گلکسی A8s به عنوان اولین گوشی دارای نمایشگر حفره‌دار رسما معرفی شد!

چند وقتی است که در خبرها می‌شنویم کمپانی سامسونگ قصد دارد گوشی جدیدی را معرفی کند که از نظر طراحی و ظاهر نمایشگر با آن‌چه که تاکنون دیده بودیم متفاوت است. بالاخره انتظارها به سر رسید و همان گونه که برنامه‌ریزی شده بود، کمپانی سامسونگ امروز از اولین گوشی دارای نمایشگر حفره‌دار در جهان با نام گلکسی A8s رونمایی کرد.

Samsung Galaxy A8s – سامسونگ گلکسی A8s

این نمایشگر به اینفینیتی O دیسپلی شهرت داشته و این چند روز اخبار زیادی درباره آن شنیده‌ایم. کمپانی هواوی یکی از رقبای اصلی سامسونگ برای کسب عنوان نخستین گوشی مجهز به این نوع نمایشگرها به شمار می‌رفت که قصد داشت گوشی هواوی نوا 4 را با همین نمایشگر، اما زودتر از میان‌رده جدید سامسونگ معرفی کند اما در نهایت این افتخار نصیب کره‌ای‌ها شد. به هر حال، نمایشگر حفره‌دار گلکسی A8s را نباید تنها ویژگی جالب این گوشی میان‌رده دانست. حقیقت این است که حضور چیپست قدرتمند و مدرن اسنپدراگون 710 در کنار 6/8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی (قابل افزایش تا 512 گیگابایت دیگر از طریق درگاه کارت حافظه) ما را مجاب می‌کند که لقب پرچمدار کوچک و یا فرامیان‌رده را برای گلکسی A8s شایسته‌تر بدانیم.

نمایشگر 6.4 اینچی این محصول رزولوشن 2340 در 1080 پیکسلی داشته (فول اچ‌دی پلاس) که طبیعتا نسبت تصویر 19.5 به 9 را رقم می‌زند. اما نکته جالبی که در اولین نگاه به این پنل جلب توجه می‌کند، وجود حفره‌ای با قطر 6.7 میلی‌متر در گوشه بالایی و سمت چپ این صفحه نمایش است که میزبان دوربین سلفی این دستگاه خواهد بود. حاشیه‌های این پنل نمایشگر بسیار باریک بوده و به جز در بالا و پایین آن که حاشیه معقولی دیده می‌شود، دیگر نمی‌توان زایده‌ای را پیرامون آن یافت. از آنجایی که سامسونگ هیچ اشاره‌ای به عبارت سوپر آمولد در توصیف این صفحه نمایش نداشته است، باید شایعات قبلی و تجهیز گلکسی A8s به پنل ال‌سی‌دی را پذیرفت؛ نمایشگری که مطابق گزارشات اخیر، کمپانی چینی BOE (سازنده نمایشگر گوشی هواوی میت 20 پرو) وظیفه تولید آن را بر عهده داشته است.

Galaxy A8s – گلکسی A8s

در قاب پشتی گلکسی A8s می‌توان دوربین سه‌گانه این محصول را مشاهده کرد که از سه سنسور 24 مگاپیکسلی (به عنوان دوربین اصلی) با اندازه دیافراگم f/1.7، سنسور 10 مگاپیکسلی از نوع تله‌فوتو با دیافراگم f/2.4 (که برای اعمال بزرگنمایی کاربرد دارد) و سنسور 5 مگاپیکسلی (به منظور سنجش عمق میدان تصاویر) با دیافراگم f/2.2 تشکیل شده است. برای دوربین سلفی نیز یک نمونه 24 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 در نظر گرفته شده تا عاشقان سلفی شیفته گلکسی A8s سامسونگ شوند. وجود یک باتری 3,400 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع از طریق درگاه USB-C و حضور اندروید 8.1 اوریو به همراه رابط کاربری One UI از دیگر موارد قابل ذکر درباره این گجت به شمار می‌روند.

به نظر می رسد گوشی گلکسی A8s در سه رنگ آبی، خاکستری و سبز (با طرح رنگی Gradient که در آن شدت رنگ بدنه در بالا و پایین قاب پشتی متفاوت است) عرضه خواهد شد. در حال حاضر این محصول در دسترس کاربران چینی قرار داشته و پیش‌فروش آن تا روز 21 دسامبر ادامه دارد. متاسفانه تا به این لحظه هیچ اطلاعاتی درباره قیمت و زمان عرضه جهانی این محصول منتشر نشده، اما با توجه مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه، گلکسی A8s را باید جزو فرامیان‌رده‌هایی قلمداد کرد که قیمت نسبتا بالایی خواهد داشت.

1 در مورد “گلکسی A8s به عنوان اولین گوشی دارای نمایشگر حفره‌دار رسما معرفی شد!”

  1. الکسیس سانچز

    حالا حفره خیلی چیزی خوب هست که ابن بخواد بزنه ضمنا اولین گوشی حفره دارو سه ساعت پیش یعنی بک سال قبل از سامهنگ حبابی ویو 20 معرفی شده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH