فکری

بهترین بازی‌های فکری اندروید را بشناسید

این روزها شاهد تعداد زیادی برنامه و بازی برای گوشی‌ها هستیم. اما این تنوع باعث شده انتخاب بین برنامه‌ها و گیم‌ها سخت‌تر شود. بنابراین شناخت بهترین‌ها تجربه لذت‌بخش‌تری را رقم می‌زند و برای همین باید با آن‌ها آشنا شویم. اگر اهل بازی‌های فکری هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین‌ها را معرفی کنیم.


2048

یکی از بهترین عناوینی که در فروشگاه گوگل به چشم می‌خورد، 2048 است. در این بازی شما صفحه‌ای مربعی در اختیار دارید که می‌تواند ۴ در ۴، ۶ در ۶ و حتی ۸ در ۸ باشد. خانه‌هایی درون این مربع قرار گرفته‌اند که هر کدام یک عدد را میزبانی می‌کنند. گفتنی‌ست کاربر با کمک انگشت خود قادر به حرکت این خانه‌هاست و بایستی عددهای مشابه را باهم ترکیب کنید تا اعداد تازه‌ای به‌وجود بیایند. به این ترتیب شما می‌توانید به امتیازهای بالا دست یابید و اعداد بزرگ‌تری تولید کنید. این بازی زمانی به پایان می‌رسد که یوزر جایی برای ترکیب نداشته باشد و تمام خانه‌ها پر گردد. در حقیقت 2048 چالشی دشوار، اما سرگرم‌کننده است که نظر هر کسی را جلب می‌کند. این بازی تا حالا بیش از ۱۰ میلیون بار دانلود و امتیاز بالای ۴.۷ از ۵ را کسب کرده ولی در کنار همه این‌‌‌ها، گیم 2048 یکی از انتخاب‌های ادیتورهای فروشگاه است و نصب آن توسط کارشناسان گوگل توصیه می‌شود.

Cut the Rope

اگر می‌خواهید در محیطی رنگارنگ ذهن خود را به چالش بکشید، حتما این بازی را مدنظر داشته باشید. ماموریت‌ شما در کل روند بازی تغییری نمی‌کند. کاربر باید به هیولای کوچک مجموعه آب‌نبات برساند و ایشان را سیر کند! اما این پروسه به هیچ‌وجه خسته‌کننده نیست و در تمام‌مدت مراحل مختلف بازی شگفت‌زده‌تان می‌کند. بعضا باید با بهره‌گیری از وسایل گوناگون آب‌نبات را به هیولا برسانید. گرافیک دوست‌ داشتنی Cut the Rope یکی از ویژگی‌های جذاب آن به شمار می‌رود که شما را ساعت‌ها در بازی نگه می‌دارد. اما چیزی که این عنوان را از دیگر گیم‌های فکری متمایز کرده است، تنوع زیاد بازی‌هاست. توسعه‌دهنده بازی‌های زیادی را تحت عنوان Cut the Rope معرفی کرده که همان گیم‌پلی را دارند، اما فضاها و شخصیت‌ها متفاوت هستند. پس لزومی ندارد نگران تکراری شدن بازی باشید. هر زمان حوصله‌تان سر رفت، می‌توانید یکی دیگر از بازی‌های این پکیج فکری را دانلود کنید. خوش‌بختانه بیش‌تر گیم‌ها رایگان هستند و تنها برای استفاده از آیتم‌های بیش‌تر باید مبلغی را پرداخت کنید. این بازی توانسته نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند و تا حالا بیش از ۱۰۰ میلیون بار از فروشگاه گوگل دانلود شده و امتیاز بالایی را نیز کسب نموده است.

Monument Valley 2

شاید جادویی‌ترین و چشم‌گیرترین بازی فکری اندروید و شاید در تمامی ژانرها، Monument Valley 2 باشد. در همه موقعیت‌ها انیمیشن‌های جذابی دیده می‌شوند که در کنار گرافیک خارق‌العاده بازی ظاهری خیره‌کننده به آن بخشیده‌اند. در هر محیطی با چالشی جدید روبه‌رو خواهید شد که در اصل یک داستان را روایت می‌کند. جزئیات تصاویر به خوبی طراحی شده‌اند و حتی کوچک‌ترین المان‌ها از یاد نرفته است. در تمامی مراحل باید از فکر خود استفاده کنید تا بتوانید از زاویه جدیدی به قضیه نگاه کنید. در واقع این عنوان مثل دیگر بازی‌ها نیست و علاوه‌بر به چالش کشیدن ذهن کاربر، او را به خلاقیت دعوت می‌کند. اما با این حال پشت‌سر گذاشتن مراحل دشوار نیست و بیش‌تر حس آرامش‌بخشی را در پی دارند. این موضوع را مدیون گرافیک و داستان عجیب مجموعه هستیم که به تدریج آشکار می‌شود. صداگذاری نیز در این بازی مورد توجه قرار گرفته و در مراحل مختلف موسیقی‌های آرام و بدون کلام پخش می‌گردد. خوش‌بختانه Monument Valley در دو نسخه ارایه شده که در صورت تمایل می‌توانید ورژن اول آن را نیز تجربه نمایید. این بازی تا حالا بیش از ۱۰۰ هزار بار از گوگل‌پلی دانلود شده و امتیاز بالای ۴.۷ از ۵ را دریافت کرده است.

Mushroom 11

این بازی یکی از گیم‌های جالب ژانر فکری است. در Mushroom 11 باید یک قارچ را کنترل کنید و در این راه با چالش‌هایی روبه‌رو خواهید شد. جدای از کنترل، باید حواس‌تان به محیط بازی نیز باشد تا بهترین راه را برای رشد قارچ بیابید. در گیم مذکور سرعت و هوش شما محک زده می‌شود و در صورت رخ دادن اشتباه نیز می‌بازید. اما چیزی که Mushroom 11 را متفاوت کرده، اهمیت سرعت در آن است. اگر دستان‌تان سرعت کافی را نداشته باشد و ذهن‌تان نیز نتواند در لحظه تصمیم درستی را بگیرد، قادر به ادامه بازی نخواهید بود. برای افزایش جذابیت، توسعه‌دهنده ماموریت‌هایی را برای شما در نظر گرفته که با تمام کردن آن‌ها امتیازاتی دریافت می‌کنید. برای تجربه این گیم باید آن را خریداری کنید و در این صورت لزومی به پرداخت مبالغ دیگری در بازی ندارید. گرافیک Mushroom 11 شما را به یاد شهرهای صنعتی و شلوغ می‌اندازد. استودیو Untame موقعیت‌ها و محیط‌های متنوعی را برای این عنوان تدارک دیده که همگی شما را به ادامه بازی ترغیب می‌کنند و تا ساعت‌ها درگیر پروش قارچ خواهید شد. Mushroom 11 تا حالا بیش از ۵ هزار بار دانلود شده و امتیاز بالای ۴.۷ از ۵ را دریافت کرده است. هم‌چنین به انتخاب ادیتورهای فروشگاه گوگل نیز تبدیل گشته و نصب آن توسط کارشناسان توصیه می‌شود.

The Room

اگر به مجموعه‌های ترسناک علاقه دارید و در عین حال عاشق بازی‌های فکری هستید، The Room یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما به حساب می‌آید. گرافیک به‌صورت جذابی طراحی شده که نه‌تنها ذهن شما را درگیر می‌کند، بلکه حس ترسی را هم به‌وجود می‌آورد. جزئیات فراوانی در تصاویر دیده می‌شود که بازی را واقعی‌تر کرده است. در حقیقت محیط‌های تاریک The Room یک چالش هستند که حواس شما را از داستان اصلی پرت کنند و در نهایت منجر به باختن شما شوند. وظیفه شما تنها یک چیز است. باید اتاق‌های مختلف را کشف کنید و قفل در را با پیدا کردن وسایل مورد نیاز باز کنید. این المان‌ها نیز با حل کردن معمایی پیدا خواهند شد. صداگذاری مجموعه نیز ذهن کاربر را به تکاپو وا می‌دارد و افکت‌های صوتی مختلف بخش مهمی از جذابیت The Room را تشکیل داده‌اند. گفتنی‌ست گیم تا حالا بیش از ۱ میلیون بار از فروشگاه گوگل دانلود شده و توانسته امتیاز بسیار بالای ۴.۸ از ۵ را کسب نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH