آخرین اخبار و اطلاعات از سکه ثامن را اینجا بخوانید؛ تکلیف پول‌ها چه می‌شود؟

نگرانی سرمایه گذاران سکه ثامن به تیتر اول بسیاری از شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده و چندین هزار نفر از کاربران این سایت در حال حاضر سرگردان دادگاه‌ها و کلانتری‌های مختلف برای شکایت از مسئولین این شرکت هستند که در کمال تعجب هیچ خبر موثقی از آن نیز منتشر نمی‌شود!

به گزارش آی‌تی‌رسان، شرکت تجارت الکترونیک ثامن که با برند تجاری سکه ثامن در زمینه خرید و فروش اینترنتی طلا و سکه فعالیت می‌کرد، چند روزی است که به درخواست مشتریان برای تسویه حساب پاسخ نداده و عملا معاملات در این سایت به تعطیلی کشیده شده است که با اختلال در روند فعالیت سایت، شایعات پیرامون آن نیز بالا گرفت.

این سایت که با نماد اعتماد و نماد وزارت ارشاد فعالیت می‌کرد حالا با حذف نماد اعتماد شایعات پیرامون تقلبی بودن آن را نیز قوت بخشیده که طبیعتا منجر به نگرانی هر چه بیشتر کاربران شده است.

سکه ثامندر ادامه به صورت تیتروار به اخبار و شایعات مربوط به این شرکت اشاره می‌کنیم که آی‌تی‌رسان صرفا بنا بر مسئولیت رسانه‌ای خود آن‌ها را منتشر می‌کند و صحت آن‌ها را تایید یا تکذیب نمی‌کند.

1- اولین و قوی‌ترین گمان موجود پیرامون سکه ثامن عدم مدیریت درست در کنترل نقدینگی چند صد میلیاردی این سایت بوده است که منجر به یک کسری بزرگ در ترازنامه این شرکت شده و عملا ادامه فعالیت را غیرممکن کرده است که بنا بر صلاحدید مدیران این شرکت، ادامه کار به قوه قضاییه سپرده خواهد شد.

2- مشکلات سرور این سایت علت اصلی عدم واریزها در روزهای اخیر بوده و با بازگشت سایت و اطلاعیه اخیر مدیرعامل این شرکت، عملا عملکرد سایت به روال قبلی بازخواهد گشت.

3- بلیطی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که نشان دهنده حضور فردی به نام زاهدی‌فر در پرواز تهران به دوبی است که کاربران این خبر را حاکی از فرار مسئولین این شرکت می‌دانند! البته بعضی از مطلعین می‌گویند که این بلیط متعلق به قبل بوده و ایشان پس از سفر به دوبی، به ایران بازگشته است.

گفتنی است که طبق اطلاعات بدست آمده و مشاهدات خبرنگار آی‌تی‌رسان، چندین شکایت در تهران و اصفهان از این سایت به مراجع قضایی رسیده و عملا به زودی ماجرای این شرکت وارد فاز جدیدی خواهد شد. در ادامه آخرین اطلاعیه مدیریت سکه ثامن را می‌بیند که به طور ضمنی شایعه فرارش به دوبی را تکذیب کرده و از پرداخت پول کاربران در روزهای آتی خبر داده است.

“ضمن عرض سلام خدمت همه کاربران گرامی به اطلاع می رساند نگران موجودی یا سرمایه خود نباشید.

بنده ایران هستم و جای هیچ نگرانی برای سرمایه واریزی شما نیست.

موجودی که بابت ضمانت نامه ها و اعتبار مسدود شده بود به حساب شما برگشت داده می‌شود و بخش درخواست واریز امروز باز شده و می‌توانید تمام موجودی خود را درخواست دهید.

به دلیل تماس زیاد امکان پاسخگویی نیست.”

پی نوشت: لازم به ذکر است اتفاقات این چنینی که یقینا در پی اتفاقات پیرامون موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز است، قطعا منجر به سلب اعتماد از کاربران ایرانی برای حضور در کسب و کارهای اینترنتی شده و عملا بافته‌های چند ساله وزارت ارتباطات و دولت را پنبه خواهد کرد.

مقتضی است که بانک مرکزی و وزارت ارتباطات در ارایه مجوزهای مربوط به کسب و کارهای این چنینی دقت لازم را مبذول داشته و حالا که اوضاع رو به وخامت می‌رود، با ورود به موقع به موضوع از بحرانی شدن اوضاع جلوگیری کنند.

به‌روز رسانی 27 شهریور

ورشکستگی سکه ثامن رسمی شد

سکه ثامن در اطلاعیه ای رسما ورشکستگی خود و علت آن را بیان کرد: به اطلاع می‌رساند بنا به استفاده کاربران و تریدرها از ربات‌های غیر مجاز و همچنین کارمند ثامن که به نام شوهر خود معامله می‌کرد به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان و سودهای غیر متعارف کاربران که به وسیله ربات‌ها و اتو رفرش استفاده شده است، به اطلاع می‌رساند سکه ثامن ورشکستگی خود را اعلام می‌نماید و از امروز فقط کاربران می‌توانند پول‌های خود را بدون دریافت سودهای غیر متعارف ثبت و درخواست نمایند.

کاربران امروز مهلت دارند موجودی خود را به فروش رسانده و درخواست واریز نمایند.

به‌روز رسانی 27 شهریور

نظر یک کارشناسی حقوقی: اعلام ورشکستگی یک شرکت با تاجر، موضوعی نیست که با بیان شفاهی او میسر باشد؛ بلکه تا زمانی که دادگاه حکم ورشکستگی را صادر نکند، این موضوع ثابت نمی‌شود.

اخبار سکه ثامن به‌روزرسانی می‌شود…

159 در مورد “آخرین اخبار و اطلاعات از سکه ثامن را اینجا بخوانید؛ تکلیف پول‌ها چه می‌شود؟”

  1. دوستان شماره هاتون رو بذارین همه هناهنگ باشیم بریم جلو دادگستری یا تو یه ساعت همه یکجا باشیم یا جلو مجلس.وگرنه مولمون رفته

    1. سلام من متاسفانه روز 5 شنبه مبلغ 165 میلیون تومان خریدم روز شنبه مشگل پیش اومد . ترا بخدا دولت کاری بکند سرمایم رفت . شماره من 09161610173 اگه کسی خبری داره به خازر خدا بگه

  2. خسته از مملکت

    بخدا دیگه نمیدونم به کی و چه ارگانی باید اعتماد کنیم تمام پس انداز و دارایی ما به باد رفت گرونی یه طرف بقیه بدبختیها یه طرف پول تو خونه میذاری دزد میزنه . تو بانک میذاری خود بانک میبره. موندیم دیگه

  3. من بیکارم وکل داراییم که مبلغ بیست‌ودومیلیون تومان بود در این سایت سرمایه گذاری کرده بودم تا خرج زن و بچه ام رو بدم.الان دیگه بدبخت شدم .وجز خودکشی راه دیگه ای برام نمونده.

  4. منم از این سایت سکه و ابشده خریداری کرده بودم الان نمیدونم چیکار باید کنم.توروخدا بگین به کجا باید شکایت کرد

  5. سلام
    منم سرمایه گذاشته بودم، با ۳۷ سال سن تازه دارم میفهمم تو چه کشوری زندگی میکنیم. اون از بانکهامون اینم از تجارت به اصطلاح الکترونیک؟! واقعا خدا به دادمون برسه

  6. منم اولش با چهار میلیون یکی دو هفته ای کار کردم تا اینکه اعتماد کردم و تونستم شصد میلیون جور کنم پنج شنبه پول رو واریز کردم تا اول وقت شنبه بتونم خرید کنم.. ولی با کمال تعجب سایت ثامن بدون اطلاع قبلی یکدفعه اعلام کرد بمدت دوروز میخواد سروراشو درست کنه!
    چرا سایت ثامن برای اعتماد سازی، قبل از اینکه سرورهاشو درست کنه خبر نداد؟!
    توی کشوری که بانک باقدمت هیجده سال پول مردم رو میپیچونن و کسی پاسخگو نیست…! واقعا خدا باید به ما رحم کنه، من امیدوارم آقای زاهدی فر بعداز تعطیلات بتونه دوباره سایت رو باز کنه و بتونیم برداشت موجودی داشته باشیم، دعا کنین.?

  7. من یک نفر بازنشسته هستم تمام هست نیستم که۴۱ میلیون بووه برای مخارج زندگی گذاشتم درسایت ثامن این سایت نماد داشته مجوز داشته چندساله فعالیت داره چرا کنترولی نیست روی اینها اول چرا مجوز دادید. چرادرحین فعالیت کننرول نکردید.حالا چرا مقصر را دستگیر نمی کنند.وهزار چرای دیگر …من سرمایه ام رامی خواهم وزیر مخابرات و وزیر صنعت باید جواب بدهند

  8. این آقا معلوم بود که رفتنی هست ، چون یک سایت بسیار ضعیف و با اختلاف کم خرید و فروش ایجاد کرده بود تا مشتری های خودش را زیاد کنه . همیشه یه حس ششم هست که میگه این کار را بکن و یا نکن ، من هم میخواستم که سرمایه ام را خارج کنم ولی امروز و فردا میکردم که 250 میلیونم رفت و فکر هم نمیکنم که برگرده . الان هم سایت در حال به روز رسانی هست که معلوم نیست از کجا کنترل میشه . در هر حال پول زیاد وسوسه انگیز و چنین سایت ها هم عاملی میشوند تا سرمایه گزاران سرمایه هایشان را از سایت های دیگر بیرون بکشند و به اصطلاح تر و خشک با هم بسوزند.

  9. تکلیف مجوزهای که به این سایت داده شده بود چیست؟
    تکلیف خبرگزاری های مانند ایسنا ایران فارس نیوز که با تیتر خبر سرمایه گذاری امن با سکه ثامن بنده را تشویق به سرمایه گذاری کردند چیست؟
    ما از این دو گروه شکایت خواهیم کرد.

  10. منم ۱۸ تومن تازه به بقیم معرفی کردم نمیدونم چطور جواب اونا رو بدم شرمندگیشو چطور تحمل کنم ای خدا

  11. به نظر من این هم مثل اسنپ خواهد شد یکی پا میشه این سایت و قابلیت رو از دستش خارج میکنه و خودش با یک نام دیگه مشغول فعالیت میشه

  12. فکر کنم که ثامن که توی قوانینش نوشته بود سود و زیان به اونا مربوط نیس الان اون اتفاق داره میفتهه 50تومنم رفت!

  13. یکی میگه رفته بود دوبی یکی میگه ترکیه مشخص نیست ، کل سرمایه زندگیم رو واریز کرده بودم سایت ۳۶۰ میلیون منم مشخص نیست چی بشه .

  14. سرمایه گذار در ثامن

    یعنی این شرکت هیچ اسم و رسمی نداره؟ حتی یک نفرشو نمی تونن دستگیر کنن تا جای بقیشون لو بره ؟؟
    مگه آدرس خونه صاحبان سایت رو ندارن ؟؟
    خواهشن پیگیری کنید…

    1. جناب شما فکر میکنید با رفتن در خونه کسی میتونید پولتون رو دوباره به دست بیارید..؟مگه اون موقع که داشتید سرمایه گذاری میکردید اومدید در خونه پدر و مادر یا خودشون که الان فکر مزاحمت افتاده تو سرتون…!برید در خونه همونی که بهش مجوز داده

  15. عاجزانه از پلیس فتا و مراجع قضایی انتظار پیگیری فوری داریم.سایت سکه ثامن با این کارش خیلی از خانواده ها رو به خاک سیاه نشوند .مگه وزارت صنعت و فتا نماد رو تایید نکرده بودند.

  16. به قران به دادم برسین ۳۰سال کارگری کردم من خدازده روز چهارشنبهی دارو ندارم ۴۹بود یکی گفت کمتر کارگری کن بیا داخله سایت .‌منه پشینی سیاه .یا خدا .یا حضرت عباس ..جان‌مادرتون بدادم برسین . هر که میتونه نجاتم بده .. به خدا تا شبی میمیرم . شما رو قسم میدم به هر ک میپرستین .. من‌از همه بدبخترم .‌خدا زدهم .مدیر ثامن جان بچه ات جان عزیزت پول من بده .. به قران حالم خیلی بده .. پول نون ندارم دیگه . خاهش میکنم . خاهش میکنم .‌التماست میکنم .

  17. واقعا کی پاسخگو هستش؟ دستمون به کجا بنده؟ چرا نماد رو برداشتن؟ چرا هنوز سایت فعاله و میشه خرید و فروش(البته با کلی اختلاف که ضرر کنیم) هست؟ اگه فرار کرده چرا سایتش بازه ؟ اگه هنوز قابل اعتماده و مشکل فقط عدم مدیریت، نقدینگی و سروره، چرا درستش نمیکنن چرا پاسخ منطقی توی سایت نمیزارن؟ فقط من ایران هستم آیا کفایت میکنه؟

  18. منم حدود ۳۶ میلیون پولم به باد رفتم…اولش با کاهش شدید قیمت که ضرر ۷ میلیونی کردم و الان هم اصلا پولم رو پس نمیدن…اینم نتیجه اعتماد ما…چرا که سایت دارای نماد الکترونیکی بود

  19. با عرض سلام و خسته نباشید
    ببینید مشکل از سایت یا صاحب سایت نیست
    مشکل از اختلافاتى هست که سایت و زاهدى رو زیر سوال برده همه هم میگن چون ثامنه پول رو خورده ، نه این شکلى نیست
    اگه میخواست بخوره همه ى محدودیت هارو بر میداشت و واریز رو تعطیل میکرد ، براى همین اختلاف قیمت گذاشت و افزایش موجودى رو بست ٣٠٠٠ کاربر پول بیشتر
    همه چى طى هفته ى آینده تمیز و مرتب میشه من هم جزو ثامن هستم و پول دارم اونجا
    موفق باشید

    1. الکی امیدوار نباش بدبخت شدیم رفت اگه از شرکت ثامنی ک خیر نبینی اگه هم نیستی بدون بدبخت و رو سیاه شدیم الهی ب گند کشونده بشی زاهدی شالاطان

    2. پس چرا هیچ اطلاعیه ای نمیدن که کاربرا از نگرانی دربیان‌چرا دفتر تهران رو یک هفته ست که خالی کردن؟

  20. بنظرم کسانی که مجوز فعالیت و نشان نماد الکترونیک به این شرکت را داده‌اند میبایست پاسخگو باشند

    1. این مترسکها افراد ذی نفوذی را پشت سر دارند و اینها عناصر اصل کاریا هستند مثل بابک زنجانی عمرا زورمون به پشت پرده این ماجرا برسد.

  21. برای سهولت و امنیت با اختلاف کمی بیشتر از قیمتِ بازار
    فقط 4 روز 64 میلیون پول پیشِ اجاره خونه ام را اینترنتی طلا خریدم و پنج شنبه فروختم که شنبه پولم را برداشت کنم.
    دیگه مونده از شرمندگی زن و بچه خودم ر اتیش بزنم.

  22. من از کاربرای ثامن هستم که سرمایه زیادی تو این سایت دارم متاسفانه یه دفعه گفتن سرورها قراره عوض بشه و وعده حداکثر دو روز تعطیلی سایت رو دادن ولی از دیروز که وعده سر اومده قیمت های فروش و خرید تفاوت زیادی داره و هیچ کس هیچ اطلاع و پاسخی به ما نداده و هر چه شنیدیم تو گروه تلگرامی از سایر کاربران که مثل خودمان هستن بوده ای کاش مسئول چی گیری این کار رو به ما بگیدتا لااقل کمی از نگرانی در بیاییم چون هنوز قطعی علت این اتفاق مشخص نشده و به نظر همه حدس و گمانه

  23. منم چهل میلیون وام گرفتم یک ماه بود پول دستم بود نمی دونستم چی کار کنم …هیچی دیگه منم ثبت نام کردم الانم بدبخت شدم

  24. تاموضوع جنبه حادتری بخودنگرفته نهادهای قضایی واجرایی بایستی هرچه سریعترورودکنندوپیگیری واحقاق حق رامنوط به تقدیم شکواییه یادادخواست ننمایند.هویت و.موجودی حساب کاربران درسایت مربوطه کاملاشفاف است.مسئولین محترم !نگذاریدبحران ملی واقتصادی دیگری دامن گسترشود.

  25. اگر نگرانی نباید وجود داشته باشه پس کو پاسخ دهنده؟
    چرا موقع پول گرفتن صدتاااا مجوز از اتحادیه و … رو میشه ولی تا اتفاقی میافته همه عقب نشینی میکنن!
    بااا هزاااار بدبختی تو این جامعه کوفتی پول جم میکنیم با یه چش بهم زدن میره و در نهایت میگیرن اعدامشون میکنن!
    دوازده ساله باهمسرم پول جم میکنیم تا شده این سرمایه کوووفتی ولی چه فایده؟؟
    برمیگرده؟
    نشستیم با خیال راحت تا برگرده!
    کم خون مردم و تو شیشه کردن اینم بهش اضافه شد!
    صدتااااا دفتر دستک داشتن کوووو یدونه از این دفترا همشووووووون جم شدن!
    بعد میگن نگران نباشید همه چی اوکی میشه!
    وقت میخرن تا خیلی راحت بتونن فرار کنن!
    اگه خداااایی هست اگه امام حسینی هست ایشالا به حق همین شبای عزیز حقمون گرفته شده!

  26. جووووون پدر مادرتون پلیس فتا پیگیری کنین.اخه سایتی که از هر حیث مجوز داشت چطوری کلاهبردار از اب در اومد پس تمام این مجوزا کشکه بخدا کشکه.پولمون رفت بیچاره شدیم

  27. باسلام
    ظاهرا هرچی جلوتر میریم اوضاع وخیم تر میشه…با تعطیلات پیش رو چه معلوم در حال فرار از مرزها و شایدم کلا رفته اونور و داره به ما میخنده…………………….مسئولین خواهشا پیگیری کنید ….خواهشا

  28. من هم رفتم شکایت کردم ولی حیف تو مملکتی زندگی می کنیم که شکایت کردن یک پروسه زمانی طولانی دارد

  29. منم شکایت کردم. زنگ زدم فتا گفتن برین دادگستری شکایت کنین من خودم نماد اعتماد رو با دقت چک کردم و مشکلی نداشت اولش که خرید و فروش اختلاف 100 هزار تا 4 میلیونی پیدا کرد بعدم گفتن سرور کنده باید عوضش کنن ولی من چون بخاط کاری شدیدا پولمو نیاز داشتم نه میتونستم بفروشم چون خیلی ضرر میکردم و نه میتونستم درخواست واریز بدهم. هفته های پیش چنین مشکلی وجود نداشت.
    تو ایران به هیچ سایت و نمادی اطمینان نکنین زنگ زدم اتحادیه طلا گفتن ما تاییدش نمیکنیم…
    لطفا سریعتر بررسی کنین
    سایت دیگری به نام زریک هم فعالیت میکند در مورد اونم اطلاعات دقیق بدین تا دوباره مردم ضرر نکنن

    1. همه با هم شکایت کنید این یک کلاهرداری بزرگه امروز گفت واریز میکنیم دروغ گفت.نمادهم حذف شده اختلاف قیمت هم بدون اطلاع یک میلیون شده پولها رفت مثل موسسه ثامن

    2. دوست گرامی من چندیدن سایت دارم با نماد اعتماد و …
      نشان اعتماد دلیل بر این نیست که این سایت یا مالک اون کلاهبردار نیست
      نشان اعتماد فقط ییک سری مدارک می گیرن و مکان و شماره تلفن و هویت فرد رو تایید می کنند
      یعنی می گن بله این سایت به اسم فلان به اسم شخصصی هست به اسم فلان که ما مکان و شماره هاش رو تایید می کنیم
      هر چند همین نماد اعتماد هم ییک بخور بخور بود (هر ساییت 35 هزار – یعنی می دونید در کل سایتهای نماد گرفته چقدر می شه؟ مگه چی می دن, چه خبره آخه)

      باید برید دادگستری و شکایت کنید

    3. حدود سه سال هست که این سایت داره فعالیت میکنه الان که اعلام ورشکستگی کرده اتحادیه طلا و جواهر تازه اومده میگه مجوز نداشته اخه این درسته تا کی میخواین از اعتماد مردم سوء استفاده کنین.در صورتی که تو سایت ثامن همه نو مجوزی ثبت شده.

  30. با سلام
    بنده از سرمایه گذران سکه ثامن هستم.با توجه به فرمایش وزیر محترم ارتباطات مبنی بر شفافیت الکترونیک و استفاده از اینترنت جهت ایجاد اشتغال و صدور پروانه اعتماد الکترونیک حالا ایشان پاسخگوی مردم باشند

  31. یک سرمایه گذار

    آیا نماد اعتماد الکترونیکی برای کمک به کلاهبرداران است تا مردم از همه جا بی خبر را راحتتر به دام بیندازند؟

  32. مرتضی رضایی

    با سلام . عاجزانه خواهش داریم پلیس فتا و دادستانی بعنوان مدعی العموم و دفاع از حقوق مردمی که بصورت قانونی ( با توجه به دارا بودن انواع مجوز ها و نماد اعتماد ) فعالیت مالی داشتند ، دفاع کنند . با تشکر

    1. احتمالا پشت پرده گردن کلفت که گرداننده اصلی این تشکیلات بوده و نفوذ بسیار بالایی دارد پولها را بالا کشیده و این بچه را که الت دستی بیش نبوده جلو انداخته اند. مثل همین موسسات مالی و اعتباری و مجموعه پدیده و غیره که مدیرانی با مدرک زیر دیپلم دارند و بالاخره معلوم نمی شود پولها کجا غیب شده است

  33. من حدود دو ماه هست که توی این سایت فعالیت میکنم و 50میلیون تومان سرمایه گذاشتم حالا نمیدونم باید کجا و به کی باید شکایت کنم

  34. مهدی اعتمادنیا

    متاسفانه من چند هفته ای است که توی این سایت هستم و الان نمی دونم به کجا باید شکایت کنم

    1. من هم ۳ماه پیش توسط یکی از دوستانم با این سایت آشنا شدم بعد از سی صد میلیون ضرر درسال ۹۴و۹۵ وسال۹۶ هم مریض شدم تازه پدرم وپدرزنم بهم کمک کردن و۷۰ میلیون سرمایه دادن ولی این هم از این آقای زاهدی فر به خدا دارم سکته می کنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH