یک دستگاه آی‌فون اپل توانست 48 ساعت در داخل اقیانوس دوام آورد!

اخیرا در یک اتفاق عجیب، یک گوشی آیفون 7 در داخل آب یک اقیانوس افتاده و به مدت 48 ساعت بدون مشکل و کم شدن باتری کار کرده است. یک غواص اسکوبا (غواصی که با خود کپسول اکسیژن برای تنفس حمل می‌کند) وقتی در اعماق اقیانوس مشغول گشت و کاوش بود، به یک شی دریایی عجیب برخورد که کمی نور داشت و چشمک می‌زد. وقتی این غواص به نزدیک این شی رفت، متوجه شد که تنها یک دستگاه گوشی آیفون است که پیام کوتاهی دریافت کرده و صفحه نمایشگر آن نور هشدار می‌دهد.

دو نکته بسیار عجیب در مورد این اتفاق وجود دارد، اول آنکه چگونه بدنه ضد آب تا این عمق و این حجم آب، دوام آورده؟ و دوم اینکه شرکت مخابراتی سیم‌کارت چقدر آنتن دهی قوی داشته است!

البته یک نکته بسیار عجیب‌تر نیز به چشم می‌خورد. وقتی این گوشی آیفون در داخل این عمق آب پیدا شد چیزی بیشتر از 80 درصد باتری آن پر بود! ظاهرا به شیوه‌ای این گوشی میزان استفاده از شارژ باتری خود را برای دو روز مدیریت کرده و نشان داده که واقعا یک محصول باکیفیت و عجیب است. به نظر می‌رسد که طراحی بسیار هوشمند ضد آب شرکت اپل در یک آزمون سخت، کیفیت خود را نشان داده است.

کریس هرسی (Cerys Hearsey)، غواص اسکوبا، هنگامی‌که در عمق 30 فوتی اقیانوس به کاوش مشغول بود، با دیدن چراغ چشمک‌زن هشدار صفحه نمایشگر، این آیفون را پیدا کرد. پس از بررسی و دیدن این دستگاه متوجه شد که این گوشی کار می‌کند و 84 درصد باتری آن هنوز پر است. پس‌ از آن، این غواص با مخاطبین موجود در گوشی تماس گرفت و نهایتا صاحب این آیفون را پیدا کرد.

صاحب این گوشی مشخص شد که یکی از پسرعموهای راب اسمیت (Rob Smith، خواننده معروف انگلیسی) است. ظاهرا این شخص گوشی خود را هنگام قایقرانی در دوردل دور (Durdle Door) واقع در دورست انگلیس، گم کرده است. او گفت که وقتی به سمت ساحل آن منطقه پارو می‌زده، این گوشی آیفون لب بدنه قایق بوده و در داخل آب افتاده است. پسرعموی راب اسمیت حدس زده بود که این گوشی کاملا گم یا خراب شده و اثری از آن نخواهد بود تا آنکه هرسی دو روز بعد، در اعماق آب این آیفون را سالم پیدا کرد.

راب اسمیت و همسرش این گوشی را از کریس هرسی گرفتند و برای صاحبش که به کانادا سفر کرده بود، فرستادند. کریس هرسی در صحبت‌های خود چنین گفت که:

وقتی این گوشی در کف دریا افتاده و ظاهرا پیامکی دریافت کرده بود، پیدایش کردم. پس‌ازآنکه به ساحل آمدم و بررسی کردم برایم عجیب بود که هنوز باتری آن نیز 84 درصد شارژ دارد. با خانواده صاحب گوشی تماس گرفته و گوشی را تحویلشان دادم.

البته این روزها گوشی‌ها اطلاعات زیادی از صاحبان خود دارند و واقعا گم کردن آنها آزاردهنده است. خوشبختانه این گوشی آیفون به‌سلامت از اعماق اقیانوس برگشته و هم‌اکنون در دست صاحبش در کانادا است. ظاهرا گوشی آیفون از یک آزمون سخت دیگر نیز موفق خارج شده و نشان داده است که طراحی ضد آب بسیار مناسبی دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH