‌جی G7 ThinQ را بخریم!

هر سال شاهد گوشی‌های زیادی هستیم که توسط شرکت‌های کوچک و بزرگ معرفی می‌شوند و بعد از مدتی به بازارهای جهانی راه پیدا می‌کنند. یکی از همین گوشی‌ها G7 ThinQ نام دارد که توسط کمپانی کره‌ای ال‌جی ساخته شده و در هیبت یک فرشته‌ نجات برای سازنده به مارکت ارایه گشته است. در ادامه با آی‌تی‌رسان همراه باشید…


دیسپلی درخشان!

G7 ThinQ

شاید با دیدن تکنولوژی ال‌سی‌دی با خود بگویید که این موبایل حرفی برای گفتن در حضور رقیبان چشم‌گیر ندارد اما اشتباه نکنید. ال‌جی خود یکی از غول‌های صنعت نمایشگر به حساب می‌آید و به خوبی می‌داند که با چه المان‌هایی قطعه‌ای اعلا بسازد. پیش از آن‌که به مشخصات فنی بپردازیم، باید در مورد طراحی این دیسپلی غول‌پیکر بحث کنیم.

همان‌طور که می‌دانید در دیزاین مدرن، اسمارت فون‌ها از نسبت 16:9 فاصله گرفته‌اند و به نسبت‌هایی چون 18:9 روی آورده‌اند. ولی این چه فایده‌ای دارد؟‌ موضوعی طبیعی‌ست که هر چه‌قدر عرض کم‌تر باشد، دیوایس راحت‌تر در دست یا جیب جای می‌گیرد. خوش‌بختانه محصول ال‌جی از چنین خصیصه‌ای بهره‌مند است و می‌توانید (با این‌که برای خودش غولی  محسوب می‌گردد) G7 ThinQ را به‌دست بگیرید. یکی دیگر از تاثیرات طراحی مدرن، گوشه‌های خمیده است که بسیار چشم‌نواز بوده و به زیبایی کلی دستگاه افزوده است.

امسال نمایشگرهای عظیم‌الجثه در همه‌جا دیده می‌شوند و اکثر موبایل‌ها از این ویژگی جذاب سود می‌برند. G7 ThinQ یکی از آن‌هاست. بازی‌ها در صفحه‌ تقریبا 6 اینچی گوشی مهیج‌تر به اجرا درمی‌آیند و فضای بیش‌تری برای مانور و هم‌چنین کنترل شخصیت‌های گیم دارید. تماشای فیلم هم در این دیسپلی بزرگ کم‌نظیر است و تجربه‌ لذت‌بخشی را رقم می‌زند. ولی تنها اندازه نیست که به جذابیت محتواها می‌افزاید. تولیدکننده، رزولوشن کوآد اچ‌دی پلاس را برای هندست خود در نظر گرفته که پیکسل‌های زیادی را در یک اینچ رقم می‌زند. در نتیجه جزئیات کلیپ‌ها، عکس‌ها، بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها واضح‌تر خواهد بود و به‌ هیچ عنوان اثری از گوشه‌های تیز و پیکسل‌ها نمی‌بینید.

اولدها همیشه به روشنایی‌ معروف هستند و گوشی‌هایی با این قابلیت در زیر نور خورشید عملکرد بهتری از ال‌سی‌دی‌ها نشان می‌دهند. رقیبان موبایل ال‌جی از چنین فن‌آوری گران‌قیمتی سود می‌برند. ولی G7 ThinQ نیز به صفحه‌ای عادی مجهز نیست و با این‌که از تکنولوژی ال‌سی‌دی بهره می‌برد، روشنایی خارق‌العاده‌ای دارد. سازنده اذعان دارد که به راحتی می‌توانید در زیر نور خورشید به کار کردن با گوشی بپردازید.

قابلیت‌های دیگری هم برای نمایشگر در نظر گرفته شده است. AOD یک نمونه است که در زمان صرفه‌جویی می‌کند. با یک نگاه قادرید از تاریخ، ساعت و آخرین نوتیفیکیشن‌ها اطلاع یابید. آخرین نسخه گلس‌های محافظ کمپانی کورنینگ به کار گرفته شده تا نمایشگر درخشان G7 ThinQ خط نیفتد و عمر مفیدش بیش‌تر شود. مثل نسل پیش، ال‌جی برای نمایشگر هندست خود استاندارهایی را مدنظر گرفته که به‌طور قابل توجهی کیفیت صفحه‌نمایش را بالا می‌برند و رنگ‌ها را زنده‌تر از قبل می‌کنند.


دوربینی شب‌گرد!

شب‌گرد! شاید برای‌تان عجیب باشد، اما این صفتی مناسب برای دوربین پشتی G7 ThinQ است. دریچه دیافراگم باز یکی از لنزها سبب می‌شود تا بتوانید در هنگام شب به عکاسی بپردازید و نویزهای بسیار کمی در تصاویر ببینید. 2 لنز 16 مگاپیسلی قاب پشتی این امکان را می‌دهند تا جزئیات بیش‌تری ثبت شود و عکس‌های حرفه‌‌ای بگیرید. دستان‌تان می‌لرزد؟ نمی‌توانید تصاویر باکیفیتی بگیرید؟ می‌خواهید در حال حرکت فیلمی ضبط کنید؟ سازنده این نیاز را درک کرده و 2 لرزش‌گیر را در کنار هم در یکی از لنزها گنجانده است. نتیجه استفاده از لرزش‌گیر دیجیتال و لرزش‌گیر اپتیکال باعث افزایش کیفیت عکس‌ها گشته و برخلاف قبل، کلیپ‌های باکیفیتی را در حین حرکت با خودرو ثبت می‌کنید.

تا این‌جا که تمام خوبی‌ها فقط برای یک لنز بود. ولی لنز دیگر هم تردستی‌هایی در آستین خود دارد! با استفاده از لنز Wide-Angle تصاویر گسترده جذابی ثبت می‌شوند و در عکس‌های دسته‌جمعی کسی از قلم نمی‌افتد و همه در کادر هستند. قدرت هوش مصنوعی هم به کمک دوربین G7 ThinQ آمده تا هم تبدیل به عکاسی ماهر شوید و هم فورا متن‌ها را ترجمه نمایید. فقط کافیست دوربین خود را به سمت تابلویی بگیرید که به زبان فرانسوی چیزی نوشته است. گوشی با گوگل Lens به بررسی حروف و کلمات می‌پردازد و فورا جمله را برای‌ شما معنی می‌کند. AI Cam هم ویژگی دیگری است که در بین گوشی‌های امسال قابلیتی معمول به شمار می‌رود. وجود این گزینه عکاسی را ساده‌تر و در عین حال حرفه‌ای‌تر می‌سازد. به این صورت که دیوایس، اجسام و محیط را زیر نظر می‌گیرد و سپس بهترین تنظیمات را اعمال می‌سازد.

قابلیت پرتره و اچ‌دی‌آر هم به چشم می‌خورد که قابل تحسین و با استفاده از دوربین دو چشمی موبایل از کیفیت بالایی برخوردار هستند. تولیدکننده به این ویژگی‌ها بسنده نکرده و فن‌آوری فوکوس لیزری را (که در G6 کنار گذاشته شده بود) در کنار لنزها جای داده است. فوکوس لیزری سرعت عمل تمرکز بر روی سوژه بیش‌تر می‌کند و طبیعتا شما عکس‌های بیش‌تر را ثبت می‌نمایید.

تعداد ویدیوها با ظهور شبکه‌های اجتماعی بیش‌تر شده و شاهد استفاده گسترده از قابلیت‌های آن هستیم. ال‌جی این موضوع را کاملا درک کرده و امکان برداشت ویدیوهای 4K را به شما می‌بخشد. صدا هم به‌صورت استریو ضبط می‌شود و در نرم‌افزار دوربین هم گزینه‌های زیادی برای افزایش بلندی صداها وجود دارد.

دوربین سلفی هم عکس‌های روشنی برای کاربر ثبت می‌کند و زاویه‌‌ نسبتا بزرگی را در اختیارتان می‌گذارد. پس می‌توانید چند نفره سلفی‌ بگیرید و مطمئن باشید که همه در قاب قرار خواهند گرفت. با قابلیت Beauty Shot هم دیگر لزومی ندارد وقت‌تان را در اپ‌های ادیت عکس‌ها تلف کنید. دوربین G7 ThinQ بهترین تنظیمات را برای افزایش زیبایی شما به کار می‌گیرد و خودتان هم می‌توانید با انتخاب فیلترها، سلفی‌های جذابی ثبت کنید.


اسپیکر و میکروفون‌های پرتوان!

برخلاف G6، این بار ال‌جی سنگ تمام گذاشته و G7 ThinQ گزینه‌ای عالی برای خوره‌های موسیقی به حساب می‌آید. ال‌جی نام اسپیکر پرچم‌دار خود را BoomBox گذاشته که به تنهایی نشان از کیفیت بالای بلندگو دارد. تولیدکننده می‌گوید که نسبت به G6، اسپیکر این گوشی تقریبا 40 درصد بزرگ‌تر شده و از بلندی صدای بیش‌تری برخوردار است. تکنولوژی FFVR بیش‌تر در قسمت فراخوانی دستیار مجازی دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد و در راستای افزایش هوشمندی گوشی است. چطوری؟ با کمک FFVR موبایل می‌تواند نویزها را حذف کند و صدای (دستورات) کاربر را حتی از فواصل نسبتا دور تشخیص دهد. در بخش ضبط ویدیو هم میکروفون‌های پرتوان به کار می‌آیند! صدای باد کلیپ‌های‌مان را خراب می‌کند و باعث می‌شود در ویدیو صدا به صدا نرسد. اما G7 ThinQ کاملا صدای باد را از روی ویدیو حذف می‌کند.

ال‌جی با همکاری DTS قابلیت DTS-X را به موبایل افزوده که تجربه‌ای خاص را ارایه می‌دهد. در هنگام تماشای فیلم یا بازی کردن فکر می‌کنید صدا به‌صورت سه‌بعدی و عمیق پخش می‌شود. در حین پلی کردن موسیقی‌ها نیز این اتفاق رخ می‌دهد و بیش‌تر حس می‌گیرید! تبدیل‌کننده صدای دیجیتال به آنالوگ (DAC) کیفیت موزیک‌ها را با هندزفری‌های سیمی بیش‌تر می‌کند و صدایی کامل و لذت‌بخش را پخش می‌نماید.


قدرت‌مند!

آخرین چیپست شرکت کوالکام قدرت بی‌حد و حصر به گوشی ال‌جی می‌دهد و می‌توانید تمام بازی‌ها و اپلیکیشن‌های پلی‌استور را (لااقل تا چند سال بعد) به‌طور روان اجرا کنید. بخشی با مضمون هوش مصنوعی هم در مجموعه سخت‌افزاری اسنپدراگون 845 قرار گرفته که به موبایل کمک می‌کند که رفتار شما را زیر نظر داشته باشد و بعد تنظیمات دستگاه را براساس استفاده کاربر تنظیم نماید. یکی از تاثیرات این قابلیت، بالا رفتن عمر باتری است که با غیرفعال کردن اپ‌های کم‌تر اجرا شده تحقق می‌یابد. در این عصر که مردم روزانه اطلاعات زیادی را دریافت و ثبت می‌کنند، پس نیاز به حافظه‌ای بیش از قبل در وسایل الکترونیکی داریم. ال‌جی نیز G7 ThinQ را به فضایی در حدود 64 گیگابایت (در نسخه پایه) و 128 گیگابایت (در نسخه اعلا) مجهز نموده است. در کنار این نیز، مقدار رم زیادی وجود دارد تا بتوانید به‌طور همزمان چند برنامه و بازی را بدون بروز هیچ لگی اجرا کنید.

قسمت نرم‌افزاری گوشی هم جای تشویق دارد. اندروید 8 (و به‌زودی آخرین ورژن اندروید) در اختیارتان قرار دارد و از آخرین تکنولوژی‌های دنیا بهره می‌برید. برنامه‌ها با اندروید 8 بهینه‌تر از قبل خواهند شد و به راحتی نمی‌توانند اطلاعات شما را به سرقت ببرند. در ضمن، بهبودهایی هم در زمینه ظاهر صورت گرفته که طراحی مجموعه را مدرن‌ می‌سازد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH