سرمایه‌گذاری رسمی شیائومی در TCL با خریداری بیش از 65 میلیون سهام این شرکت

اوایل وقت روز 6 ژانویه TCL Group با انتشار بیانیه‌ای از سرمایه‌گذاری رسمی شیائومی در این شرکت خبر داد. بر اساس اطلاعیه منتشر شده، گروه شیائومی در روز 4 ژانویه 2019 تعداد 65,168,803 واحد سهام را از طریق بازار دوم مبادلات بورس شنژن خریداری کرد که این رقم معادل 0.48 درصد کل سرمایه سهام TCL محسوب می‌شود. همچنین کمپانی TCL اعلام کرد که این اقدام به تقویت همکاری میان شیائومی و TCL کمک نموده و شراکت راهبردی نزدیک‌تری را شکل خواهد داد.

پیش‌تر و در روز 29 دسامبر سال 2018، TCL Group یک توافق‌نامه همکاری استراتژیک با گروه شیائومی را امضا کرد. بر این اساس 2 طرف در زمینه یکپارچه‌سازی تجهیزات پایه سخت‌افزارهای هوشمند رده‌بالا، هسته اطلاعات الکترونیکی و نوآوری در به‌کارگیری فناوری جدید در نسل آینده سخت‌افزارهای هوشمند، تحقیقات و اقدامات توسعه‌ای مشترکی را اجرا خواهند کرد. در سال 2018 کسب‌وکار لوازم‌خانگی به یک نقطه عطف جدید برای گروه شیائومی تبدیل شد. برند شماره 1 تلویزیون‌های هوشمند در کشور چین به سایر عرصه‌های تجاری از قبیل دستگاه‌های تهویه مطبوع و ماشین‌های لباس‌شویی نیز وارد شد. پس از بازسازی سازمانی اولیه در فهرست تولیدات شیائومی، واحد تولید تلویزیون مسئولیت کسب‌وکار تلویزیون‌ها و تجارت‌های نوظهور این شرکت نظیر دستگاه‌های تهیه مطبوع را بر عهده گرفت. در همین حال TCL به‌عنوان غول صنعت لوازم‌خانگی، راهبرد خود را در جهت تمرکز بر کسب‌و‌کار نمایشگر نیمه‌هادی، تجارت مواداولیه و کسب‌وکارهای نوظهور تنظیم خواهد کرد. بنابراین 2 طرف نشان داده‌اند که در کسب‌وکارها به‌خوبی مکمل یکدیگر هستند. شیائومی از ویژگی‌هایی نظیر تعریف قدرتمند محصول، قابلیت‌های طراحی، تحقیق، توسعه و تفکر اینترنتی پیشرفته برخوردار است. از سوی دیگر TCL با زنجیره تامین بسیار غنی، تجارب تولید و توان رقابتی بالا در زمینه کسب‌وکار نمایشگر نیمه‌هادی، برندی شناخته شده به‌شمار می‌آید. بر اساس اطلاعات عمومی، طی 9 ماهه نخست سال 2018 پنل تلویزیونی اپتوالکترونیکی هاگزینگ شرکت TCL جایگاه پنجم جهان را به خود اختصاص داد.

موسسه تحقیقات بازار IDC گزارشی از بازار لوازم‌خانگی هوشمند در هندوستان را منتشر کرد. این گزارش نشان می‌دهد که طی 3 ماهه سوم سال گذشته تلویزیون‌های شیائومی با پیشی گرفتن از سامسونگ به بزرگ‌ترین برند تلویزیون هوشمند در هندوستان تبدیل شدند.

همکاری استراتژیک با TCL به شیائومی کمک می‌کند تا در بازار لوازم‌خانگی حضوری پررنگ‌تر و قدرتمندتر داشته باشد. چن هنگ؛ تحلیل‌گر ارشد موسسه Southwest Securities خاطرنشان کرد که پیوند میان این زوج به ادامه روند درآمدزایی بیش‌تر تلویزیون‌های شیائومی، دستگاه‌های تهویه مطبوع، ماشین‌های لباسشویی و سایر لوازم‌خانگی منجر خواهد شد. در نتیجه با توجه به گستردگی زنجیره تامین شاهد عرضه پایدارتر محصولات و بهره‌مندی از تولیداتی متنوع‌تر خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH