فیس‌بوک برنامه اینستاگرام لایت با حجم بسیار کم را در اختیار کاربران گذاشت

فیس‌بوک در حال کار بر روی اپلیکیشن‌های سبکی است تا مورد استفاده کاربران کشورهای در حال توسعه و کسانی که گوشی‌های با مشخصات پایین دارند، قرار گیرد.

این کار ابتدا با فیس‌بوک لایت و مسنجر لایت آغاز شد و حالا کاربران می‌توانند اینستاگرام لایت را نیز به لیست خود اضافه کنند.

اینستاگرام لایت یک اپلیکیشن کوچک بهینه شده است که در مقایسه با برنامه اینستاگرام معمولی که ۳۲ مگابایت است، تنها دارای حجم ۵۳۷ کیلوبایتی خواهد بود. با این برنامه می‌توان برای کارهای اولیه مانند پست کردن تصاویر، اسکرول کردن فیدها و جستجو استفاده کرد، اما در حال حاضر فاقد امکان دایرکت و ضبط ویدیو است. این حجم کم برنامه به کاربرانی که گوشی‌هایی با حافظه داخلی ۴ یا ۸ گیگابایتی خریداری کرده‌اند، اجازه می‌دهد تا اینستاگرام را دانلود کرده و بدون نگرانی درباره فضای حافظه گوشی‌های خود از آن استفاده کنند.

فیس‌بوک تنها شرکتی نیست که بر روی اپلیکیشن‌های سبک کار کرده است. گوگل، یک سیستم‌عامل مجزا و مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های سبک و مینی‌مال در پروژه اندروید گو ارایه کرده است و برنامه‌هایی مانند گوگل‌مپ گو، جی‌میل گو و غیره برای کاربران اندروید گو آماده کرده است. توییتر نیز با همین نیت، هم اپلیکیشن لایت و هم یک اپلیکیشن وب پیشرفته را معرفی کرده است.

اینستاگرام لایت در حال حاضر تنها در مکزیک قابل دسترس است، اما قرار است تا اواخر امسال در سایر کشورها نیز ارایه گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH