اپل آیفون‌های جدیدش را با قلم استایلوس عرضه می‌کند!

سامسونگ تنها شرکتی است که به‌طور موفقیت‌آمیزی یک قلم استایلوس را در یک اسمارت‌فون مدرن ادغام می‌کند. قلم S Pen از زمان معرفی در سال ۲۰۱۱، تبدیل به یک پای ثابت سری‌های نوت سامسونگ شده است. در واقع، با وجود چنین قلمی است که گوشی نوت را به یک دفترچه یادداشت (Note) تبدیل می‌شود. از طرفی به نظر می‌رسد که اپل هم ممکن است با فراهم کردن پشتیبانی قلم‌ مخصوص خود برای مدل‌های آینده آیفون، به‌دنبال ربودن گوی سبقت از سامسونگ باشد.

اخیرا گزارش جدیدی در وب‌سایت TrendForce منتشر شده که ادعا کرده نسخه‌های OLED آیفون با قلم استایلوس ارایه می‌شوند. اینکه این قلم چگونه برای مدل ۵.۸ اینچی قابل استفاده خواهد بود جای سوال دارد، اما مطمئنا در مدل ۶.۵ اینچی عالی خواهد بود.

البته‌ در همین ارتباط گزارش‌های دیگری هم در سال ۲۰۱۶ وجود داشت و ممکن است که گزارش جدید متاثر از آن اخبار بوده باشد. مشکل اصلی با ادعای مذکور این است که اشاره‌ای به جدید بودن یا طراحی مجدد قلم اپل نشده و فقط اعلام کرده که نسخه قلم موجود، با مدل‌های OLED آیفون (۲۰۱۸) سازگار خواهد بود.

همانطور که می‌دانید قلم اپل کاملا بزرگ بوده و بیشتر برای کار با یک آیپد مناسب است. اما جابه‌جایی آن در داخل جیب برای استفاده در یک آیفون کمی دردساز و مشکل خواهد بود. سامسونگ برای این‌ منظور جایی در داخل خود دستگاه برای قرار گرفتن S Pen تعبیه کرده، ولی خیلی بعید به نظر می‌رسد که اپل هم چنین کاری در آیفون‌های امسال بکند.

گزارش مزبور همچنین اطلاعاتی درباره حافظه‌های آیفون‌های ۲۰۱۸ داده و گفته است که مدل ارزان قیمت LCD ممکن است در دو حافظه ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی ارایه شود، در حالی‌که احتمال دارد دو مدل OLED با حافظه ۵۱۲ گیگابایت روانه بازار شوند. انتظار می‌رود که این دو آیفون گران‌قیمت دارای رم ۴ گیگابایت بوده و نسخه LCD مجهز به رم ۳ گیگابایتی باشد.

به‌علاوه، TrendForce پیش‌بینی کرده است که رنج قیمت برای آیفون LCD بین ۶۹۹ تا ۷۴۹ دلار و برای آیفون‌های OLED بین ۸۹۹ تا ۹۴۹ دلار خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH