بررسی اولیه گلکسی A8 Star: ستاره‌ای میان کهکشان!

سامسونگ یکی از برندهای برتر حوزه‌ اسمارت فون به حساب می‌آید که هر سال از مدل‌های جدیدی پرده بر می‌دارد. این شرکت در حال حاضر پرفروش‌ترین برند دنیای موبایل شمرده می‌شود و گوشی‌های گلکسی تقریبا در همه کشورها حضور دارند. در این نوبت می‌خواهیم به بررسی گلکسی A8 Star بپردازیم. پس با ما همراه باشید.


دیزاین؛ مدرن و جذاب!

طراحی در نگاه اول از اهمیت بیشتری برخوردار است و می‌تواند دلیلی برای خرید یک گوشی باشد. برای تحقق این امر، سازندگان از ترندهای دنیای دیزاین مدرن بهره می‌گیرند تا دیوایس خود را بهبود ببخشند و آن را جذاب‌تر نماید. سامسونگ نیز دقیقا این موضوع را رعایت کرده و برای همین گلکسی A8 Star شکل و شمایلی مدرن و دل‌ربا دارد! در قاب جلو شاهد حاشیه‌های باریکی هستیم که مزاحمت چندانی ایجاد نمی‌کنند و به این ترتیب تماشای فیلم، تجربه بازی‌ها و انجام کارهای حرفه‌ای در این گوشی لذت‌بخش است و محتوا خوانایی بهتری نسبت به گوشی‌هایی با طراحی قدیمی دارند.

با این‌که در سطح پشتی المان‌های آشنایی دیده می‌شود، اما نحوه چینش آن‌ها با تغییراتی مواجه شده و شاهد ظاهر عجیبی در این قسمت هستیم. ماژول دوربین دوگانه برخلاف همیشه، به‌صورت عمودی و در کنج قاب قرار گرفته و حس‌گر اثر انگشت و لوگو در وسط به چشم می‌خورند. با این حال، این طراحی ضعف‌های بزرگی نیز دارد. دوربین‌ها از سطح پشتی بیرون زده‌اند و به همین سبب سریعا خط و خش را جذب می‌کنند و از کیفیت عکاسی کاسته می‌شود. جدای از این، وزن ۱۹۰ گرمی محصول اصلا قابل قبول نیست. کاربران می‌خواهند با موبایل آینده‌شان بتوانند مدت زمان زیادی کار کنند و آن را به راحتی حمل کنند. ولی در صورت خرید گلکسی A8 Star باید این هشدار را بدهیم که با توجه به وزن تقریبا ۲۰۰ گرمی قادر به کار کردن با گوشی آن‌هم با یک دست برای طولانی مدت نیستید و ضمنا این موضوع با استفاده از کاورها و کیس‌ها تشدید می‌یابد.

دیسپلی؛ عظیم‌الجثه!

نمایشگر قطعه‌ای بسیار مهم مخصوصا در اسمارت فون‌هاست. کاربر بیش‌ترین تعامل را با این بخش دارد و کارهایش را با کمک صفحه لمسی انجام می‌دهد. به‌طور کلی اگر می‌خواهید موبایل آینده‌تان دیسپلی بزرگی داشته باشد و اگر خوره بازی‌های اندروید و فیلم‌ها هستید، حتما گلکسی A8 Star را مدنظر داشته باشید. این مدل از یک صفحه‌نمایش ۶.۳ اینچی (تقریبا مثل گلکسی نوت ۹) بهره می‌گیرد که با تکنولوژی ساخت سوپرامولد روانه بازار شده. این فن‌آوری تجربه شما را کاملا تغییر می‌دهد. برخلاف نمونه‌های ال‌سی‌دی روشنایی بسیاری در اختیارتان قرار می‌گیرد تا در زیر نور خورشید مشکلی در کارکرد گوشی پیش نیاید و بتوانید به راحتی محتواهای مختلف را بخوانید. هم‌چنین کنتراست در سطح بالایی قرار دارد و به‌عنوان مثال در فیلم‌های تاریک اجزا قابل تشخیص هستند. در این صفحات رنگ‌ها نیز به‌طور جذابی نمایش داده می‌شوند که تجربه گیم‌ها را هیجان‌انگیزتر می‌کند. تولیدکننده کره‌ای رزولوشن فول اچ‌دی پلاس را برای گلکسی A8 Star برگزیده تا حتی در فواصل خیلی نزدیک نتوانید پیکسل‌ها را تشخیص دهید. به این ترتیب گوشه‌های تیزی در المان‌ها نمی‌بینید و برنامه‌ها با تمام جزئیات اجرا می‌شوند. برای بهبود خوش‌دستی و کاهش عرض گوشی، سامسونگ از نسبت تصویر ۱۸.۵:۹ استفاده کرده تا اسمارت فون به راحتی در مکان‌های کوچک مثل جیب قرار بگیرد.

دوربین

در سطح جلویی گلکسی A8 Star شاهد یک لنز ۲۴ مگاپیکسلی هستیم که سلفی‌های زیبایی را ثبت می‌کند. گذشته از هر چیزی، این موضوع نظر خوره‌های شبکه‌های اجتماعی را جلب می‌کند. دریچه دیافراگم این دوربین موجب شده تا حتی در شرایط نوری ضعیف عکس‌های قابل قبولی را ثبت نمایید و لایک‌های بسیاری را بگیرید. هم‌چنین با این دوربین قادر به فیلم‌برداری با کیفیت فول اچ‌دی هستید. پس تماس‌های تصویری‌تان با جزئیات رضایت‌بخشی صورت می‌گیرند و قرارها و کنفرانس‌های‌تان با نهایت کیفیت انجام می‌شود.

در قاب جلو دو دوربین به چشم می‌خورند. یکی از لنزها ۱۶ و دیگری ۲۴ مگاپیکسل رزولوشن دارد. به این صورت می‌توانید تصاویر با کیفیت بالایی ثبت کنید که از جزئیات فراوانی سود می‌برند. اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها در این بخش، ضریب اف دوربین‌هاست. هر دو لنز از دریچه دیافراگمی باز استفاده می‌کنند که عکاسی را در موقعیت‌های تاریک و با نورپردازی ضعیف ممکن می‌سازد. قابلیت فیلم‌برداری 4K فراموش نشده و به لطف این رزولوشن سوژه‌ها و محیط با تمام جذابیت ثبت می‌شوند.

پلت‌فرم

سامسونگ از چیپست میان‌رده کوآلکام بهره برده تا در حین انجام کارهای روزمره مشکلی نداشته باشید و حتی بتوانید بازی‌های سبک را نیز نصب و تجربه کنید. اما همه‌چیز به تراشه محصول برنمی‌گردد. مموری نیز به نوبه خود ارزش‌مند است. برای همین سازنده گلکسی A8 Star را با فضای داخلی ۶۴ گیگابایت به همراه ۴ گیگابایت رم عرضه کرده. این مقدار برای اکثر کاربران کافی است و با کمک حافظه اجرایی محصول عمل مالتی‌تسکینگ بدون کندی و لگ انجام شده و به این ترتیب کارهای‌تان با سرعت بیش‌تری صورت می‌گیرند. گفتنی‌ست که اگر کمبود حافظه داشتید، تولیدکننده این امکان را داده تا حافظه را با میکرو اس‌دی تا ۵۱۲ گیگابایت ارتقا دهید. گلکسی A8 Star به اندروید نسخه ۸ و رابط کاربری اختصاصی سامسونگ مجهز شده تا تجربه جذابی را از نرم‌افزار ارایه دهد و قابلیت‌های متعددی در اختیار داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH