Bluetooth headphone

مشکلات رایج هدفون‌های بلوتوثی و چگونگی حل آن‌ها

در حال حاضر افراد زیادی از هدفون‌های بلوتوثی استفاده می‌کنند اما علت این همه استقبال کاربران از آن‌ها را می‌توان کیفیت خوب صدا و قیمت مناسب این هدفون‌ها دانست.

از زمانی که اپل ایرپاد (AirPod) خود را ارایه کرد، تقاضای مصرف‌کنندگان برای هدفون‌های بی‌سیم افزایش یافته است. با وجود پیشرفت‌های تکنولوژیکی، هدفون‌های بلوتوثی هنوز با مشکلات متعددی روبرو هستند. در این مطلب نگاهی به شایع‌ترین مشکلات این هدفون‌ها کرده‌ایم و برخی از راه‌حل‌های کاربردی برای برطرف کردن آن‌ها را ارایه داده‌ایم؛ با ما همراه باشید.

گوشی هوشمند من نمی‌تواند هدفون را پیدا کند

اگر شما می‌خواهید هدفون‌های خود را به گوشی هوشمندتان متصل کنید، اما به دلایلی، هدست‌ها در فهرست دستگاه‌های بلوتوث نشان داده نمی‌شوند، به راحتی می‌توانید از راه‌حل‌های زیر کمک بگیرید:

  • بررسی کنید آیا بلوتوث گوشی خود را فعال کرده‌اید. این یک مورد ساده است که ممکن است فراموش کرده باشید.
  • بررسی کنید آیا هدفون‌های شما سازگار با دستگاه و سیستم‌عامل شما هستند. اگر از آی‌فون استفاده می‌کنید، حداقل سیستم‌عامل موردنیاز برای آن iOS 7 است، که اساساً از بلوتوث هوشمند آماده (Bluetooth Smart Ready) پشتیبانی می‌کند. اگر از کاربران اندروید هستید، حداقل سیستم‌عامل موردنیاز برای استفاده از آن، اندروید 4.3 است.
  • اطمینان حاصل کنید در زمان اتصال، گوشی هوشمند و هدفون شما به اندازه کافی به یکدیگر نزدیک هستند. در حالی که بخش بزرگی از دستگاه‌های بلوتوث به ویژه هدست‌ها، دامنه کافی دارند، اما بهترین راه برای اطمینان از اتصال آن‌ها زمانی است که حداقل فاصله آن‌ها از یکدیگر 3 فوت (30.5 سانتی‌متر) باشد.
  • فرآیند جفت شدن توصیه شده سازنده را بررسی کنید. همه هدفون‌های بلوتوثی با یک شیوه یکسان با گوشی شما ارتباط برقرار نمی‌کنند؛ گاهی اوقات به آسانی فقط هدفون‌های خود را روشن می‌کنید و گاهی اوقات این فرایند کمی پیچیده‌تر است. برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل درباره جفت شدن دستگاه خود، تمام جزئیات در مورد آن‌چه باید انجام دهید را بخوانید.
  • سعی کنید آن‌ها را خاموش و روشن کنید. این یک روش قدیمی است، اما امتحان آن بدون ضرر است و گاهی اوقات واقعاً کار می‌کند.
  • دستگاه‌های اضافی را خاموش یا حذف کنید. انجام این کار می‌تواند مفید باشد چراکه شاید هدفون شما در حال تلاش برای برقراری ارتباط با دستگاه دیگری به جای گوشی هوشمند شماست.
  • از روتر وای‌فای فاصله بگیرید. شاید روتر وای‌فای شما از طیف مشابه هدفون استفاده می‌کند و به همین علت باعث ایجاد تداخل در برقراری ارتباط می‌شود.

هدفون بلوتوث من در حال قطع شدن است

هیچ چیزی ناراحت‌کننده‌تر از این نیست که شما در حال گوش کردن به آهنگ موردعلاقه خود باشید و ناگهان هدفون بلوتوثی شما قطع شود. گاهی اوقات اتصال بلوتوث به طور کامل قطع می‌شود و شما را مجبور به وصل مجدد می‌کند، اما بلافاصله چند ثانیه قبل از اتصال مجدد، خاموش می‌شود. هر دوی این‌ها تجربه‌های خسته‌کننده‌ای هستند، اما با استفاده از راه‌حل‌های زیر به همان اندازه آسان می‌شوند.

  • محدوده هدفون و تلفن هوشمند خود را حفظ کنید. استفاده از هدفون‌های بلوتوثی بدون دردسر سیم‌های گره خورده هدفون‌های جکی بسیار آسان است اما به همان اندازه نیز این هدفون‌ها به راحتی از محدوده خارج می‌شوند.
  • اتصالات غیرضروری بلوتوث را حذف کنید. این به خوبی می‌تواند یکی از دلایلی محسوب شود که گوشی هوشمند شما در تلاش برای اتصال به تعداد زیادی از موارد موجود باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که هدست بلوتوث شما دارای توان باتری کافی است. معمولاً هدفون‌های بلوتوث در زمانی که میزان باتری کم است، تمایل به قطع اتصال دارند.
  • سعی کنید هدفون‌ها را حذف کرده و سپس مجدداً آن‌ها را با گوشی هوشمند خود جفت کنید.

هدفون‌ها و گوشی‌ هوشمند نمی‌توانند با یکدیگر جفت شوند

این مشکل نیز اغلب در زمانی اتفاق می‌افتد که شما سعی می‌کنید هدفون و گوشی هوشمند خود را با هم جفت کنید و ناگهان یک پیام خطا برای شما نمایش داده می‌شود. ساده‌ترین راه‌حل برطرف کردن مشکل اینجاست:

اتصالات بلوتوث استفاده نشده یا غیرضروری را حذف کنید. بعضی از دستگاه‌ها اگر موارد زیادی در لیست اتصال بلوتوث شما وجود داشته باشد، شروع به کار می‌کنند.

اگر این راه‌حل نتواند مشکل شما را حل کند، می‌توانید سایر راه‌حل‌هایی که بالاتر ذکر شده است را امتحان کنید.

صداهای استاتیک یا مخرب هنگام گوش دادن به موسیقی ایجاد می‌شود

علیرغم راه طولانی که فناوری بلوتوث پیموده است اما امواج هنوز در معرض تداخل قرار دارند. برای حل این مشکل موارد زیر را پیگیری کنید:

  • شما باید هر دستگاه بلوتوث دیگر موجود در محدوده را غیرفعال یا خاموش کنید.
  • سعی کنید تنظیمات هدفون خود را بازنشانی کنید (شما به راحتی می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت سازنده این کار را انجام دهید).
  • دستگاه پخش رسانه را روشن کنید، سپس هدفون‌های خود را به مدت 30 ثانیه قطع کنید و سپس آن‌ها را دوباره جفت کنید.
  • فاصله بین گوشی و هدفون‌های خود را کاهش دهید، زیرا این کار همچنین باعث کاهش (یا حتی حل کردن) هر گونه مشکل می‌شود.

تمامی موارد ذکر شده، روش‌های اثبات شده در زمینه حل مشکل هدفون‌های بلوتوثی بود، اما قطعاً این یک لیست کامل نیست. آیا شما نیز از این روش‌ها برای حل مشکل خود با هدفون‌های بلوتوثی استفاده کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH