هر آنچه که می‌بایست در رابطه با میت ۲۰ هواوی بدانید

در حال حاضر هواوی جز سه برند پرفروش بازار موبایل محسوب می‌شود و مدل‌هایش در سرتاسر دنیا به چشم می‌خورند. این کمپانی دو سری پریمیوم به نام‌های P و Mate دارد که هر سال از پرچم‌داران این خانواده‌ها رونمایی می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با مشخصات احتمالی میت ۲۰ آشنا کنیم.


دوربین

دوربین‌های موبایل با این‌که قابلیت‌های زیادی دارند، ولی هنوز هم با دوربین‌های دیجیتال و حرفه‌ای برابری نمی‌کنند و فقط دارای برخی ویژگی‌های آن‌ها هستند. اما این تصور با ظهور ماژول‌های مجهز به هوش مصنوعی تغییر کرده. این فن‌آوری قابلیت عکاسی حرفه‌ای را در یک لحظه ممکن می‌کند و لزومی ندارد وقت خود را هدر دهید. ابتدا دوربین محیط را پویش می‌کند و بعد بهترین تنظیمات را اعمال می‌سازد. مثل میت ۱۰، میت ۲۰ هم از این قابلیت استفاده خواهد کرد. احتمالا شاهد پنج دوربین باشیم که دوتای آن‌ها در جلو و باقی در سطح پشتی قرار بگیرند. در قسمت پشت، یکی از دوربین‌ها کیفیتی ۲۵ مگاپیکسلی خواهد داشت که فقط بتواند عکس‌های نوستالژیکی بگیرد. این لنز مخصوص برداشت تصاویر سیاه و سفید ساخته شده و آثار بسیار جذابی ثبت خواهند شد. نسل قبلی که هنوز هم حرفی برای گفتن دارد، لنزی با دریچه دیافراگم باز داشت که تنها یک پله از رقیب کره‌ای پایین‌تر است. ولی در میت ۲۰ قضیه فرق می‌کند و شاهد بازترین دریچه دیافراگم بین اسمارت فون‌ها هستیم. در این صورت حتی در شرایط نوری ضعیف هم عکاسی ممکن است و با نویزها کم‌تر مواجه می‌شوید.

مثل همیشه، لایکا کیفیت دوربین‌ها را تایید می‌کند و بهینه‌سازی‌هایی را انجام می‌دهد تا دستگاه نقصی نداشته باشد. سرعت فوکوس مخصوصا برای یک عکاس حرفه‌ای بسیار مهم است. اگر سرعت مطلوب باشد، می‌توان لحظه‌های ناب را با نهایت کیفیت و دقت ثبت کرد. میت ۲۰ از تکنولوژی فوکوس اتوماتیک لیزر استفاده می‌کند که سرعت را افزایش داده و فوکوس روی اجسام متحرک نیز امکان‌پذیر شده است. سوپر اسلوموشن، قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت اچ‌دی و نرخ ۱۰۰۰ فریم در ثانیه از دیگر قابلیت‌های دستگاه هستند. امید می‌رود این ویژگی را در پرچم‌دار هوآوی ببینیم و با آن‌ کلیپ‌های خیره‌کننده‌ای بگیریم. لرزش‌های دست یکی از کابوس‌های عکاسان است. خوش‌بختانه این مسئله با کمک فن‌آوری حل شده است. در نتیجه عکاسی و فیلم‌برداری در حین حرکت ممکن خواهد شد. میت ۲۰ به دو لرزش‌گیر از نوع اپتیکال مجهز خواهد بود تا کیفیت عکس‌ها پایین نیاید.

صریح بگوییم، ۸ مگاپیکسل برای دوربین سلفی یک مدل گران‌قیمت اصلا رزولوشن قابل قبولی نیست. برای همین در میت ۲۰ دو دوربین در بالای نمایشگر قرار خواهند گرفت. احتمالا یکی از آن‌ها ۸ و دیگری ۱۲ مگاپیکسل باشد. در این صورت پرتره‌های زیبایی خواهید گرفت.

طراحی و نمایشگر

ویژگی‌های صوتی میت 10

با اولین نگاه به میت ۱۰ متوجه می‌شوید که با موبایل مدرنی طرف هستید که بدنه مقاومی دارد. این ویژگی‌ها کمابیش در میت ۲۰ وجود دارند. با وجود طراحی ناچ، رسما حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش به حداقل میزان خود می‌رسند. فقط یک بریدگی در بالای نمایشگر به چشم می‌خورد که حضورش قابل توجیه است. این بخش دوربین، حس‌گرها و اسپیکر را میزبانی می‌کند. سطح جلویی با آخرین نسخه گوریلا گلس از شرکت کورنینگ محافظت می‌شود و همچنین با ویژگی سه‌بعدی ظاهری مجذوب‌کننده را به گوشی می‌دهد. در بخش پشتی هم سه دوربین (برخلاف P20 پرو) در میانه دیوایس جای می‌گیرند و المان‌هایی مثل فوکوس لیزری و فلاش دوگانه در کنار آن‌ها تعبیه می‌شوند. احتمالا بدنه از ترکیب شیشه با فلز ساخت خواهد شد. به این ترتیب که فریم‌ها با آلیاژ آلومینیوم پوشانده می‌شوند و سطح پشتی و جلویی با شیشه‌ای مستعد! این انتخاب زیبایی چشم‌نوازی به گوشی می‌بخشد و از طرفی باعث دردسر است. از آن‌جا که باید همیشه دستمالی به همراه خود داشته باشید و مدام قسمت پشت و جلوی موبایل را بسابید!

اگر بتوانیم از همه قابلیت‌های یک موبایل فاکتور بگیریم، قادر نیستیم از نمایشگر چشم‌پوشی کنیم. کاربران با این قطعه (که بعضا گران‌قیمت هست) بیش‌ترین ارتباط را دارند و مدام از ویژگی‌های آن استفاده می‌کنند. اگر نگاهی به مشخصات میت ۱۰ کنید، به فن‌آوری ال‌سی‌دی برمی‌خورید که در بازار موبایل بیش‌تر در دستگاه‌های اقتصادی و میان‌رده دیده می‌شود. پس میت ۲۰ باید برای کسب رضایت مشتریان از تکنولوژی اولد استفاده کند. این ویژگی کنتراست و روشنایی بالا را به ارمغان آورده و در زیر نور خورشید هم می‌توان از اسمارت فون بهره گرفت. اندازه صفحه‌نمایش هم ۶ اینچ خواهد بود و هوآوی به رزولوشن کوآد اچ‌دی اکتفا می‌کند.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

مجموعه سخت‌افزاری عالی این امکان را به کاربر می‌دهد تا ۱۰۰ درصد بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها را اجرا کند و از تجربه آن‌ها لذت ببرد. اما در عصر حاضر ویژگی‌هایی به پردازش‌گر اضافه شده است. قابلیت‌هایی که پیش از این‌ها اصلا وجود نداشته و فقط در فیلم‌های عملی-تخیلی دیده می‌شد. حتما می‌دانید که میت ۱۰ از چیپست کایرین ۹۷۰ استفاده می‌کند که بخشی به‌نام تثبیت‌دهنده هوش مصنوعی دارد. این قسمت اعمال مربوط به این دانش را تسریع بخشیده و مثلا گوشی فورا رفتار شما را درک کرده و سپس کارهایی را در جهت افزایش عمر باتری و سرعت انجام می‌دهد. با این حال، نباید انتظار حضور کایرین ۹۷۰ را در میت ۲۰ داشته باشیم. پردازنده بهبود پیدا می‌کند و با نامی جدید در پرچم‌دار سال ۲۰۱۸ هوآوی قرار می‌گیرد. این پردازش‌گر عکاسی را بسیار سریع‌تر می‌کند و عمر باتری هم افزوده می‌شود.

حافظه هم در کنار وجود پردازنده‌ای مناسب نقشی اساسی را در محبوب بودن یک مدل ایفا می‌کند. احتمالا در میت ۲۰ شاهد حافظه‌ای ۱۲۸ گیگابایتی خواهیم بود که به همراهش ۶ گیگابایت رم عرضه می‌شود. این مقدار برای اکثر کاربران قابل قبول است و بیش‌تر بازی‌ها و اپ‌ها را می‌توان دانلود و اجرا کرد. قادر به گرفتن عکس‌های زیادی خواهید بود که در موبایل‌های ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی امکان برداشت آن‌ها را نداشتید. رم ۶ گیگابایتی نیز عالی‌ست.

اگر نرم‌افزار بیش از حد شلوغ و سنگین نباشد و تنها قابلیت‌های ضروری در آن استفاده شوند، سخت‌افزار هم قدرت واقعی خودش را نشان می‌دهد و سرعت بالا را در پی دارد. به احتمال زیاد اندروید نسخه ۹ در میت ۲۰ وجود خواهد داشت و مصرف اپلیکیشن‌ها را بهینه می‌کند. در این ورژن، گوگل احترام بیش‌تری به حریم خصوصی کاربر می‌گذارد و برنامه‌های مشکوک سریعا شناسایی خواهند شد. رابط کاربر خود هوآوی نیز تعبیه می‌گردد تا اندروید را در قالبی جدید تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH