افشای مشخصات قلم S Pen گلکسی‌ نوت 9 از طریق اطلاعات فریم‌ور تبلت گلکسی‌تب S4!

امسال سامسونگ قصد دارد تا نه یکی، بلکه 2 دستگاه مجهز به قلم S Pen با اسامی گلکسی‌نوت 9 و گلکسی‌تب S4 را به بازار عرضه کند. از آن‌جا که به زمان رونمایی این 2 گجت نزدیک می‌شویم، طرح شایعات مختلف پیرامون آن‌ها طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته شدت یافته است. این شایعات، اطلاعات جدید و جالبی در خصوص طراحی، مشخصات و قابلیت‌های این 2 دستگاه ارایه می‌نمایند.

به‌ طرز اعجاب‌انگیزی به نظر می‌رسد که یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌ها همراه با گلکسی‌نوت 9 عرضه خواهد شد و ظاهرا گلکسی‌تب S4 نیز با یک استایلوس S Pen در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

اخیرا شایعاتی به گوش رسیده است که قلم S Pen جدید سامسونگ مجهز به قابلیت اتصال بلوتوث است و قادر به اجرای طیف وسیعی از ترفندهای جدید خواهد بود. حتی گمانه‌زنی‌هایی پیرامون برخی مشخصات S Pen جدید مطرح شده است. اکنون پس از انتشار فریم‌ور تولید شده برای سامسونگ گلکسی‌تب S4 به صورت آنلاین و بررسی موشکافه آن می‌توان برخی ویژگی‌های S Pen که احتمالا به همراه فبلت گلکسی‌نوت 9 و تبلت جدید سامسونگ ارایه می‌شود را مورد تایید قرار داد.

اعضای انجمن XDA پس از بررسی دقیق اپلیکیشن AirCommand سامسونگ (نسخه 3.0)، تعدادی از ویژگی‌های قلم S Pen جدید تبلت گلکسی‌تب S4 و احتمالا قلمی که به همراه نوت 9 معرفی می‌شود را کشف کردند. همان‌طور که از یک دستگاه با قابلیت اتصال بلوتوث می‌توان انتظار داشت، بسیاری از ویژگی‌های جدید به قلم S Pen امکان خواهند داد تا از راه دور با دستگاه‌های میزبان ارتباط برقرار نماید.

در ادامه، یافته‌های انجمن XDA در اپلیکیشن مذکور به‌صورت خلاصه ارایه شده‌اند:

  • کنترل موسیقی با S Pen در واقع همان مشخصه‌ای است که بسیاری از افراد انتظار آن‌ را داشتند. چگونگی عملکرد دقیق این ویژگی هنوز مشخص نشده است. اما می‌توان حدس زد که یکبار فشردن دکمه S Pen موجب مکث یا پخش فایل‌های موسیقی خواهد شد؛ در حالی‌که فشردن این دکمه برای 2 نوبت به‌صورت سریع و پشت سرهم می‌تواند جهت جابه‌جایی به ترک بعدی به‌کار گرفته شود.
  • استفاده از S Pen به عنوان کنترل از راه دور دوربین، ویژگی قابل پیش‌بینی دیگری است. این مشخصه در زمان ثبت تصاویر گروهی و قرار دادن گوشی در مکان مناسب کاربرد خواهد داشت.
  • گشودن قفل گوشی گلکسی‌نوت 9 از راه دور و به کمک قلم S Pen خارج شده از دستگاه می‌تواند این فرایند را برای کاربران تسهیل نماید.
  • عملکرد توسعه‌یافته یکپارچه با اپلیکیشن AirCommand. به عبارت دیگر، اپلیکیشن‌های (یا حداقل میان‌برها) بیش‌تری از مشخصه‌های منحصربه فرد S Pen پشتیبانی خواهند کرد. این برنامه‌ها بایستی از طریق منوی AirCommand قابل دسترس باشند و این رویه بر مبنای هر اپلیکیشن، تغییر خواهد کرد.
  • فشردن و نگه داشتن دکمه قلم برای باز کردن هرگونه اپلیکیشن یا مشخصه S Pen.
  • تعیین کارکرد قلم برای فشردن یکباره یا دوباره دکمه S Pen.

از آن‌جا که انتظار می‌رود که گلکسی‌نوت 9 و گلکسی‌تب S4 از استایلوس S Pen یکسان بهره‌مند باشند (چرا که پیش‌تر این رویه در مورد گوشی‌های نوت و تبلت‌های گلکسی صادق بوده است)؛ لذا با احتمال فراوان بسیاری (اگر نگوییم همگی) از ویژگی‌های لو رفته فریم‌ور تب S4 بر روی گلکسی‌نوت 9 نیز در دسترس خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH