چگونه طراحی جدید نحوه هدایت در اندروید پای را فعال و از آن استفاده کنیم؟

تاکنون نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید برای کاربران به چندین دلیل مختلف، بسیار جذاب و هیجان‌انگیز بوده است. در اندروید پای طراحی سیستم هدایت کردن گوشی که از چندین سال پیش سه دکمه مشهور بازگشت، خانه و اتفاقات اخیر را داشته، به‌طور کامل یک ژست جدید پیدا کرده است. در این طراحی جدید دکمه اتفاقات اخیر کاملا مخفی شده و به‌جز در برنامه‌های خاص، دکمه بازگشت نیز دیده نمی‌شود. با این تغییرات در طراحی نحوه هدایت، استفاده از گوشی بسیار روان و راحت شده است.

هرچند زمانی که شما سیستم‌عامل اندروید پای را در گوشی خود نصب می‌کنید، به‌صورت پیش‌فرض طراحی جدید نحوه هدایت کردن گوشی فعال نیست. برای آنکه بتوانید از این ویژگی جدید استفاده کنید، باید ابتدا آن را به‌صورت دستی فعال کنید.

نحوه فعال کردن سیستم هدایت جدید اندروید پای

برای فعال کردن این سیستم هدایت جدید کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد قسمت Settings در گوشی خود شوید.
  2. در این صفحه وارد System شوید.
  3. گزینه Gestures را پیدا کرده و روی آن بزنید.
  4. روی Swipe up on home button ضربه بزنید.
  5. وضعیت دکمه سویچ در کنار آن را در حالت on (روشن) قرار دهید (رنگ دکمه این قسمت بعد از روشن شدن به رنگ آبی تغییر خواهد کرد).

به‌جز آنکه در اندروید پای نام این طراحی جدید، کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد، بقیه تنظیمات فعال کردن آن بسیار ساده است.

طراحی نحوه هدایت کردن جدید چه تغییراتی داشته است؟

اکنون که این نحوه هدایت کردن را در سیستم‌عامل اندروید پای گوشی خود فعال کرده‌اید، تنها کافی است نحوه کار کردن با آن را بررسی کنیم. در اینجا ما به‌صورت خلاصه نحوه استفاده از آن را توضیح می‌دهیم:

  • دکمه “خانه” به شکل یک خط دراز در انتهای صفحه (همان مکان قبلی خودش) قرار گرفته، با زدن این دکمه دقیقا مانند قبل به صفحه خانه گوشی خود باز می‌گردید. این ویژگی نسبت به طراحی نسخه قبلی اندروید هیچ تغییری نکرده است.
  •  زمانی که از یک برنامه خاصی استفاده می‌کنید و در این برنامه نیاز به “دکمه بازگشت” وجود دارد؛ این آیکون در سمت چپ دکمه خانه (در همان مکان قبلی نسخه قدیمی‌تر اندروید) ظاهر خواهد شد.
  • اگر دکمه خانه را تا انتهای صفحه به بالا بکشید (Swipe up)، لیست برنامه‌های موجود در گوشی نمایش داده خواهد شد. توجه کنید که یک‌راه جایگزین هم برای دیدن لیست برنامه‌ها وجود دارد. شما می‌توانید به‌جای یک‌بار بالا دادن دکمه خانه تا انتهای نمایشگر، دو بار عمل بالا کشیدن صفحه را انجام دهید.
  • اگر دکمه خانه را در نمایشگر بالا بکشید، صفحه عملکرد چندوظیفه‌ای را مشاهده خواهید کرد.
    • با کشیدن صفحه به سمت چپ و راست، وارد لیست برنامه‌های انتخاب‌ شده می‌شوید.
    • اگر یک برنامه را به سمت بالا بکشید، از لیست موجود در این صفحه حذف می‌شود.
    • با نگه داشتن انگشت خود روی یکی از آیکون برنامه‌ها وارد قسمت تنظیم تقسیم صفحه (مرتب کردن آیکون‌ها) می‌شوید.
    • آیکون برنامه‌ها در این لیست اصطلاحا “زنده” هستند؛ شما می‌توانید در صفحه عملکرد چندوظیفه‌ای، قسمتی از نوشته‌ها را انتخاب کرده و آنها را کپی کنید.
  • اگر دکمه خانه را به سمت راست بکشید و در همین حالت نگه دارید، می‌توانید به‌آرامی بین برنامه‌ها اسکرول کنید و اگر روی یکی از آنها انگشت خود را رها کنید، آن برنامه باز خواهد شد.
  • اگر به‌سرعت دکمه خانه را به سمت راست بکشید و رها کنید، لیست برنامه‌های فعال اخیر (اتفاقات اخیر) را مشاهده خواهید کرد.

ممکن است در ابتدا این شیوه جدید کار کردن با گوشی اندرویدی کمی سخت و عجیب به نظر برسد، اما من احساس می‌کنم که این طراحی جدید در اندروید پای بسیار راحت‌تر و آسان‌تر از طراحی قدیمی این سیستم‌عامل است. به‌علاوه این طراحی جدید حس پویایی را به گوشی شما می‌آورد. قطعا پس از چند بار کار کردن با آن شما نیز عاشق این طراحی جدید در سیستم‌عامل اندروید پای خواهید شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH