سامسونگ گلکسی‌نوت 9 موفق به دریافت تائیدیه FCC شد!

امروز، کمیته ارتباطات فدرال ایالات‌متحده (FCC) وجود یک اسمارت‌فون معرفی‌نشده سامسونگ با شماره مدل SM-N960F را مورد تائید قرار داد. به نظر می‌رسد این هندست همان گلکسی‌نوت 9 سامسونگ باشد؛ چرا که شماره مدل آن در ادامه شماره مدل‌ دستگاه‌های گلکسی‌نوت قبلی است (به عنوان مثال در سال گذشته فبلت نوت 8 با شناسه SM-N950 نیز شناخته می‌شد). اسناد FCC بیان می‌کنند که این دستگاه از قلم استایلوس استفاده می‌کند و این مسئله احتمال عرضه گلکسی‌نوت 9 با شناسه SM-N960F را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

تصویری از ظاهر احتمالی فبلت گلکسی‌نوت 9

متاسفانه تائیدیه FCC اطلاعات چندانی پیرامون مشخصات گلکسی‌نوت آینده ارائه نمی‌دهد. آگاهی از اطلاعاتی نظیر تعداد باندهای LTE، وای‌فای و NFC چندان مفید نخواهد بود. موضوعی که کاملا نسبت به آن اطمینان داریم این است که شماره مدل SM-N960F بایستی متعلق به نسخه بین‌المللی (غیر از ایالات‌متحده) گلکسی‌نوت 9 باشد؛ همان‌طور که شناسه SM-N950F به نسخه بین‌المللی گلکسی‌نوت 8 تعلق دارد.

نسخه آمریکایی گلکسی‌نوت 9 احتمالا با شماره مدل SM-N960U عرضه می‌شود و تست‌های بنچ‌مارک اخیر نیز به این مسئله اشاره نموده‌اند. این نسخه از فبلت در وبسایت FCC نمایش داده نشده است. اما حدس می‌زنیم که وجود این هندست نیز در آینده‌ای نزدیک تائید شود؛ چرا که سامسونگ برای آغاز فروش مدل مذکور در آمریکای‌شمالی، نیازمند اخذ گواهی FCC خواهد بود.

FCC پیش‌تر و در ماه آوریل، درخواست تائیدیه هندست SM-960F را دریافت کرده بود؛ اما امروز خبر اعطای گواهی به این اسمارت‌فون را اعلام کرد. این موضوع بدان معناست که سامسونگ از 2 ماه پیش، نسخه تقریبا نهایی گلکسی‌نوت 9 را در اختیار داشته است؛ لذا با احتمال فراوان تصاویر اخیرا منتشر شده از گلکسی‌نوت 9 به شکل حقیقی این اسمارت‌فون بسیار نزدیک هستند.

 

همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، FCC در کنار شناسه SM-N960F به شماره مدل‌های SM-N960X و SM-N960F/DS نیز اشاره کرده است و به نظر می‌رسد که شناسه دوم متعلق به مدل 2 سیم‌کارته نسخه بین‌المللی گلکسی‌نوت 9 باشد. پیش‌بینی می‌شود این مدل به صورت رسمی در ایالات‌متحده عرضه نشود. شناسه SM-N960X احتمالا متعلق به نسخه منحصرا آسیایی گلکسی‌نوت 9 خواهد بود (دلیل این گفته آن است که پیش‌تر نسخه‌ای از گلکسی‌نوت 8 با شناسه SM-N950X نیز تنها در بازارهای آسیا عرضه شده بود).

ظاهرا سامسونگ تصمیم دارد تا در ماه آگوست (احتمالا در نیمه نخست این ماه) از گلکسی‌نوت 9 رونمایی کند و کمی پس از آن، فبلت جدید سامسونگ می‌تواند روانه بازار شود. تائیدیه امروز FCC نیز موید این ایده است؛ حتی اگر هنوز این کمیته خبر دریافت گواهی توسط نسخه آمریکایی گوشی را اعلام نکرده باشد.

گلکسی‌نوت 9 احتمالا از نظر طراحی تفاوت چندانی با نوت 8 نخواهد داشت. اما پیش‌بینی می‌شود که اسمارت‌فون نسل آینده شاهد پیشرفت‌های قابل‌توجهی نظیر بهره‌مندی از باتری بزرگ‌تر، پردازنده‌های جدیدتر و سریع‌تر (احتمالا در نسخه آمریکایی از تراشه اسنپ‌دراگون 845 استفاده خواهد شد)، دوربین‌های بهتر و تجربه کاربری بهبودیافته با قلم S Pen باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH