هک پلی استیشن 4 سونی در ایران: از رویای دست نیافتنی تا واقعیت!

سال‌هاست که کنسول‌های بازی وارد دنیای ما انسان‌ها شده‌اند و بخش زیادی از اوقات فراغت ما را به خودشان اختصاص می‌دهند. این کنسول‌ها از همان نسل‌های نخست هک می‌شدند؛ به این معنی که می‌توانستید بعد از هک، بازی‌های روز را کپی کنید و خیلی راحت بهترین‌های دنیا را تقریبا مفت و مجانی بازی کنید! سونی که به این موضوع پی برده بود، در نسل هفتم تدابیر امنیتی شدیدی را برای کنسول خودش در نظر گرفت اما بعد از چند سال مقاومت جانانه، این سری نیز هک شد. حالا چند سالی می‌شود که کنسول‌ نسل هشتم این کمپانی دوست‌داشتنی وارد بازار شده است. تاکنون به صورت رسمی و خیلی جدی خبری از هک پلی استیشن 4 به گوش نرسیده اما بالاخره هکرها چندان بیکار هم ننشسته‌اند و از راه‌هایی به این کنسول نفوذ کرده‌اند. امروز قصد داریم در آی‌تی‌رسان به بررسی موضوع هک پلی استیشن 4 بپردازیم و ببینیم که اصلا اوضاع از چه قرار است.

هک پلی استیشن 4 به چه معناست و چه کاربردی دارد؟

ابتدا بگذارید بگوییم که اصلا این هک پلی استیشن 4 یعنی چه؟! به بیان ساده قرار نیست که همچون یک هکر به جان کنسول بیفتید، لایه‌های امنیتی آن را کنار بزنید و به نشانه پیروزی کلاه از سر بردارید! همین که شما بتوانید 4 تا بازی تقریبا مجانی و یا حداقل با قیمتی بسیار کمتر از نسخه اورجینال را بر روی دستگاه‌تان نصب کنید، یعنی توانسته‌اید هک پلی استیشن 4 را با موفقیت پشت سر بگذارید. به همین راحتی…

قرار نیست که شاخ غول بشکنیم و به بخش‌های سیستمی کنسول سرک بکشیم و از کار سونی سر در آوریم! خیلی ساده می‌خواهیم در این آشفته بازار کشور و قیمت‌های سر به فلک‌ کشیده بازی‌ها (بعضا بیش از 800 هزار تومان!) کمی راحت بازی کنیم! بنابراین کاربرد هک پلی استیشن 4 در اجرای بازی‌ها با همان کیفیت و قابلیت‌ها اما به صورت غیرقانونی و با قیمتی بسیار کمتر است. در بازار کشور به‌جای هک پلی استیشن 4 با اصطلاحاتی همچون پلی استیشن 4 کپی‌ خور نیز رو‌به‌رو خواهید شد که منظور همان هک کردن است.

هک پلی استیشن 4

هک پلی‌ استیشن 4 به‌صورت نرم‌افزاری

در گذشته برای کپی خور شدن پلی استیشن، اکثرا اوقات لازم بود که یک قطعه به‌صورت سخت‌افزاری دست‌کاری شود که دردسرهای خاص خودش را داشت. امروزه اما هک پلی استیشن 4 به صورت نرم‌افزاری صورت می‌گیرد. یعنی شما می‌بایست در سیستم خودتان برخی پیش‌نیازها نظیر پایتون را نصب کنید و سپس با روش‌های خاصی از طریق یک مودم و یا حتی هات اسپات کردن گوشی هوشمندتان به کنسول بخت برگشته متصل شوید و آن را هک کنید! این روش با اینکه در ایران به‌صورت گسترده در حال انجام است اما مشکلات خاص خودش را دارد و نمی‌توان گفت که روشی 100 درصد تضمینی بوده و می‌توانید با آن همه کار بکنید! برخی از مشکلاتی که در این روش بر سر راه شما خواهد بود، به شرح زیر است:

  • این روش تنها برای کنسول‌هایی است که ورژن آن‌ها از 5.07 کمتر باشد؛ در غیر این‌صورت کاربردی (در حال حاضر) نخواهد داشت.
  • تمام بازی‌های کنسول به صورت کپی شده در دسترس نیستند، بنابراین ممکن است که از انجام یک بازی محروم شوید!
  • کنسول شما به هیچ‌وجه نباید به اینترنت متصل شود! یعنی رسما باید قید بازی‌های آنلاین را (و یا هرچیزی که به اینترنت مربوط می‌شود) در کنسول بزنید.
  • شما از بازی‌هایی که فاقد بخش داستانی هستند، محروم خواهید شد. مثلا دیگر نمی‌توانید Tom Clancy’s Rainbow Six Siege را بازی کنید.
  • گاهی اوقات ممکن است به‌دلیل چک کردن لایسنس بازی‌ها توسط دستگاه، وسط بازی کنسول شما خاموش شود!
  • بعد از روشن کردن کنسول، می‌بایست برخی اقدامات را برای راه اندازی هک پلی استیشن 4 انجام دهید که گاهی وقت‌گیر و اعصاب خوردکن خواهد بود!
  • دیگر نمی‌توانید بازی‌ها را آپدیت کنید و یا آپدیت پلی استیشن 4 برای‌تان به یک رویا تبدیل خواهد شد.

هک پلی استیشن 4

هک پلی استیشن 4 با استفاده از اکانت‌های اشتراکی

روش دیگری که برای هک پلی استیشن 4 در بازار کشور یافت می‌شود، استفاده از اکانت‌های اشتراکی است. به این‌ صورت که ظاهرا اکانتی بر روی دستگاه‌تان ست می‌شود که پیش‌تر برخی بازی‌ها با آن خریداری شده‌اند. به این ترتیب فروشنده بازی‌های موجود در اکانت را به کنسول شما منتقل کرده و می‌توانید بازی کنید. مطابق معمول، این روش نیز خیلی اطمینانی نیست و مشکلات متفاوتی را دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم (برخی از این موارد با هک پلی استیشن 4 به‌صورت نرم‌افزاری مشترک است):

  • کنسول شما به هیچ‌وجه نباید به اینترنت متصل شود! یعنی رسما باید قید بازی‌های آنلاین را (و یا هرچیزی که به اینترنت مربوط می‌شود) در کنسول بزنید.
  • شما از بازی‌هایی که فاقد بخش داستانی هستند، محروم خواهید شد.
  • در انتخاب بازی با محدودیت مواجه می‌شوید؛ مثلا تنها می‌توانید تعداد مشخصی بازی را انتخاب کنید و سایر بازی‌ها به‌صورت رندوم و بدون نظر شما بر روی کنسول نصب می‌شوند!
  • دیگر نمی‌توانید بازی‌ها را آپدیت کنید و یا آپدیت پلی استیشن 4 برای‌تان به یک رویا تبدیل خواهد شد.
  • برخی از فروشنده‌ها مدت زمان زیادی (گاهی بیش از ۳ روز) را برای این‌کار در نظر می‌گیرند و مشخص نیست در این تایم چه بلایی بر سر کنسول شما خواهد آمد! ممکن است هارد آن تعویض شود و یا حتی از لحاظ ظاهری خدشه‌ای به آن وارد شود.

هک پلی استیشن 4

برخی روش‌های عجیب و غریب دیگر نیز در بازار دیده می‌شوند که به هیچ وجه انجام آن‌ها توصیه نمی‌شود. به‌طور کلی این دو روش در سطح گسترده‌ای برای هک پلی استیشن 4 در ایران انجام می‌گیرد اما خب هیچ‌کدام خیلی اطمینانی و تضمینی نیستند و حتی ممکن است کنسول شما بن شود تا برای همیشه با آن خداحافظی کنید! با تمام این‌ها قیمت بازی‌های امروزی به حدی رسیده که شاید ریسک هک پلی استیشن 4 و بن شدن آن را به جان بخرید تا بتوانید یک بازی جدید را تجربه کنید! نظر شما در این باره چیست؟ آیا تاکنون تجربه هک پلی استیشن 4 را داشته‌اید؟

5 در مورد “هک پلی استیشن 4 سونی در ایران: از رویای دست نیافتنی تا واقعیت!”

  1. سلام من یه پلی فور هکی خریدم و مشتاق اینم که آنلاینش کنم لطفا یه راهی پیش پای من بزارید تا آنلاینش کنم خسته شدم

  2. سید نادر افضلی

    عذر میخوام دوباره مزاحم شدم الان در قم PS4را ،تحت این عنوان که در هاردش چندین بازی هست به صورت نو میفروشند !!ایا این کنسول ها هم دستکاری نرم افزاری یا سخت افزاری شده اند؟؟
    راهکار شما چیست؟؟ برویم سراغ PCیا راهکار دیگری ارائه میدهید؟.
    با تشکر از جناب مسکینی که این روشنگری را انجام دادند

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      بعضی کنسول‌ها بازی‌ها رو به صورت باندل همراه خودشون دارن اما اینکه روی کنسول چندین بازی نصب شده باشه به احتمال زیاد کنسول هک شده هست! حالا ممکنه نو باشه و استفاده نشده باشه اما پلمپ نیست!
      اگه به دنبال بازی‌های انحصاری نیستین استفاده از PC مزایای خیلی بیشتری نسبت به کنسول داره

      3
      3
  3. سید نادر افضلی

    سلام و عرض ادب،من ایکس باکس 360 داشتم هارد خورش کردم ولی بعضی بازی ها نظیر
    GEARS OF WARرا ذخیره نمیکرد و هرجا که بردم کسی نتوانست درستش کند!!!به نظرتان مشکل از کجا بود؟؟ اخرشم فروختمش.

    1. اگه منظورت بازی گرز اوف 1 هستش که کلا حتی این بازی تو پی سی هم مشکل سیو نشدن داره نه فقط تو ایکس باکس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH