چگونه حالت شب (Night Mode) را در گوشی‌های اندرویدی فعال کنیم؟

تم حالت شب بر روی بسیاری از گوشی‌های هوشمند با سیستم‌عامل اندروید وجود دارد. این تم کاربردی به شما اجازه می‌دهد تا فیلتری را فعال کنید تا نور صفحه فشار کمتری به چشم‌هایتان وارد کند. برای انجام این عمل، تم حالت شب، نور آبی‌رنگی را که از صفحه‌نمایش گوشی هوشمندتان ساتع می‌شود، کاهش می‌دهد. در این مطلب چگونگی فعال کردن این حالت را (صرف‌نظر از اینکه به‌طور پیش‌فرض وجود داشته باشد) توضیح خواهیم داد.

تعداد بسیار زیادی از کاربران در هنگام کار زیاد با گوشی خود، با فشار واردشده به چشمشان دچار مشکل می‌شوند. این فشار ناشی از نگاه کردن مستقیم به صفحه‌نمایش گوشی یا دستگاه‌های دیگر است. زمانی که وارد سبک زندگی مدرن می‌شویم و آن را بررسی می‌کنیم، این اتفاق اصلا عجیب به نظر نمی‌رسد (ما روزانه زمان زیادی به نمایشگر تلویزیون، کامپیوتر، گوشی‌های هوشمند، تبلت و دستگاه‌های دیگر نگاه می‌کنیم). همان‌طور که شرکت هوآوی این حالت را حالت محافظت‌کننده از چشم می‌نامد، این تم یک‌ راه کارآمد و مؤثر برای کاهش دادن نور آبی است. نور آبی با برهم زدن میزان ترشح ملاتونین در بدن ( هورمونی که در هنگام خواب ترشح می‌شود) اثر منفی زیادی بر کیفیت خواب دارد.

چگونه حالت شب را در تنظیمات پیش‌فرض فعال کنیم؟

با مشخص شدن اهمیت این حالت، گوگل تصمیم گرفت نسخه جدیدی از اندروید را مانند اندروید نوقا (Android Nougat) و اندروید اوریو (Android Oreo) معرفی کند. اگر سیستم‌عامل اندروید گوشی شما آپدیت باشد، هم‌اکنون می‌توانید حالت شب (Night Mode) را بر روی آن فعال کنید.

برای فعال‌سازی آن مراحل زیر را انجام دهید:

  • به Setting بروید.
  • وارد قسمت Display شوید.
  • از اینجا Night Light را فعال کنید.

همچنین می‌توانید زمان مشخصی را برای حالت نور شب تنظیم کنید تا صرفا در یک بازه ساعتی معین به‌طور خودکار خاموش و روشن شود.

فعال‌سازی حالت شب در گوشی‌های تولیدکنندگان دیگر

برخی از تولیدکنندگان دیگر منتظر به‌روزرسانی بعدی اندروید برای ایجاد حالت شب یا تعبیه کردن فیلتر نور آبی بر روی گوشی‌های خود نمانده‌اند. گوشی‌هایی مانند آنر، هوآوی، ایسوس، وان پلاس، سامسونگ و چندین گوشی دیگر این حالت را برای صفحه‌نمایش خود قرار داده‌اند. برای فعال کردن حالت شب کافی است به Setting بروید و سپس قسمت Display را باز کرده و تم حالت شب را فعال کنید. در گوشی‌های مختلف ممکن است کمی نام این حالت متفاوت باشد، اما عموما نحوه فعال‌سازی این عمل به همین صورت است.

برای فعال کردن حالت شب، نرم‌افزار مخصوص از Play Store دریافت کنید!

اگر به تنظیمات گوشی خود نگاه کردید و متوجه شدید این عملکرد را ندارد، نگران نباشید؛ این اتفاق عجیبی نیست و این حالت ممکن است در اندروید وان و یا سیستم‌عامل‌های قدیمی اندروید وجود نداشته باشد. بعضی از سازندگان اپ یا حتی گوگل به‌صورت جداگانه برنامه‌ای برای آن تولید کرده‌اند.

در حال حاضر، تعداد بسیار زیادی برنامه در Google Play وجود دارند که شما به‌راحتی می‌توانید از آنها استفاده کنید. یکی از پرطرفدارترین این برنامه‌ها برای اندروید Bluelight Filter است. این برنامه دقیقا همان عملکردی را اجرا می‌کند که سیستم‌عامل اندروید برای حالت شب دارد، با این تفاوت که می‌توانید ویژگی‌های جدیدی  مانند فیلتر رنگ از هفت سایه موجود، ایجاد کلید میانبر در صفحه اصلی، هشدار در صفحه اصلی و یا فعال‌سازی جدول زمانی را انتخاب کنید.

آیا از فیلتر نور بر روی گوشی هوشمندتان استفاده می‌کنید؟ آیا واقعا استفاده از این حالت فشار روی چشم‌های شما را کاهش داده است؟ درصورتی‌که روش‌های بهتری را می‌دانید یا از آنها استفاده می‌کنید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

21 در مورد “چگونه حالت شب (Night Mode) را در گوشی‌های اندرویدی فعال کنیم؟”

  1. سلام گوشی منj7پرایم هست میخوام تاریکش کنم بلد نیستم، میشه بهم یاد بدین اخه خیلی چشام درد میگره با نوره روشن چشامم ضعیفه?

  2. درود موبایل من گلکسی a10s است وقتی حالت شب را فعال می‌کنم بعضی از اپ ها روی این حالت تنظیم نمیگردند برای مثال وقتی حالت شب را فعال میکنم گوگل روی این حالت نمیرود چکار باید بکنم؟…

  3. مال من موبایلم انر9لایت هست مال منم حالت شب همون حالت تاریک داره یا نه هرکی میدونه کمکم کنه

    2
    6
  4. سلام من گوشیم j7 samsung حالت دارک خودش فعال شده بود بدون نصب هیچ برنامه ای ولی بعد از خاموش روشن کردن خودش پرید
    میخوام دوباره فعالش کنم ممنون میشم کمکم کنید

    5
    17
  5. سلام من گوشیم j5 2015 انروید ۶
    حالت دارک فعال بود ولی نمیدونم چطوری فعال شد
    بعد گوشیمو ریست کردم حالا میخوام دوباره حالت دارک فعال بشه
    ممنون میشم از کمکتون♡

    6
    17
  6. گوشی من اندروید 9 هست. روزای اول حالت تاریک رو میزدم اینستاگرام تم مشکی میشد ولی الان نمیشه. چرا‌؟

    3
    18
  7. گوشی من j5 2016 هست با اندروید7 . الان هم اینستاگرامم تاریک شده هم گوگل پلی. هر کار میکنم نمیتونم روشنش کنم و از حالت دارک مود برش دارم. ایا راه حلی هست؟ نمیدونم چرا اینجوری شده

    6
    30

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH