تبلت

منتظر گوشی‌های میان‌رده جدید ال‌جی Q9 و ال‌جی Q9 وان باشید

از چند ماه پیش تاکنون شایعات زیادی درباره اسمارت‌فون‌های جدید ال‌جی از خانواده Q9 منتشر شده است. با توجه به آن‌که نمایشگاه CES 2019 از فردا آغاز به‌کار خواهد کرد، انتظار داریم این کمپانی کره‌ای از گوشی‌های میان‌رده جدید خود با نام‌های ال‌جی Q9 و ال‌جی Q9 وان در این رویداد رونمایی به عمل آورد. حال به تازگی اطلاعات، تصاویر و آمارهای جدیدی از این دستگاه‌ها منتشر شده که در ادامه آن‌ها را خواهید دید. همراه آی‌تی‌رسان باشید.

اولین چیزی که درباره گوشی ال‌جی Q9 تقریبا مطمئن هستیم، تجهیز آن به چیپست پرچمدار کوالکام در سال 2016 یعنی اسنپدراگون 821 است که از چهار هسته پردازشی بهره می‌برد. اخیرا دیوایس جدیدی از ال‌جی با شماره مدل LGE LM-Q925L در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شده که ظاهرا مربوط یه این هندست می‌شود. همان‌گونه که در تصویر مربوطه مشخص است، تراشه نام برده شده در میان‌رده جدید ال‌جی حاضر خواهد بود. برخی منابع اعلام کردند این دیوایس در واقع همان گوشی ال‌جی G7 فیت است که تنها نام جدیدی به خود خواهد گرفت. مشخصات سخت‌افزاری و طراحی مشابه دو عاملی است که موجب می‌شود این ادعا را باور کنیم.

این بدان معناست که کره‌ای‌ها در روزهای آینده گوشی ال‌جی Q9 را با شماره مدل‌های LM-Q925K/L/S عرضه خواهند کرد. پیش‌بینی می‌کنیم همانند گوشی ال‌جی G7 فیت، این هندست نیز به نمایشگر 6.1 اینچی ال‌سی‌دی با رزولوشن 3120 در 1440 پیکسل، تراشه اسنپدراگون 821، رم 4 گیگابایتی، باتری 3 هزار میلی‌آمپری با پشتیبانی از نسل سوم فناوری شارژ سریع و 32/64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز باشد.

باید انتظار داشت که تنها دو دوربین در دو سمت این دستگاه قرار داشته باشد؛ یک نمونه 16 مگاپیکسلی در قاب پشتی و یک نمونه 8 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی. از دیگر موارد قابل ذکر درباره این مدل می‌توان به احتمال بهره‌مندی آن از درگاه کارت حافظه، استاندارد IP68، استاندارد نظامی MIL-STD-810G، وای‌فای دو بانده مطابق با استاندارد 802.11 a/b/g/n/ac، بلوتوث نسخه 5.0، درگاه USB-C، مکان‌یابی به کمک سیستم‌هایی هم‌چون جی‌پی‌اس و گلوناس و نهایتا NFC اشاره کرد.

جدای از اسمارت‌فون فوق، ظاهرا ال‌جی قصد عرضه یک میان‌رده دیگر را نیز دارد که فعلا نام ال‌جی Q9 وان به آن اطلاق شده است؛ زیرا چندی پیش این هندست با همین نام در لیست نتفلیکس برای دستگاه‌های دارای مجوز استریم اچ‌دی رویت شده بود. در آن لیست شماره مدل LM-Q927L برای این محصول درج شده بود. همان‌گونه که مشاهده می‌کنید، شماره مدل این دستگاه با گوشی ال‌جی Q9 شباهت بسیاری دارد. جدای از لیست نتفلیکس، ظاهرا میان‌رده جدید ال‌جی توانسته تاییدیه بلوتوث را نیز با همین شماره مدل دریافت کند. چند وقت پیش اسمارت‌فونی با این شماره مدل توانسته بود گواهی‌نامه‌های وای‌فای را هم اخذ کند.

شاید تنها نکته جالب و خوشایند برای این هندست، درج عبارت اندروید 9 برای سیستم‌عامل آن بود. این در حالی است که در برخی منابع شاهد ثبت اندروید 8.1 اوریو برای گوشی ال‌جی Q9 وان بودیم. همان‌گونه که پیش از این دیدیم، پسوند وان در این محصول نشان‌دهنده عضویت آن در پروژه اندروید وان است. هفته‌های گذشته در خبرها شنیدیم که گوشی ال‌جی Q9 از چیپست اسنپدراگون 660 و باتری 3,550 میلی‌آمپری بهره‌مند خواهد بود اما با توجه به اطلاعاتی که در ابتدای این مقاله بیان شد، شاید این موارد مربوط به گوشی ال‌جی Q9 وان بوده باشد. این اطلاعات تمام چیزی است که تا به این لحظه درباره میان‌رده‌های جدید ال‌جی می‌دانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH