پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال به عنوان پرچمداران جدید گوگل رسما معرفی شدند

ماه‌ها بود که تن به شایعات و اخبار گوناگون می‌دادیم تا ببینیم پرچمداران سال 2018 گوگل چگونه هستند. بالاخره انتظارها به پایان رسید و کمپانی گوگل در طی برگزاری رویدادی اختصاصی در شهر نیویورک، از جدیدترین پرچمداران خود رونمایی کرد. پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال دوقلوهای اهالی مانتین ویو و سوژه‌های اصلی این مطلب هستند.

هر دو پیکسل جدید به لطف طراحی کم‌حاشیه، از نمایشگری بزرگ‌تر از نسل‌های قبلی خود بهره می‌‌برند. البته ظاهر این دو مشابه نبوده و برادر بزرگ‌تر دارای برش ناچ در بالای نمایشگرش است. گوگل پیکسل 3 از یک نمایشگر 5.5 اینچی (0.5 اینچ بزرگ‌تر از نمایشگر پیکسل 2) و پیکسل 3 ایکس ال نیز از یک پنل 6.3 اینچی (0.3 اینچ بزرگ‌تر از نمایشگر پیکسل 2 ایکس ال) سود می‌برند. با این حال ابعاد کلی این دو دستگاه در مقایسه با نسل پیشین تغییری نکرده است. پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال از همان ابتدا اندروید 9 پای را اجرا کرده و از قابلیت سلامت دیجیتال گوگل نیز بهره‌مند هستند. به علاوه، این دو دیوایس از داشتن دکمه‌های سه‌گانه معروف گوشی‌های اندرویدی محروم بوده تا گوگل گام بلندی به سمت ژست‌های حرکتی و ناوبری‌های لمسی برداشته باشد.

با آن‌که پرچمداران جدید به سوی سه‌دوربینه شدن می‌روند، اما گوگل علاقه‌ای به این کار نداشته و پرچمداران خود را تنها با یک دوربین اصلی عرضه خواهد کرد. تک دوربین اصلی پیکسل‌های 2018 یک نمونه 12.2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و اندازه پیکسل 1.4 میکرون است. با این حال مطمئنیم که همین تک دوربین حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. البته گوگل علاقه خود به دوربین سلفی را اثبات کرده و برادران پیکسل 3 را با دوربین دوگانه همراه کرده که یکی از آن‌ها لنز واید داشته تا وسعت بیش‌تری را تحت پوشش قرار دهد. ریک اوسترلو، مدیر بخش سخت‌افزار گوگل درباره دوربین پیکسل‌های جدید این‌گونه می‌گوید:

برای زندگی در حال حرکت و گذران، ما بهترین دوربین‌های جهان را طراحی کرده و آن‌ را در مفیدترین و کاربردی‌ترین تلفن هوشمند جهان قرار دادیم

شاید شهرت پیکسل 2 در سال گذشته به خاطر تک دوربین آن بود که کاری کرده بود کارستان و با قابلیت‌های نرم‌افزاری خود همه را انگشت به دهان گذاشت. گوگل امسال هم همین حربه را به کار برده و امید دارد که با قابلیت‌های نرم‌افزاری و بهره‌گیری از عملکردهای هوش مصنوعی بتواند باز هم پیکسل‌هایش را در بین برترین‌ها نگه دارد. یکی از این قابلیت‌ها، Top Shot نام دارد که پس از ثبت چندین سری عکس از یک سوژه، بهترین مورد را برای نمونه نهایی انتخاب می‌کند. سوگولی‌های اهالی مانتین ویو همانند گلکسی نوت 9 قادر خواهند بود عکس‌های دارای تارشدگی، لرزش و یا هرگونه مشکل دیگر مانند بسته بودن چشم سوژه را تشخیص داده و حذف کنند.

قابلیت دیگر این دوربین، Super Res Zoom نام داشته که با استفاده از چندین فریم و البته فناوری هوش مصنوعی، نمونه نهایی شارپ و جذابی را حتی بدون زوم اپتیکال تحویل کاربر خواهد داد. ویژگی جدید دیگری که به این دستگاه‌ها آمده، با نام Photobooth شناخته می‌شود که در زمان ثبت تصاویر سلفی، به محض تشخیص لبخند یا ایجاد یک چهره شاد خندان، به طور خودکار از شما عکس می‌گیرد. قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید گوگل به همین جا ختم نشده و شاهد عنوان دیگری با نام Night Shot mode هستیم که طبق ادعای گوگل، بهترین عملکرد نسبت به دیگر رقبای پرچمدار را در محیط‌های کم‌نور برای پیکسل 3 رقم خواهد زد. در تصویر زیر می‌توانید صحت ادعای گوگل را در مقایسه تصویر ثبت شده پیکسل 3 و آی‌فون XS مشاهده کنید.

از بحث دوربین که فاصله بگیریم، تغییرات به دیگر جاها هم راه یافته است. امسال برای اولین بار شاهد پشتیبانی پیکسل‌های 2018 از فناوری شارژ وایرلس هستیم که البته نهایت توان شارژ در این حالت به 10 وات می‌رسد. جالب است بدانید خود گوگل پایه مخصوصی با نام Pixel Stand برای این کار طراحی کرده که قیمت آن 79 دلار اعلام شده است؛ هر چند که یک وسیله جانبی بوده و کاربران در صورت تمایل می‌توانند آن را خریداری کنند. گوشی‌های پیکسل 3 به طور هوشمندانه، قرار گرفتن بر روی این پایه را تشخیص داده و اقدام به نمایش موارد سفارشی رابط کاربری مانند اطلاعات گوگل اسیستنت می‌کنند. خوشبختانه این پایه با دیگر گوشی‌های مجهز به شارژ بی‌سیم نیز سازگاری دارد.

یک قابلیت دیگر به دوگانه‌های پیکسل امسال اضافه شده که به دستیار گوگل در این دو اجازه می‌دهد تماس‌های ورودی مزاحم را شناسایی کرده و به کاربر اجازه دهد که تماس گیرنده را بلاک کرده و یا آن را برای دفعات بعدی به خاطر داشته باشد. هر دو مدل جدید قادر به پاسخ‌گویی خودکار به تماس‌ها بوده و به طور واقعی، آن‌چه که یک تماس گیرنده مشکوک به مزاحم بیان می‌کند را رصد می‌کنند. قابلیت Call Screen نیز که در پیکسل‌های سال گذشته حضور داشت، در پیکسل‌های امسال نیز حی و حاضر است.

گوگل تصمیم گرفته که پیکسل‌های جدید خود را با تراشه اسنپدراگون 845 (البته با 0.2 گیگاهرتز فرکانس کم‌تر برای هر کلاستر) و تنها با 4 گیگابایت رم عرضه کند. از دیگر قابلیت‌های دوقلوهای جدید گوگل می‌توان به اسپیکر استریو در قاب جلویی و چیپ امنیتی تایتان اِم اشاره کرد. غول جستجوگر برای نسخه 64 گیگابایتی پیکسل 3 قیمت 799 دلار و برای نسخه 128 گیگابایتی نیز قیمت 899 دلار را در نظر گرفته است. این در حالی است که نسخه‌های 64 و 128 گیگابایتی پیکسل 3 ایکس ال به ترتیب برچسب‌های قیمتی 899 و 999 دلاری را پیش روی خود می‌بینند. عرضه رسمی پیکسل‌های جدید از 18 اکتبر (26 مهر) آغاز خواهد شد.

1 در مورد “پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال به عنوان پرچمداران جدید گوگل رسما معرفی شدند”

  1. عالیه مخصوصا گوگل پیکسل 3 ایکش ال به نظرم خوبه که گوگل حماقت نکرد و حتی نسخه ساده شو یعنی گوگل پیکسل 3 رو داد الجی براش اولد بسازه اگه سوپر املت سامهنگ بود مشکلات پارسالش مثل هاله قرمز و پیکسل یوزیاش ادامه داشت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH