یک پسربچه بعد از گفتن قصد خود به سیری برای اقدام به تیراندازی در مدرسه بازداشت شد!

ظاهرا امروزه ضرب‌المثل مشهور” دیوار موش داره و موش هم گوش داره” بیش از هر زمان دیگری به واقعیت پیوسته و نباید در مورد هیچ چیز حتی جوک تعریف کرد، چون ممکن است سر و کارمان با قانون و مامورانش بیافتد. برای مثال حتی شوخی در مورد بمب‌گذاری در هواپیما می‌تواند منجر به اخراج از پرواز و بازداشت افراد شود و آخرین مورد از چنین خوشمزگی‌های دردسرسازی مربوط به یک پسربچه‌ای 13 ساله است که بعد از درددل کردن با سیری گوشی آیفون‌اش و گفتن تمایل خود برای تیراندازی در مدرسه‌، شناسایی و بازداشت شد!

سیری

براساس گزارشات موجود، این دانش‌آموز سیزده ساله تنها عبارت می‌خواهم در مدرسه تیراندازی کنم را به زبان آورده است و سیری بلافاصله و به صورت ناگهانی و خودکار اسامی و اطلاعات تمامی مدارس اطراف محل زندگی این نوجوان را پیدا و لیست کرده است (هنوز مشخص نیست این دستیار هوشمند خود را جیمز باند تصور کرده تا با این کار محل دقیق مدرسه را شناسایی و توطئه را خنثی کند و یا به او برای اجرا فکر دردسرسازش کمک نماید!).

در هر صورت بعد از این اتفاق، او از مکالمه بین خود و سیری اسکرین شات تهیه کرده و در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهد. در نهایت یکی از دوستان او این تصویر را دیده و به پلیس اطلاع می‌دهد! اکنون این دانش‌آموز توسط پلیس بازداشت شده و در مرکز نگهداری نوجوانان بزهکار پورتر کانتی نگهداری می‌شود. با اینکه به نظر نمی‌رسد او واقعا قصد عملی کردن این ایده را داشته ولی مقامات قضایی با این نظر مخالف هستند و معتقدند پست این نوجوان فراتر از یک شوخی معمولی است. به عقیده آنها هیچ انسانی معصوم نیست و نمی‌توان به هیچ فردی اعتماد داشت، به همین علت تمامی اطلاعیه‌ها و پست‌های اینچنینی را کاملا جدی انگاشته و پیگیری می‌کنند!

طبق بیانیه رسمی اداره پلیس والپارایسو، امروزه تهدید‌هایی از این قبیل نیازی به موثق بودن ندارند و ما هر گونه اقدامات مشابهی را کاملا جدی تلقی می‌کنیم و این کار را همواره برای تامین امنیت کامل دانش‌آموزان، معلمان و مسئولان مدارس منطقه والپارایسو انجام خواهیم داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH