مرکز مشاوره و انتخاب بیمه «ازکی» با سرمایه گذاری خارجی آغاز به کار کرد!

صبح امروز و در سمیناری خبری که در محل شرکت علی بابا با حضور خبرنگاران و مدیران وب‌سایت azki.com برگزار گردید، این مرکز مشاوره و انتخاب بیمه به‌صورت رسمی فعالیت خودش را در کشور آغاز کرد.

در ابتدای این مراسم، تیم لطیف، بنیانگذار و رییس هیات مدیره از کی گفت: بنده متولد آلمان هستم و در آنجا بزرگ شده و درس خواندم. خیلی جوان بودم که کارآفرینی را در آلمان آغاز کردم. از ۱۰ سال پیش وارد ایران شدم و کارهای متفاوتی را انجام دادم. کانسپت مقایسه بیمه را آنجا انجام داده بودم و برایم سوال برانگیز بود که چرا چنین چیزی در ایران نداریم.

متوجه شدم شرکتی به نام چک ۲۴ در آلمان موفق بوده و ارزش افزوده بسیار خوبی داشت. برای همین ما چون زیر ساخت و تجربه آن را داشتیم، تصمیم گرفتیم که این بیزینس را در ایران هم انجام دهیم. یک سال پیش چنین کاری را آغاز کردیم و در این مدت، هم خودمان سرمایه‌گذاری کردیم و هم از آلمان سرمایه گذارانی را جذب نمودیم.

خیلی برای ما مهم بود که اسمی مناسب را انتخاب کنیم. می‌توانم بگویم که فقط ۳ ماه برای آن وقت گذاشتیم تا سرانجام به اسم «از کی» رسیدیم، با توجه به آنکه افراد ده‌ها بار در طول روز از آن استفاده می‌کنند. توانستیم دامین را با یک رقم خیلی بالا از خارج تهیه کنیم. شاید این تنها دامنه 4 حرفی موفق در بین استارتاپ‌های داخلی باشد.

۹۰ درصد مردم همچنان بیمه را از کارگزاران سنتی تهیه می‌کنند و همیشه این مورد در دقیقه ۹۰ صورت پذیرفته و انجام می‌پذیرد. هنوز این بخش که خرید به‌صورت آنلاین تهیه شود، در ایران جا نیفتاده است. علاوه بر این ما متوجه شدیم که مردم نیاز زیادی به مشاوره دارند، هم در بخش پوشش‌های بیمه و هم خسارت! بر فرض امروز اگر ما بخواهیم بیمه تکمیلی درمانی بخریم، نمی‌دانیم پوشش‌ها و بهترین شرایط چیست و برای مردم مبهم است.

ساختار بیمه ایران به شکلی است که ۴۰ هزار نماینده بیمه داریم و اکثر آن‌ها با یک شرکت کار کرده و برای‌شان همان بهترین است. مثلا نماینده بیمه ایران، پاسارگاد، سامان و… بیمه خودش را بهترین می‌داند و برای همین مرکزی که بتواند برترین بیمه را به شما معرفی کند، نداریم و امیدواریم که ما بتوانیم چنین خدماتی را به شما ارایه کنیم.

یکی از امتیازات بزرگ ما این است که با تمام بیمه‌ها همکاری می‌کنیم و حتی با بیمه مرکزی نیز ارتباط نزدیکی داریم و آن‌ها نیز استقبال می‌کنند که بیمه به صورت دیجیتال ارایه شود. تلاش داریم تا بیمه‌ها را توجیه کنیم که ما برای نماینده یک خطر نیستیم و می‌خواهیم که کمک کنیم این صنعت شفاف‌تر شده و مردم راحت‌تر کار کنند. حتی در خارج از کشور هم نماینده‌ها از بین نرفته‌اند، بلکه کار با آن‌ها شفاف‌تر شده و کاربری‌شان افزایش یافته است.

با توجه به آنکه الان مشکلات اقتصادی زیادی وجود دارد و مردم نگران جان و مال خودشان هستند، این مورد را می‌توان با استفاده از بیمه کم‌تر کرد. الان در بیمه‌ای چون شخص ثالث ریسک خود راننده درج نمی‌شود. بر فرض یک راننده ۱۹ ساله با ماشین اسپرت، نسبت به فرد میان سال و محتاط، دارای ریسک متفاوتی هستند که حق بیمه آن‌ها در ایران یکسان بوده اما در سایر کشورها متفاوت است.

هدف اصلی ما این است که یک نوآوری و شفافیت را وارد صنعت بیمه کنیم و تهیه آن را توسط مردم راحت‌تر نماییم. امروز بایستی به شکلی باشد که اگر وارد سایتی می‌شوید، پس از تهیه بیمه، برای شما در همان جا و به صورت آنی بیمه نامه صادر شود. من فکر می‌کنم امتیاز در این کار این است که قیمت‌ها شفاف بوده و کار سرعت پیدا می‌کند.

بنیان گذار «از کی» در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد که گزیده‌ای از آن را می‌خوانید.

در چنین صنعتی ما تنها یک بازیکن نخواهیم داشت، بلکه یک سری کانسپت به صورت عمومی قابل ارایه خواهد بود که بیمه نیز به همین شکل است. من اعتقاد دارم که امتیاز ما نسبت به باقی رقبا، تجربه بالاتر و بیس قدرتمندمان است. در بحث مذاکره ما از لحاظ جا افتادن یک مقدار سن و تجربه بیشتری داریم، اعتقادمان این است که بیمه شوخی پذیر نیست زیرا با جان و مال مردم بازی می‌کند.

شما برای بستن بیمه جایی می‌روید که مو لای درز آن نمی‌روید و این یک فلسفه و نگاهی است که با استفاده از ابزارها و جذب سرمایه‌ای که داریم، محقق خواهد شد. از سمتی بایستی در نظر بگیریم که در پایان این مشتری است که تصمیم می‌گیرد و ادعا فایده‌ای ندارد و ما بایستی بتوانیم این مورد را ثابت کنیم.

بیمه مرکزی با چندین هزار کارمند این نگرانی را دارد که شاید استارتاپ‌های آنلاین موجب بیکاری نیروهایش شود. در ابتدای آغاز این کار، حملات زیادی نسبت به استارتاپ‌های بیمه صورت گرفت. از طرفی می‌دانیم که بازار به سمت دیجیتال شدن پیش می‌رود و مطمئنا اگر بیمه هم دارای ارزش افزوده‌ای باشد، این اتفاق خواهد افتاد؛ برای همین بیمه مرکزی هم دچار این مشکل شده که با نمایندگان و استارتاپ‌ها چه برخوردی داشته باشد.

قرار نیست نماینده‌ها از بین بروند و قرار است که نماینده‌ها به‌صورت دیجیتال شوند. من فکر می‌کنم این صنعت هم مانند اسنپ خواهد شد و کم کم روش به این سمت خواهد رفت. بیمه مرکزی هم مشکلی با فروش ما ندارد و فقط به دنبال آن است که بیمه نامه به سرعت صادر شود.

در اکثر موارد بیمه مرکزی به ما یک یا دو نماینده قوی معرفی کرده و یا کدی می‌دهد. کانسپت ما به این شکل است که همکاری‌مان با نماینده‌هاست. توسعه صنعت بیمه در بخش دیجیتال نسبت به کسب و کارهای دیگر کندتر خواهد بود و شاید ۱۰ سال طول بکشد تا به یک سهم قابل ملاحظه برسد.

در صنعت بیمه شما حق دیزاین محصول را دارید، در خیلی از جاها مانند هند شرکت بیمه‌ای است که ۷۰ درصد محصولاتی که می‌فروشند، کالای خودشان است. وقتی تعداد بالا می‌رود، شما به یک دیتای بزرگ دسترسی پیدا می‌کنید و متوجه می‌شوید که نیاز مردم به کجاست.

میزان سرمایه گذاری بر روی کار ما چند میلیون یورو است که ۲۰ درصد از خارج آمده و ۸۰ درصد آن داخلی است.

ما زیر ساخت‌های بسیار متفاوتی نسبت به سایر شرکت‌ها داریم و در بخش مشاوره و پشتیبانی هم توانایی بسیار بالاتری داشته و می‌توانید با یک مقایسه مشابه، متوجه تغییرات ما در ارتباط با بخش تجربه کاربری شوید.

نگاه ما به درآمد نیست و به دنبال ارایه خدمات خوب به مردم هستیم تا با کسب اعتماد آن‌ها در بلند مدت بتوانیم بیمه‌های گوناگون را به آن‌ها بفروشیم. هیچ تبلیغاتی بهتر از روش دهان به دهان نیست اما از لحاظ مارکتینگ تمام بحث‌ها را استفاده خواهیم کرد. ما در کمپین‌های آنلاین هستیم و قطعا به مرور زمان آن‌ها را بیشتر کرده و حتی تبلیغ تلویزیونی خواهیم داشت. هدف واقعی ما این است که هرکس به این فکر کند که از کی بخواهد بیمه بگیرد، ما در ذهنش باشیم.

امیدوارم شرکت‌هایی مثل ما آگاهی افراد را برای بیمه کردن بیشتر کنند، در کشوری مانند آلمان با ۸۰ میلیون جمعیت، در حدود ۱۲۴ میلیون قرارداد بیمه وجود دارد و برخی افراد حتی از دو یا سه بیمه استفاده می‌کنند. برای همین در ایران امکان رشد این صنعت وجود دارد تا از رشد ۲۰ درصد سالیانه هم پیشی بگیرد.

ما به فلسفه برد-برد اعتقاد داریم. در بیمه شخص ثالث همه شرکت‌ها در حال ضرردهی هستند زیرا میزان حق خسارت بیشتر از بیمه نامه است. شرکت بیمه مشتری نهایی را نمی‌شناسد و نهایت این است که از تاریخچه تصادفات وی مطلع است. امیدواریم که با اطلاعات بیشتری که ما می‌توانیم بگیریم، میزان خسارت را مشخص کرده و قیمت‌ها نسبت به ریسک تعیین شود.

در پایان این سمینار، وب‌سایت «ازکی» با آدرس www.azki.com توسط مدیر فروش این شرکت معرفی و کارکردهای آن تشریح گردید. همچنین اپلیکیشن «از کی» نیز به زودی عرضه می‌شود.

1 در مورد “مرکز مشاوره و انتخاب بیمه «ازکی» با سرمایه گذاری خارجی آغاز به کار کرد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH