نحوه تنظیم قابلیت جدید Suggested Tasks ویندوز 10 برای یادآوری خودکار ایمیل‌های مهم

هر چقدر هم حافظه قدرتمندی داشته باشیم، باز هم  هیچکس نمی‌تواند ادعا کند همه چیز را می‌تواند به خاطر بسپارد و هرگز فراموش نکند، به همین علت است که اپلیکیشن‌های یادآور (Reminder Apps) بسیار مفید و پرکاربرد هستند. در این بین در سیستم‌عامل‌ها و پلتفرم‌های مختلف اپلیکیشن‌های مختلفی عرضه شده است ولی کورتانا دستیار هوشمند ویندوز 10 توانسته‌ است بسیاری از کار‌ها را برایمان آسان‌‌تر نماید.

ویندوز 10

هر چند شما می‌توانید بسیاری از کار‌ها را خودتان به صورت دستی تنظیم کنید، ولی قابلیت جدید کورتانا در ویندوز 10 به شما این امکان را می‌دهد تا کار‌های مهم‌ و زمان‌بندی شده به شما گوشزد شود، بدون آنکه نیاز باشد کار خاصی انجام دهید. اما چطور؟

البته به یاد داشته باشید، نباید کورتانا را غیرفعال کنید تا بتواند در زمان مقرر کارهایی که لازم است انجام شود را به شما پیشنهاد دهد. شیوه کار بسیار ساده است، به همراه من مراحل زیر را انجام دهید تا از این به بعد کورتانا کار‌های‌تان را به شما یادآوری نماید.

  • ابتدا اطمینان حاصل کنید که کورتانا فعال است.
  • در مرحله بعد بررسی کنید که به کورتانا اجازه دسترسی به اطلاعات و دستگاه‌های ارتباطی خود مانند لوکیشن، ایمیل و … را داده‌اید. برای یافتن تنظیمات این قسمت، مسیر زیر را دنبال کنید: Settings > Cortana > Permissions & History.  سپس بر روی گزینه مدیریت اطلاعات و مجوز‌های کورتانا (Manage the information Cortana can access from this device) در بالای صفحه کلیک نمایید و مطمئن شوید که گزینه دسترسی کورتانا به تماس‌ها، ایمیل، تقویم و تاریخچه ارتباطات (Contacts, email, calendar & communication history) فعال شده است.
  • در ادامه باید از روشن بودن گزینه Suggested tasks اطمینان حاصل کنید. برای این کار کورتانا را از روی نوار وظایف (Taskbar) باز کنید و بر روی آیکن نوت‌بوک (Notebook) در گوشه سمت چپ نوار کنار کلیک کنید. به تب Manage skills بروید و به پایین اسکرول نمایید تا گزینه Suggested tasks را ببینید. در اینجا از فعال بودن و تیک خوردن آن مطمئن شوید.
  • در نهایت حساب ایمیلی که مایلید کورتانا را به آن متصل نمایید، وارد کنید. بدین منظور بار دیگر به بخش نوت‌بوک و تب Manage skills وارد شوید و بر روی گزینه Connected services کلیک کنید. در اینجا بسته به سرویس مورد استفاده یکی از گزینه‌های آفیس 365، Outlook.com، جی‌میل و یا  Knowmail را انتخاب کنید. سپس مراحل را ادامه دهید تا حساب مورد نظر به کورتانا لینک شود.

ویندوز 10

اکنون ویژگی Suggested Tasks فعال است و بعد از این تمام کار‌هایی که از پیش برنامه‌ریزی کرده‌اید به شما یادآوری خواهد شد و هرگاه ایمیلی حاوی عباراتی مانند جملات:

  • I’ll send you the information by Friday (من می‌خواهم اطلاعات را روز جمعه برایتان ارسال نمایم)
  • I will let you know on Thursday (من روز پنج‌شنبه شما را در جریان خواهم گذاشت)

و موارد مشابه را ارسال نمایید، کورتانا به شما از قبل اطلاع می‌دهد تا انجام آن کار‌ها را فراموش نکنید. تمام این موارد به صورت خودکار اتفاق می‌افتد و کورتانا به صورت یک حافظه بلندمدت برای‌تان عمل خواهد کرد و شما می‌توانید با فراغ بال از زمان خود لذت ببرید بدون آنکه نگران فراموش کردن کار‌ها و تعهدات‌تان به دیگران باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH