اکسپریا XZ4 سونی احتمالا قدرتمندترین گوشی دنیا خواهد بود!

کمپانی سونی خود را آماده می‌کند تا چند هفته بعد، از گوشی پرچمدار جدیدش یعنی اکسپریا XZ4 رونمایی کند؛ محصولی که انتظار داریم از چیپست پرقدرت اسنپدراگون 855 بهره‌ ببرد. یکی دو روز پیش شاهد درز تصویری از امتیاز این گوشی در بنچمارک آنتوتو بودیم و حالا طولی نکشیده که امتیاز فوق‌العاده آن در بنچمارک گیک‌بنچ نیز منتشر شده است. همراه آی‌تی‌رسان باشید.

این تصویر که توسط کاربری با شناسه Zackbuks در شبکه اجتماعی چینی ویبو به اشتراک گذاشته شده، نشان می‌دهد که گوشی اکسپریا XZ4 توانسته در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای این بنچمارک به ترتیب امتیازهای فوق‌العاده عالی 3,497 و 12,801 را کسب کند. هم‌چنین کاملا مشخص شده که چیپست اسنپدراگون 855 در این هندست به کار رفته و این نسخه دارای 8 گیگابایت رم بوده است. ضمنا در زمان انجام این تست، اندروید 9 بر روی پرچمدار سونی در حال اجرا بود.

تراشه اسنپدراگون 855 بر پایه معماری 7 نانومتری تولید شده و دارای هشت هسته پردازشی است. چهار هسته که مصرف انرژی کمی دارند، در دسته اول جای گرفته و دارای حداکثر فرکانس 1.78 هستند. دسته دوم مربوط به هسته‌هایی با عملکرد متوسط می‌شود. در این دسته سه هسته جای گرفته که حداکثر فرکانس آن‌ها به 2.42 گیگاهرتز می‌رسد. هسته هشتم که به تنهایی یک کلاستر جداگانه را به خود اختصاص داده، از نوع هسته‌های خاص طلایی بوده و در سنگین‌ترین وضعیت ممکن با فرکانس 2.84 گیگاهرتز فعالیت می‌کند. در گزارشات قبلی اعلام شده بود که این هندست دارای نمایشگری با نسبت تصویر غیرمعمول 21 به 9 خواهد بود. هم‌چنین گفته شده که سامورایی جدید از جک هدفون نیز بهره‌مند بوده و شاید دارای فناوری شارژ سریع 46.5 واتی باشد.

اخیرا وب‌سایت CAD رندرهایی از این اسمارت‌فون را منتشر کرده که نشان می‌دهد اکسپریا XZ4 حاشیه‌های کمی داشته و طراحی آن بدون ناچ خواهد بود. این یعنی اسپیکر مکالمه و حسگرهایی هم‌چون حسگر مجاورتی در همان حاشیه بالایی نمایشگر جای خواهند گرفت. یک حفره کوچک هم در کناره سمت چپ حاشیه بالایی صفحه نمایش به چشم آمد که احتمالا مربوط به چراغ اعلانات بوده است. در قاب پشتی نیز می‌شد دوربین سه‌گانه اکسپریا XZ4 را دید که در قسمت بالایی و متمایل به مرکز این قاب، چینشی عمودی به خود گرفته بود. در کناره سمت راست بدنه نیز عناصری هم‌چون دکمه کنترل صدا، دکمه پاور، برش مربوط به حسگر اثر انگشت و دکمه شاتر دوربین قابل رویت بود. تنها المان‌های قابل مشاهده در قسمت پایینی بدنه نیز اسپیکر اصلی و درگاه USB نوع C بوده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH