پاسخ به تمامی سوالات مربوط به رجیستری گوشی‌های مسافری

بسیاری از خریداران برای فعال سازی رجیستری گوشی مسافری مشکل دارند و سوالاتی مطرح می‌کنند که در این مطلب به همه این سوالات پاسخ می‌دهیم.

طرح رجیستری موبایل یکی از بزرگترین طرح‌های وزارت ارتباطات بود که پس از ده سال سرانجام در سال 96 اجرایی شد و توانست تاثیر قابل توجهی در وضعیت قاچاق تلفن‌های همراه داشته باشد، بر اساس آمار با اجرای طرح رجیستری چیزی در حدود 80 درصد واردات گوشی به سمت مبادی قانونی هدایت شد. رجیستری گوشی در مبادی ورودی اتفاق می‌افتد و خریداران صرفا باید پس از خرید تلفن همراه، گوشی رجیستر شده خود را فعال کنند، اما بسیاری برای فعال سازی رجیستری موبایل خود با مشکل مواجه می‌شوند.

مشکلات مربوط به طرح رجیستری عموما به بخش فعال‌سازی سیم‌کارت برروی گوشی مربوط است، در طرح رجیستری خریداران باید گوشی خود را در سامانه همتا ثبت و پیامک فعال‌سازی را دریافت کنند که گاها فعال‌سازی گوشی در طرح رجیستری با مشکل مواجه می‌شود. بخش دیگری از سوالات مربوط به شرایط رجیستری گوشی مسافری و هزینه رجیستری موبایل است که در ادامه به تمامی آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

با توجه به دیدگاه‌های دریافت شده از کاربران در مطالب مربوط به طرح رجیستری در آی‌تی‌رسان قصد داریم تا در این مطلب به پاسخگویی سوالات پرتکرار شما بپردازیم.

لازم به ذکر است اگر به سوالی پیرامون این طرح برخورد کردید که در این مقاله و مقالات دیگر ما نبود لطفا ابتدا مارا در اینستاگرام فالو کرده و سپس از طریق دایرکت مطرح کنید تا پاسخ دهیم. به دلیل واضح بودن سوالات و پاسخ‌ها، سوالات کاربران عینا تکرار و پاسخ به صورت کوتاه در ادامه خواهد آمد:

در صورت نیاز به مشاوره رایگان در رابطه با رجیستری می‌توانید پیج ما را در اینستاگرام (itresancom@) فالو کرده و به ما دایرکت بدهید.

سوالات مربوط به رجیستری آیفون 14

به دلیل شرایط به وجود آمده در خصوص گوشی‌های آیفون 14 و عدم رجیستی این مدل‌ها سوالات متعددی در ذهن کاربران ایجاد شده سات که در ادامه به آن‌ها پاسخ می‌دهیم:

1- آیا سری آیفون 14 رجیستری می‌شود؟

پاسخ: براسا بخشنامه گمرک در حال حاضر، خیر

2- آیا از آیفون 14 رجیستری نشده می‌توان استفاده کرد؟

پاسخ: در زمان نگارش این مقاله چنین امکانی برای گوشی‌های مسافری محیا شده است. در واقع گوشی‌های مسافری وارد شده تا یک ماه بدون مشکل و قطعی آنتن قابل استفاده هستند، این زمان برای گوشی‌های آیفون 14 مسافری نیز فعال شده و پس از پایان یک ماه، زمان آن تمدید شده است. یعنی در حال حاضر مدل‌هایی که به صورت مسافری وارد کشور شده‌اند تا زمان اعلام رجیستری رسمی قابل استفاده هستند اما در زمان آغاز رجیستری این گوشی‌ها، فرد مسافر باید اطلاعات کامل گوشی را در سامانه تجارت وارد کرده و نسبت به رجیستری قانونی گوشی اقدام کند. طبیعتا در این حال مدل‌هایی که به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند، رجیستر نشده و آنتن آن‌ها قطع می‌شود.

اما ادامه این مطلب به دو بخش تقسیم می‌شود، 1- مشکل طرح رجیستری برای گوشی های مسافری 2- سوالات مربوط به رجیستری گوشی همراه در ایران

 

سوالات مربوط به رجیستری گوشی‌های مسافری

1- چند گوشی می‌توان به صورت مسافری به کشور وارد کرد؟

پاسخ: در هر سال شمسی تنها می‌توانید یک گوشی به شکل مسافری رجیستری کنید.

2- در یک سال شمسی نمی‌توان در دو سفر خارجی، هر بار یک گوشی به شکل مسافری رجیستر کنم؟

پاسخ: خیر، به عنوان مثال اگر شما در سال 1401 یک گوشی به شکل مسافری رجیستر کرده‌اید، تا ابتدای فرورودین سال 1402 نمی‌توانید هیچ گوشی دیگری به صورت مسافری رجیستر کنید.

3- آیا رجیستری کردن گوشی به شکل مسافری مشکل است؟ چگونه گوشی خود را در طرح رجیستری فعال کنم؟

پاسخ: روش کلی آن است که ابتدا در مبادی ورودی اطلاعات گوشی را به نمایندگان گمرک بدهید و سپس اطلاعات لازم را در سامانه گمرگ وارد کنید و با پرداخت حق ورودی، گوشی شما رجیستر می‌شود، اما در مطالب زیر به طور کامل روش رجیستری کردن گوشی‌های آیفون و سامسونگ را آموزش داده‌ایم.

4- مسافری داریم که یک گوشی برای من هدیه آورده، آیا می‌تواند آن گوشی را به نام من رجیستر کند؟

پاسخ: خیر، مسافر بایدی ابتدا گوشی را با نام خود رجیستر کند و پس از فعال شدن گوشی، در سامانه همتا مالکیت گوشی را به شما انتقال دهد. ضمن اینکه مسفر شما اگر بخواهد گوشی خودش را نیز رجیستر کند، دیگر نمی‌تواند گوشی کادو را رجیستر کند، زیرا در هنگام ورود تنها امکان رجیستر کردن یک گوشی امکان پذیر است.

5- به کشور وارد شدم اما فراموش کردن در مبادی ورودی اطلاعات گوشی را به مامورین گمرک بدهم، چطوری این مشکل طرح رجیستری را حل کنم؟

پاسخ: طبق قانون پس از ورود به کشور دیگر امکان رجیستر کردن گوشی ورود ندارد، اما اگر با فاصله زمانی کم نسبت به زمان ورود به کشور به فرودگاه، ایستگاه قطار یا گمرک ورودی‌تان بروید، شاید مامورین گمرک راضی شوند که گوشی‌تان را رجیستر کنند.

6- گوشی دارم که رجیستر نشده، حال باید چه کنم؟

پاسخ: بهترین راه آن است که یک سفر به خارج از کشور بروید و هنگام ورود، گوشی‌تان را با اطلاعات خودتان رجیستر کنید.

7- برای من یک گوشی از خارج از کشور ارسال شده، برای فعال‌سازی آن در طرح رجیستری باید چه کاری انجام بدهم؟

پاسخ: اگر دوستان شما در خارج از کشور یک گوشی را خریداری کرده و برایتان ارسال کرده‌اند، یا خود شما مستقیما از سایت‌های چینی یا سایتی مانند آمازون یک گوشی خریداری کرده‌اید و گوشی با پست بین‌الملل‌ برای‌تان ارسال شود، اطلاعات و هزینه رجیستری توسط مامور پست هنگام تحویل کالا به شما دریافت شده و گوشی رجیستر می‌شود.

مشکل رجیستری گوشی مسافری

9- هزینه رجیستری گوشی چقدر است؟

پاسخ: در حال حاضر هزینه رجیستری گوشی برای گوشی‌های کمتر از 600 دلار برابر 17 درصد از قیمت دلاری و برای گوشی‌های بیش از 600 دلار برابر با 22.5 درصد از قیمت دلاری آن اعلام شده است. مبلغ پرداختی شما بر اساس قیمت روز دلار و برای گوشی نو (قیمت ارزش گذاری شده گمرک) محاسبه می‌شود. برای محاسبه دقیق قیمت رجیستری گوشی خود، مطلب زیر را مطالعه کنید.

10- رجستری گوشی‌های دست دو یا کارکرده به چه شکل است؟

پاسخ: قیمت نو آن محصول در نظر گرفته شده و سپس قیمت رجیستری محاسبه می‌شود.

11 – شخص مسافری که امسال به ایران آمده و دو هفته در کشور بوده آیا باز هم می‌تواند وارد کشور شود و یک ماه بدون رجیستر گوشی خود از سیمکارتش استفاده کند؟

پاسخ: بله، هر مسافر در هر سال شمسی می‌تواند بدون رجیستری تا یک ماه از گوشی خود استفاده کند.

12- آیا می‌توان از گوشی رجیستر نشده استفاده کرد؟

پاسخ: بله، رجیستری تنها مربوط به سیمکارت شماست، اگر گوشی رجیستری نشود، سیمکارت آن بعد از یک ماه غیرفعال شده و شما نمی‌توانید با کسی تماس بگیرید یا از نت همراه استفاده کنید، اما دیگر بخش‌های گوشی به طور کامل قابل استفاده خواهد بود، همچنین می‌توانید گوشی را با وای‌‌فای به اینترنت وصل کنید.

13- برای رجیستری گوشی مسافری باید یک سیمکارت به نام فرد مسافر باشد، اگر مسافر سیمکارتی به نام خود نداشته باشد چی؟

پاسخ: ارائه شماره سیمکارت در بدو ورود به کشور الزامی نیست، به این ترتیب مسافر می‌تواند پس از وارد شدن به کشور نسبت به تهیه سیمکارت و سپس تکمیل فرایند رجیستری گوشی خود اقدام کند.

مشکل رجیستری گوشی مسافری

14- پس از ورود به کشور تا چه مدت فرصت داریم تا فرایند رجیستری را از سامانه گمرک پیگیری کنیم؟

پاسخ: پس از آنکه اطلاعات اولیه در مبادی ورودی به ماموران گمرک داده شد، یک ماه فرصت دارید تا با مراجعه به سامانه گمرک، نسبت به تکمیل فرایند رجیستری اقدام کنید.

15-افراد کمتر از 18 سال می‌توانند گوشی رجیستری کنند؟

پاسخ: بستگی دارد، افراد زیر 18 سال نمی‌توانند سیمکارت به نام خود داشته باشند بنابراین حتی اگر در مبادی وردی اطلاعات اولیه از این افراد دریافت شود، ادامه فرایند رجیستری در سامانه گمرک ممکن نیست. به این ترتیب تنها افرادی که به شکل دانشجویی یا دانش‌آموزی سیمکارت به نام خود داشته باشند می‌توانند یک گوشی را رجیستری کنند.

16- می‌توان گوشی از یک برند ناشناس را رجیستر کرد؟

پاسخ: بله، این اتفاق در سامانه گمرک ممکن است.

17- گوشی‌های غیر هوشمند را نیز باید رجستری کنیم؟

پاسخ: بله، تمام دستگاه‌های تلفن همراه و یاتبلت سیمکارت‌خور باید رجیستر شوند.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان در رابطه با رجیستری می‌توانید پیج ما را در اینستاگرام (itresancom@) فالو کرده و به ما دایرکت بدهید.

سوالات مربوط به رجیستری گوشی همراه در ایران

1- آیا من باید گوشی خودم را رجیستر کنم یا فروشنده؟

پاسخ: وظیفه رجیستری گوشی بر عهده شما و فروشندگان نیست، رجیستری گوشی در گمرک و مبادی ورودی به کشور رخ می‌دهد و گوشی‌هایی که به صورت قانونی به کشور وارد می‌شوند، همان ابتدا در سامانه همتا ثبت شده و رجیستری خواهند شد.

اما پس از خرید گوشی نیاز است تا رجیستری آن فعال شود، در واقع تنها کاری که شما یا فروشنده باید انجام دهید، فعال سازی رجیستری گوشی است.

2- فعال‌سازی رجیستری گوشی هزینه دارد؟

پاسخ: خیر، فعال‌سازی رجیستری گوشی کاملا رایگان و ساده است و همه می‌توانند این‌کار را انجام دهند، بنابراین اگر فروشنده‌ای خواست برای فعال‌سازی رجیستری از شما هزینه دریافت کند، قبول نکنید، گوشی را خریداری کرده و سپس خودتان با ثبت کد گوشی در سامانه همتا، فعالش کنید. دریافت هزینه برای فعال‌سازی گوشی غیرقانونی است.

مشکل رجیستری گوشی مسافری

3- روش فعال‌سازی رجیستری گوشی چگونه است؟

پاسخ: بسیاری با فعال کردن گوشی در طرح رجیستری مشکل دارند اما در واقع این کار بسیار آسان است. برای فعال‌سازی باید کد IMEI گوشی را در سامانه همتا ثبت کنید. کد IMEI گوشی بر روی یک برچسب در جعبه گوشی مشخص است، نکته مهم آن است که IMEI به تعداد درگاه‌های سیمکارت گوشی خواهد بود، یعنی یک گوشی دوسیمکارته، دو کد IMEI دارد.

بهتر است با گوشی #06#* را شماره‌گیری کنید، با این کار کد IMEI برای‌تان به نمایش در‌می‌آید. کد به نمایش درآمده را با کد موجود بر روی جعبه گوشی مطابقت دهید.

حال شماره #7777* را شماره‌گیری کنید، در صفحه به نمایش درآمده گزینه 2 یعنی فعال‌سازی را انتخاب کنید، در صفحه بعدی کد IMEI گوشی را وارد کرده و ارسال را بزنید، در صفحه جدید باید شماره موبایلی که می‌خواهید گوشی با آن فعال شود را وارد کرده و در مرحله بعد کد 6 رقمی فعال‌سازی که بر روی جعبه یا کارت گارانتی وجود دارد را وارد کنید.

در قسمت بعد اطلاعات وارد شده، یک بار به نمایش درمی‌آید، اطلاعات را چک کرده و در صورت تایید، عدد یک را ارسال کنید. در نهایت پیام فعال‌سازی گوشی برای شما ارسال می‌شود.

اگر با این روش فعال‌سازی گوشی در طرح رجیستری مشکل دارید، می‌توانید از طریق اپلیکیشن همتا یا سایت این سامانه نیز این کار را انجام دهید.

4- فعال کردن سامسونگ و آیفون فرقی دارد؟

پاسخ: تفاوت خاصی وجود ندارد. دلیل جدا کردن مقالات مربوط به این بحث به دلیل عدم آشنایی کاربران برای تطبیق آموزش‌های مربوط به هر برند است. البته دسترسی به IMEI هر گوشی نیز متفاوت است.

5- آیا گوشی دو سیم‌کارته را باید دوبار فعال کنیم؟ رجیستر برای هر اسلات سیم‌کارت لازم است؟

پاسخ: برای فعال‌سازی گوشی‌های دو یا چند سیم‌کارته کافیست که کد فعال‌سازی برای اسلات اول استفاده شده و نیازی به فعال‌سازی اسلات‌های بعدی نیست. اگر پیامکی پیرامون عدم فعال‌سازی دریافت کردید وضعیت سیم کارت را در سامانه همتا چک کنید.

6- با فعال سازی گوشی این پیام برای من ارسال می‌شود” شناسه قانونی نمی‌باشد” باید چکار کنم؟

پاسخ: متاسفانه گوشی شما از به صورت قاچاق وارد شده و فروشنده بایستی گوشی را پس بگیرد. می‌توانید گوشی را به فروشنده پس داده و پول خود را دریافت کنید. اگر فروشنده از عودت پول خودداری کرد به تعزیرات شکایت کنید.

اگر گوشی مورد نظر قبل از طرح رجیستری خریداری و استفاده شده باشد نیز به پیام‌ها توجه نکنید.

7- من مدتی پیش گوشی دست دو خریداری کرده‌ام. حال وقتی سیم کارت ایرانسل را درون اسلات اول می‌اندازم آنتن دچار قطع و وصلی می‌شود ولی در اسلات دوم مشکلی ندارد، آیا مشکل از طرح رجیستری است؟

پاسخ: در طرح رجیستری دو حالت بیشتر وجود ندارد: اولا گوشی به طور قانونی وارد شده و رجیستر شده است و بدون مشکل بایستی فعال باشد. در حالت دوم اینکه گوشی قاچاق بوده و رجیستر نشده و صرفا یک‌ماه بدون مشکل فعال خواهد بود و بعد از آن به طور کلی غیرفعال می‌شود! به معنای دیگر در طرح رجیستری تعارفی وجود ندارد، اگر بنا بر قطعی باشد انجام می‌شود و قطعی مرحله‌بندی‌شده در کار نیست، پس اگر در آنتن خود دچار مشکل هستید، مشکل از طرح رجیبستری نیست.

8- من گوشی سامسونگ خریدم و از سیم یک استفاده می‌کردم چند روز پیش خواستم از سیم‌کارت دوم استفاده کنم که موقع شماره گیری پیام “در شبکه ثبت نشده است” به نمایش درآورد. برای رجیستر کردن هم کد فعال‌سازی یک بار مصرف گوشی را ندارم چکار کنم؟؟

پاسخ: مابقی اسلات‌های سیم‌کارت به تبع سیم کارت اولی فعال می‌شوند، طبق گفته مسئولین وزارت ارتباطات در گوشی‌های چند سیم کارته عملیات رجیستری صرفا برای یک اسلات انجام می‌شود و نیازی به این کار نیست که همه را فعال کنید. اما اگر گوشی شما قدیمی است و به هر شکل سیم‌کارت دوم آن فعال نشده، موقع ثبت‌نام در سامانه همتا می‌توانید هر دو سیم را فعال کنید.

9- آیا می‌توان یک گوشی رجیستری نشده خریداری کرده و بعد خودمان آن را رجیستر کنیم؟

پاسخ: خیر، گوشی که به کشور وارد شده و رجیستر نشده باشد غیرقانونی است، البته برخی از افراد به صورت غیرقانونی و با دریافت هزینه بالا، گوشی را رجیستری می‌کنند اما بهتر است به سراغ اینگونه راه حل‌ها نباشید، زیرا اعتباری به این روش‌ها نیست و ممکن است در آینده تمامی گوشی‌هایی که به صورت غیرقانونی در طرح رجیستری فعال شده باشند با مشکل مواجه شده یا از شبکه خارج شوند. بهتر است گوشی رجیستری شده و قانونی خریداری کنید.

10- فعال کردن گوشی دست دوم به چه صورت است؟

پاسخ: اگر گوشی رجیستر نشده باشد که بهتر است قید معامله را بزنید، اما اگر گوشی رجیستر شده باشد تنها کافی است در سامانه همتا مالک آن را تغییر دهید، اینکار باید توسط فروشنده (مالک اصلی) صورت بگیرد.

11- راه ارتباطی با سامانه گمرک در صورت برروز هرگونه مشکل چیست؟

پاسخ: برای ارتباط با سامانه گمرک و هر گونه پرسش و پاسخ در خصوص رجیستری گوشی با شماره 82991-021 تماس بگیرید.

1,082 در مورد “پاسخ به تمامی سوالات مربوط به رجیستری گوشی‌های مسافری”

  1. سلام وقت بخیر،
    یه گوشی خریدم که توسط فروشنده از پک پلمپ شده در اورد و گارانتی هم داره بعدا متوجه شدم که گوشی کارکرده،هم مخاطب توش ذخیره هست هم رمز میخواست که کسی نمیدونه چیه و سابقه گوگل و یوتیوب هم کلی سرچ داشته حالا فروشنده گردن نمیگیره میگه من پلمپ باز کردم زنگ بزن به شرکتی که گارانتی کرده،چطوری پیگیری کنم؟با تشکر

    1. مجتبی مسکینی

      سلام این موضوع به گارانتی ارتباطی نداره شما گوشی رو از فروشنده خریدین و وظیفه ایشون هست که گوشی رو پس بگیره می‌تونید ازشون شکایت کنید
      اینکه مشکل از گارانتی بوده یا هر چیز دیگری خود فروشنده باید پیگیری کنه به شما ارتباطی نداره

  2. سلام ببخشید من دو هفته س گوشی رو خارج خریدم ولی فعلا نمی خوام ریجسترش کنم می تونید بگید اگه پس از یک ماه ریجستر نشه چه اتفاقی می افته و بعدا امکان ریجستری هست؟

    1. مجتبی مسکینی

      همین حالا هم یه خورده سخته که بخواین خودتون رجیستر کنید باید موقع ورود به کشور اقدام میکردین
      تا یک ماه آنتن داره و بعد از اون دیگه از دسترس خارج میشه انگار که یه گوشی بدون سیم کارت دارین

  3. سلام خسته نباشید وقتی استعلام گوشی رو گرفتم پیام اومد که این گوشی قبلا با یک سیمکارت روشن شده،ممکنه بخاطر این قضیه در ریجستری گوشی مشکلی پیش بیاد؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام سلامت باشید
      به فروشنده بگین انتقال مالکیت بده واستون
      و همچنین اگه بخواین می‌تونید شکایت کنید که گوشی رو قبلا روشن کرده و روی یه سیم کارت دیگه رجیستر شده

  4. سلام.گوشی من بصورت مسافری وارد و ریجستری ش تو فرودگاه انجام و ثبت شد. حتی پیامک اومد که دستگاه شما با این شناسه برای این شماره تلفن ثبت شد.
    الان که میخوام برای اولین بار سیم کارت بزارم سرش میاد که سیم کارت شما با منطقه ی تلفنتان مطابقت ندارد !! من باید چیکار کنم ؟

  5. سلام.من یه ایفون خریداری کردم.اصالت دستگاه رو که میگیرم میگه ریجستر شده و قانونی ثبت شده ولی نیاز به کد فعال سازی داره.حالا هرچی با فروشنده تماس میگیرم جواب نمیده .راه حل دیگه ای هست که این کد رو بدست بیارم؟چون اصالت رو که از همتا مگیرم میگه دستگاه بصورت قانونی ثبت شده

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      روی جعبه یا کارت گارانتی معمولا کد فعال سازی هست
      در غیر این صورت باید از فروشنده بگیرید

  6. سلام ، برای من یک ایفون ۸ از آلمان آوردند و نمیدونستیم که بعد از یکماه دیگه نمیشه ریجستر کرد ، الان هیچ کاریش نمیشه کرد ؟؟
    اگر برگردونده بشه آلمان و دوباره توسط کسه دیگه ای وارد ایران بشه و قبل یکماه هم ریجستر بشه ، مشکلش حل میشه ؟؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      یه سری از افراد میتونن مشکلتون رو حل کنن
      تو پاساژ چارسو به دنبالشون بگردین اما معمولا هزینه زیادی میگیرن ازتون و قابل اعتماد هم نیستن!

      1. من اصفهان هستم و اینجا هم سراغ دارم کسی رو ،ولی چرا قابل اعتماد نیستن ؟ و بعد از پرداخت چنین هزینه ای مشکل واقعا برطرف میشه ؟؟
        ممنونم از پاسخگوییتون …

        1. مجتبی مسکینی

          میتونن سواستفاده کنن
          بله گوشی رجیستر بشه دیگه مشکلی وجود نداره
          بدون رجیستر هم میتونید از تمام امکانات گوشی استفاده کنید فقط انگار که گوشی بدون سیم کارت هست و نمیشه تماس گرفت یا پیامک زد و از دیتا استفاده کرد

  7. سلام ببخشیدمن یه گوشی لایودمودارم که سیم کارت نمیخوره گوشی نمایشگاهی میخواستم بدونم احتیاجی به ریجسترکردن هست یاخیر

    1. مجتبی مسکینی

      سلام خیر
      رجیستر کردن ارتباطی به خود گوشی نداره و فقط برای استفاده از خدمات سیم کارت (تماس، پیامک، دیتا) هست که گوشی‌های دمو اصلا سیم‌کارت نمی‌خورن

  8. سلام من میخوام یه آیفون 11 بدون کارتون بخرم مشکلی نداره از نظر ریجستری؟ فکر کنم قاچاق باشه اگر قاچاق بخرم برام مشکل میشه؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      گوشی بدون کارتن رو رجیستری نمیکنن و نمیتونید از خدمات سیم کارتش استفاده کنید (تماس، پیامک، اینترنت گوشی)

  9. اگر گوشی که رجیستر نشده باشه و میشه بدون انداختن سیم کارت روش فقط از طریق اینترنت مودم فقط از خدمات wifi گوشی ازش استفاده کرد؟

    1. مجتبی مسکینی

      بله
      رجیستری فقط برای خط تلفن هست و اگه اوکی نشه فقط نمیتونید از خدمات سیم کارت استفاده کنید (تماس، پیام، اینترنت موبایل) باقی موارد گوشی اوکیه

  10. سلام من ی گوشی ب صورت اینترنتی گرفتم کد فعال سازی داره حتی ی سال بیمه هست کارت گارانتی داره ولی وقتی میخوام فعال کنم نمبشه و میگه این گوشی ثبت نشده و قانونی نیس و از فلان تاریخ خدمات نمیگیره الان من نمیدونم چیکار کنم

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      اگر همه چیز قانونی هست و روی کارت گارانتی کد درج شده، چند روز صبر کنید و بعد اقدام کنید معمولا گوشی‌ها رو به صورت گروهی رجیستر میکنن و کمی طول میکشه
      در هر صورت اگه بعد از یک هفته همچنان مشکل داشتین بهتره که از طریق فروشنده پیگیری کنید

  11. سلام من تازگی یه گوشی خریدم هر چقدر به فروشنده میگم کد رو بده هی امروز و فردا میکنه الانم چند ساعتی بیشتر نمونده از مهلت ارسال کد
    میخواستم بدونم اگه بعد از مهلت داده شده بفرستیم کد رو گوشی دوباره کار میکنه یا نه؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام وظیفه فروشنده‌اس که همون لحظه فروش گوشی رو رجیستر شده به شما تحویل بده
      منظورتون مهلت یک ماهه‌اس؟
      در هر صورت می‌تونید گوشی رو پس بدین و اگه قبول نکرد به راحتی ازش شکایت کنید

  12. سلام
    یک گوشی گلکسی S20 برای من از آلمان فرستاده شده، ولی خود شخص تابستون میاد ایران برای رجیستری و گمرک، اگر تا اون موقع بدون سیم کارت انداختن گوشی رو استفاده کنم
    مشکلی پیش نمیاد برای رجیستر کردن؟
    ممنون

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      نیازی به شخص نیست و می‌تونید خودتون هم رجیستر کنید (هستن کسایی که واستون انجام بدن)
      اما بدون رجیستری تا یک ماه گوشی‌تون بدون مشکل کار میکنه و بعد از اون نمی‌تونید از خدمات سیم کارت استفاده کنید

      1. سلام.
        گوشی من j5proهستش از افغانستان امده،اینجا دست کاری اش کردن الان کار می‌کنه اما حافظه اش الکی بدون هیچی پر شده می‌خوام فلش کنم، برای ریجستری یا چیزی دیگه ای مشکل پیش نمیادش،دوباره ریجستری بخوادش؟؟

  13. سلام.من گوشی اوردم و اینکه تو گمرگ چیزی نگفتن….نمی دونم الآن چیکار کنم.سوال من اینه آیا رجیستری گوشی همون فعال سازی گوشی تو سایت همتا هستش یا فرق میکنه؟
    الآن بخوام گوشی رو رجیستر کنم باید برگردم گمرک یا اینترنتی هم میشه؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. مجتبی مسکینی

      سلام عوارض پرداخت بشه و در سامانه ثبت بشه رجیستر شده به حساب میاد
      خیلی نمیدونم در کدوم مرحله هستید اما اینترنتی نیست

  14. سعید کاظم نژاد

    گوشی تا الان پیام مالک کسی دیگه هست نمیداد الان یهو قفل شده رمز میخواد چکار باید کرد

  15. سلام وقت بخیر من یه گوشی دست دوم خریدم و از طرف خواستم که با *7777# انتقال مالکیت بده کدی که به خط من اس ام اس شده تا چند روز اعتبار داره چون خود گوشی سه روز دیگه به دست من میرسه

  16. سلام میخام یه گوشی بخرم ریجستری هس ولی قاچاقیه میخاستم ببینم امکانش هس بعدن مشکل انتن دهی پیدا کنه

  17. سلام
    من بهمن ماه سامسونگ a21s خریدم و فروشنده گفت هفته ی بعد برای ریجستری بیا هفته ی بعد رفتم که گفت هنوز کد ریجستری نیومده برو هفته ی بعد بیا خلاصه من چند هفته درگیر بود مسرفتم و میومدم تا بالاخره ریجستری شد اما نه به نام سیم کارت خودم اشتباهاً به شماره ی یکی دیگه ریجستری شد. که فروشنده شلوغش کرد و گفت این گوشی دیگه مال تپ نیست و نمیتونی ازش استفاده کنی یا اینکه باید هر ماه یه سیم کارت جدید توش بندازی یا بری صاحب اون سیم کارتی که اشتباهاً وارد شده رو پیدا کنی و شماره رو ازش بخری تا بعدا که خواستی گوشیتو بفروشی به مشکل بر نخوری چون این گوشی به نام تو نیست. من هم رفتم از چند نفر پرس و جو کردم که گفتن باید بری سایت همتا و مشکلتو بگی من هم همینکارو کردم و روز بعدش خودم به شماره پاسخگویی همتا تناش گرفتم تا ببینم چی شد
    که اونا گفتن درست شده و به شماره ی خودت برگشتخ و ریجستری به نام سیم کارت خودته
    در صورتی که هیچ پیامی برای من ارسال نشده بود و پرسیدم چرا پیامی برام ارسال نشد؟ که بهم گفتن اطلاعی نداریم.
    خواستم بدونم میشه کاری کرد تا پیامش هم ارسال بشه ؟ چون واقعا من هنوزم شک دارم که درست شده باشه یا نه
    اینکه پیامش ارسال نشده اشکال نداره ؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام میتونید با خط خودتون از همتا پیگیری کنید ببینید رجیستری شده یانه که نگرانیتون برطرف بشه

  18. سلام آیا اگر انتقال مالکیت تو سط فروشنده به خریدار صورت نگیرد برای خود فروشنده مشگلی پیش میاد ؟

    1
    1
    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      وظیفه فروشنده اس که گوشی رجیستر شده به شما بفروشه
      اگه فورشنده توی فاکتور زده باشه که گوشی بدون رجیستر فروخته، نه مشکلی واسش پیش نمیاد

  19. سلام وقت بخیر…من ۱هفته ای میشه گوشی A31خریدم فروشنده گفت به اسم مغازه همه ی گوشی هارو ریجستر میکنیم من توجه نکردم..اما وقتی سیم کارتمو گذاشتم پیام از همتا اومده که مالک دستگاه فلان شمارس و…. الان خواستم انتقال مالکیت انجام بدم فکر کردم میشه خودم با وارد کردن کد فعال سازی یا IMEI گوشی رو به نام خودم انتقال بدم..مشکلی پیش نمیاد الان چیکارکنم نیازه برم پیش فروشنده ؟؟؟

  20. سلام من تقریبا ۱سال پیش گوشی خریدم ولی از ریجستری استفاده نکردم میخوام ببینم مشکلی پیش نمیاد؟

  21. سلام خاهشششن جواب منو بدین

    مالک دستگاه شماره دیگریست
    به دلیل فعالیت همزمان چنددستگاه با این شناسه(IMEI) و جلوگیری از تضییع حقوق مالک،موقتا تا
    1400/01/24
    با

    سرویس خواهد گرفت
    جهت استفاده بیش از مهلت فوق،کدفعالسازی را از مالک دستگاه گرفته و باشماره گیری#7777*فعالسازی کنید
    برند:
    Samsung
    مدل:
    Galaxy A10s
    IMEI:

    راهنما:hmti.ir/p02

    این پیام از همتا برام اومده
    من مارسال خریدم رجستری هم کردم چرا باید گوشیه من غیرفعال بشه چیکار کنم خاهشن جواب بدین
    یا فقط ازونایی ک جعل کردن با شناسه من غیر فعال میشه

    1. مجتبی مسکینی

      سلام ظاهرا گوشی رو انتقال مالکیت ندادین
      کافیه از کسی که خریدین یه کد بگیرین و گوشی رو فعال کنید

  22. من چند ساعت پیش یه گوشی a21sاز یه فروشگاه معتبر خریدم که کد رجیستر روی جعبه داشت و فروشنده همه اطلاعات رو وارد کرد.۲ ساعت بعد وقتی سیمکارت رو وارد کردم همتا پیام داده که دستگاه جز دستگاه های ثبت شده نیست و از فلان تاریخ سرویس نخواهد گرفت .صبر کنم یا برم پس بدم؟

    1. مجتبی مسکینی

      اگه از فروشگاه معتبری گرفتین چند روز صبر کنید چون معمولا گوشی‌ها رو با تعداد بالا میفرستن
      در غیر این صورت پس بدین

  23. سلام من چندین بار تو سالهای مختلف از آلمان گوشی خریدم که هم آنجا استفاده کردم هم اینجا بدون اینکه ریجیستر کنم ولی الان گوشی poco F2 گرفتم از آلمان که آنجا استفاده میکردم و اینجا هم الان 2 ماهه دارم استفاده میکنم احتمال اینکه بعدا مشکل پیش بیاد هست که برم ریجیستر کنم

  24. من سیم‌کارت رو اولش روی موبایلی که خریدم فعال سازی نکردم و حالا نمیتونم روی موبایل ازش استفاده کنم.باید چی کار کنم؟

  25. سلام من گوشیما ریجستر کردم اما با دو سیمکارت غیر از سیمکارتی که ریجستر کردم دارم از گوشی استفاده می کنم و تا حالا که یک سال گزشته مشکلی پیش نیمده است .ایا اگر بخواهم یک سیمکارت جدید رو گوشی بزارم مشکلی پیش نمیاد؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      تاحالا که بدون مشکل استفاده کردین. رجیستری برای یک سیم کارت انجام میشه و بعد از اون به سادگی می‌تونید انتقال مالکیت بدین، پس اگه مشکلی هم پیش بیاد به سادگی حل میشه کافیه که سیم کارتی که باهاش رجیستر شده رو داشته باشید و از چندتا کد دستوری استفاده کنید تا بشه از سیم جدید استفاده کرد

  26. سلام من دو ماه پیش برام یه گوشی شیائومی از عراق اوردن ریجستر کردم بنام یکی از سیمکارتام زدن الان چن ماه میگذره موقعی ک سیمکارت دیگم رو وارد میکنم نمیاره فقط اون سیمکارتی رو که روش ثبت نام کردم رو میاره چیکارکنم اخه

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      قانون رجیستری برای همین بود که گوشی فقط با یک سیم کارت فعال باشه
      اگه میخواین از سیم دیگه استفاده کنید باید انتقال مالکیت بدین که با چندتا کد دستوری و خیلی ساده انجام میشه

  27. سلام وقتتون بخیر من خرداد 97 یه گوشی خریدم که فروشنده موقع خرید شماره منو برای فعالسازی و… گرفت که ظاهرا تا امروز هم مشکلی نبود و دستگاه با دو سیمکارتم کار میکنه ،اما امروز که برای فروش گوشیم اقدام کردم ، خریدار برای تغییر مالکیت خواست اقدام کنه دستگاه هیچ کدوم از شماره های منو به عنوان مالک دستگاه نمیشناخت ، با همتا که تماس گرفتم گفت این گوشی در بهمن 96 برای بار اول استفاده شده با یه شماره سیمکارت دیگه (این تاریخ روی جعبه به صورت چاپی به عنوان تایمی که تست شده گوشی نوشته شده ) اصالت دستگاه رو هم توی همتا چک کردم مشکلی نداره قانونی ثبت شده . الان من باید چیکار کنم ؟

  28. من گوشی خریدم ۶ سال پیش از یک شهر دیگه امروز گوشیم کلا خاموش شد رفتم موبایل فروشی میگن صد تومن بدین راه اندازی کنیم میگن باید شماره سریال گوشیتون رو بزنیم تافعال بشه براتون اگر امکانش هست راهنمایی کنید چطور میتونم از جای دیگه فعالش کنم ممنون از لطفتون

    1. مجتبی مسکینی

      گوشی‌های قدیمی نیازی به رجیستری ندارن
      با همون سیم کارتی که روش بوده هیچ مشکلی واسش پیش نمیاد و اگه می‌خواین سیم کارت رو عوض کنید باید انتقال مالکیت بدین که خیلی ساده و با چندتا کد دستوری قابل حله

  29. سلام سیمکارتی که باهاش رجیستری کرده بودم ایرانسل بود که از مالکیتم خارجش کردم و الان بعد از یکسال که خواستم گوشی رو روشن کنم متوجه شدم، تماس گرفتم پشتیبانی ایرانسل میگه دیکه صادر نمیشه از دایره فروش خارج شده میشه راهنماییم کنید چیکار باید بکنم؟

  30. امیر محمدی

    سلام
    میخوام گوشی دست دوم بخرم خواستم ببینم مشکلی پیش نمیاد البته اگه ریجستری کنه
    چون من قبلا یه گوشی خریدم ریجستری شد ولی wifa کار نمی‌کرد
    نقطه اتصالشم روشن میکردی به کسی وصل نمیشد

  31. سلام ببخشید من یه گوشی یه ماه پیش برام فرستادن ویک ماه هم ازش استفاده کردم الآن غیر فعال شده چیکارمیتونم بکنم؟!

  32. سلام ببخشید من دیشب یک گوشی خریدم ولی ریجستر نشد نوشته غیر قانونی ولی فروشنده میگه بعد از چند روز درست میشه
    imeiگوشی رو باگارانتیش چک کردم باهم مطابقت داشتن الان چیکار کنم صبر کنم یا شکایت کنم؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      اگر از جای معتبر خریده باشید مشکلی وجود نداره و معمولا کد رجیستری همراه با دستگاه هست که می‌تونید استفاده کنید

  33. سلام من یه گوشی سامسونگ a21s دو روز هست گرفتم برام پیام اومده که دستگاه زیر جزع دستگاه های ثبت شده نیست بردم دوباره پیش گوشی فروش میگه تا دو هفته دیگه بیا اینجا تا مالکیت با ریجستری کنم میگه گوشی های سامسونگ همین جورین آیا درست است یا نه

  34. سلام من سه روزی هست گوشی خریدم اما کد یکبار مصرفشو گم کردم ، حالا چیکار کنم تا کی میتونم ازش استفاده کنم، کی غیرفعال میشه، اصلا برای اینکه کد یبار مصرفشو بگیرم راهی وجود داره؟؟؟؟؟

  35. با سلام .
    من برام یه گوشی هدیه آوردن از آلمان ولی هنگام ورود نمی‌دونستن مشخصاتش و باید تو فرودگاه بدن و ثبتش کنن . اول اینکه الان چیکار میتونم بکنم تا بشه رجیستریش کرد؟
    دوم، اگه سیم‌کارت توش نباشه و روشن بشه و فقط بازی نصب کنن و از بازی‌اش استفاده کنن بازم گوشی رجیستری میخواد؟ سپاس

    1
    2
  36. سلام من یک گوشی نو خریداری کرده ام و ریجستری شده است اگر بخوایم آن را عوض کنیم آیا میشود؟و اگر میشود چقد از قیمتش می افتد؟

  37. سلام من یه گوشی A12خریدم ریجستری نمیشه پیامک اومده که میگه غیر قانونی است الان رفتم پیشه فروشنده میگه چون تازه دو هفته است اومده میگه تا سه روز صبر کن اگه نشد بیا پس بده الان من چیکار کنم میشه راهنمایی کنید نگه دارم یا نه؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      اگه گوشی رو از جای معتبر گرفتین کد رجیستری روی جعبه اون هست در غیر این صورت بهتره که پس بدین

  38. سلام بنده ساکن منطقه ازاد کیش هستم و گوشی بدون رجیستر خریداری کردم، از اونجایی که سیمکارت منطقه آزاد نیازی به رجیستری نداره و غیرفعال نمیشه، آیا اگر سیمکارت منطقه ازاد رو بندازم و بعد از مدتها تصمیم به رجیستری تلفنم بگیرم و با سیمکارت همراه اول استفاده کنم به مشکل برمیخورم یا خیر؟

  39. من گوشی A۲۱ خریده ام و می خواهم ریجستری کنم می خواستم بدونم که برای ریجستری یک میخواهیم سیمکارت را وصل کنیم مثل ایرانسل حالا بعد ریجستری فقط برای این گوشی باید با این شماره کارکرد یعنی نمیشه بعد ریجستری سیم‌کارت عوض کرد؟؟؟؟

  40. سلام من یک گوشی از مشهد خریداری کردن وگوشی ریجستری شرکته که الان بعداز تقریبا یک ماه یک پیامک اومده که گوشی نا 30\11 فعال و بعداز این تاریخ قفل میشد مشکل این گوشی چیست؟ , ممنون

    1. مجتبی مسکینی

      این گوشی رجیستر نشده
      اگه از جای معتبر خریدین احتمالا روی جعبه گوشی اطلاعات و رمز بای رجیسترس هست که باید خودتون اقدام کنید

      1. با عرض سلام.خدمت شما ما اگر ما گوشی رجستر شده را بزنیم راه اندازی دوباره یا همان(بازگشت به تنظیمات کارخانه)ایا مالکیت از بین میرود

        1
        1
      2. با عرض سلام.خدمت شما ما اگر ما گوشی رجستر شده را بزنیم (بازگشت به تنظیمات کارخانه)ایا مالکیت از بین میرود

  41. اگر بخواهیم یک سیم کارت را به مدت ۲ روز داخل گوشی بزاریم و ریجستر نباشد گوشی به مشکل میخورد

  42. سلام ببخشید من می‌خوام روی گوشی خودم که از اول با نام خودم ریجستری شده به سیم‌کارت دیگه با نام فرد دیگه ای بذارم آیا لازمه که انتقال مالکیت به نام فرد سیم‌کارت جدید بدم؟؟؟

    1
    2
    1. مجتبی مسکینی

      سلام بله
      رجیستری برای یک خط هست و در صورت تغییر سیم‌کارت باید انتقال مالکیت بدین

      1
      1
  43. من گوشی را شب گذشته خریدم . موقع ریجستر میزنه ااین گوشی فبلا بارشماره تلفن دیگری ریجستر شده در صورتی که من پلپ خریدم چکار باید بکنم

    1. مجتبی مسکینی

      اگه از فروشگاه معتبری خرید نکردین احتمال اینکه خودشون پلمپ کرده باشن هست!
      بهتره که از فروشنده بخواین گوشی آک بهتون بده این مدل احتمالا توسط خود فروشنده رجیستر شده و میتونید بهش بگین که انتقال مالکیت بده اما در حالت کلی این گوشی آک نیست!

  44. سلام یه اشنایی c5 داشت السیدیش شکس داد به من منم همونجوری خطم رو روش انداختم زنگ زدم دیدم کار میکنه حالا بعد یک سال درستش کردم خزم روش انداختم انت نمیده اصلا و یه پیامکک که همون سال برام اومده بود گفته از فلان تاریخ سرویس نخواهد گرفت خواهش میکنم راهنماییم کنید خواهش میکنم??????

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH