وان‌پلاس اولین شرکتی نخواهد بود که از پردازنده اسنپدراگون 855 استفاده می‌کند

وان‌پلاس در چند سال اخیر پیشرفت زیادی در صنعت گوشی‌های هوشمند داشته و با حضور قدرتمند در برخی از بازارهای کلیدی مانند هند و چین سهم قابل توجهی را از بازار فروش به خود اختصاص داده است. برنامه‌های این شرکت با عقد یک قرارداد با T-Mobile برای حضور در بازار آمریکا و همچنین افزایش سهم خود در دیگر کشورهای جهان ادامه خواهد داشت. اما حتی پس از ارایه یکی از پیشروترین گوشی‌های هوشمند جهان با حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش نیز نمی‌شد خبر مربوط به این که وان‌پلاس اولین شرکتی خواهد بود که یک هندست با اسنپدراگون 855 تولید خواهد کرد را قبول کرد.

اسنپدراگون 855 آخرین محصول کوالکام با پشتیبانی از شبکه 5G است که تقریبا تمامی شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون‌های اندرویدی به دنبال آن هستند تا هندستی را با استفاده از این پردازنده برای حداقل نیمه اول سال 2019 روانه بازار کنند. شرکت‌هایی مانند سامسونگ، ال‌جی، شیائومی و موتورولا درگیر این رقابت هستند و با این تفاسیر تصور جایگاه وان‌پلاس در این مبارزه کار چندان مشکلی نخواهد بود.

دیروز خبری در Qualcomm Tech Summit توسط مقامات شرکت ابراز شد که در آن ادعا شده بود وان‌پلاس 7 اولین اسمارت‌فونی خواهد بود که با قدرتمندترین پردازنده تولیدی کوالکام روانه بازار خواهد شد. به گزارش Engadget، ظاهرا این خبر تنها یک اشتباه ترجمه‌ای بوده و منظور شرکت این بوده است که وان‌پلاس 7 جز اولین اسمارت‌فون‌هایی خواهد بود که از اسنپدراگون 855 استفاده می‌کنند. در نهایت چینی‌ها طی اقدامی ضمن عذرخواهی بابت مشکل به وجود آمده، صحت اصلاحیه خبر را تایید کردند.

در هر صورت هنوز هم مشخص نیست که لقب اولین گوشی هوشمند ارایه شده با اسنپدراگون 855 به قامت کدام شرکت و کدام دستگاه پوشانده خواهد شد. با این وجود مطمئنا در سال جدید میلادی نیز شاهد روانه سیل عظیمی از گوشی‌های هوشمند و پرچم‌دارانی خواهیم بود که از آخرین و قوی‌ترین پردازنده شرکت کوالکام استفاده می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH