سامسونگ گلکسی نوت ۹ اولین اسمارت‌فون مجهز به نسخه ۲.۰ بیکسبی خواهد بود

گلکسی نوت ۹ نسبت به نسل‌های قبلی S Pen دار خود، مزیت بزرگی دارد و آن وجود یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که در واقع قدرتمندترین باتری مورداستفاده در یک هندست پرچم‌دار سامسونگ است. این موضوع شاید راه‌حل بسیاری از مشکلاتی باشد که درباره گوشی‌هایی با نمایشگرهای با رزولوشن بالا وجود داشت، به‌طوری‌که باتری این دستگاه‌ها برای انجام کارهای سخت به‌ندرت به اندازه یک روز دوام می‌آورد.

در بعد سخت‌افزاری البته این تنها چیزی نیست که سامسونگ تصمیم به عرضه آن دارد. علاوه بر چیپست جدید و حافظه بیشتر، قلم S Pen دستگاه هم با داشتن باتری مختص به خود و امکان ارتباط بلوتوثی دچار بهبودهای عمده‌ای شده است. در بعد نرم‌افزاری نیز که همواره پاشنه آشیل سامسونگ بوده، شاهد بهبودهایی خواهیم بود. اما آن‌چه که در حال حاضر قطعی به‌نظر می‌رسد، دستیار هوشمند جدید و بهبودیافته بیکسبی است که بنا به گزارش یک رسانه کره‌ای قرار است شاهد استفاده آن در گلکسی نوت ۹ باشیم.

این دستیار صوتی به نسخه بیکسبی ۲.۰ ارتقا یافته و شامل پروسه‌های کاملا طبیعی زبان، قابلیت کاهش نویز و زمان‌های پاسخ‌دهی سریع‌تر خواهد بود. در حال حاضر، سامسونگ در حال توسعه بیکسبی برای سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های شخص ثالث است، به‌طوری‌که یک رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) و یک کیت توسعه نرم‌افزاری را برای آن ارایه کرده است تا کسانی که علاقمند هستند از آن برای اپلیکیشن‌های خود استفاده نمایند. با توجه به اینکه سامسونگ یک چهارم بازار آمریکا را در اختیار دارد و اگر در صورتی‌که گوگل در ارتباط با دستیار خود به مشکل بر بخورد، همانطور که در اروپا درباره مرورگر کروم دچار مسایلی شد، بسیار محتمل است که توسعه‌دهندگان از این فرصت، نهایت استفاده را بکنند.

به‌علاوه، سامسونگ مایل است تا از هوش مصنوعی بیکسبی به‌طور پر رنگ‌تری در پلت‌فرم های مختلف خود، تلویزیون‌ها، یخچال‌ها، دستگاه‌های تهویه هوا و ماشین‌های شستشو و البته یک اسپیکر بیکسبی هوشمند استفاده کند. یک منبع آگاه در زمینه صنعت گفته است که سامسونگ از الان خود را برای نسل دوم بیکسبی آماده می‌کند و باید منتظر سورپرایزهای بسیاری از طرف این شرکت کره‌ای در این عرصه باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH