توییتر از اپلیکیشن آزمایشی خود با نام Twttr، رونمایی کرد

توییتر، امروز با یک توییت، از عرضه اپلیکیشن آزمایشی خود به نام twttr، برای گروه اول از کاربران آزمایشی، خبر داد. این اپلیکیشن، که توییتر آن را بخاطر نام اولیه خود، twttr نامیده است، اولین بار در ماه ژانویه در کنفرانسی در CES معرفی شد. هدف از عرضه این اپلیکیشن، ایجاد فضایی آزمایشی برای توییتر است که این کمپانی، در آن بتواند ایده‌های جدید خود را در فضایی خارج از شبکه اصلیش امتحان کند، از کاربران فیدبک بگیرد و طبق این فیدبک‌ها، ویژگی‌های جدیدی را توسعه دهد.

در ابتدا، اپلیکیشن twttr روی طراحی ظاهری جدید برای گفتگوهای زیر توییت‌ها، تمرکز خواهد کرد. همانطور که این کمپانی در CES نمایش داد، این برنامه آزمایشی، طراحی جدیدی برای سیستم پاسخ‌ها (replies) ارایه می‌دهد که در آن، گفتگوهای زیر توییت، حالت لبه‌گردتری مانند برنامه‌های چت دارند که هدف آن، دنبال کردن راحت‌تر گفتگوهاست. اطلاعات این گفتگوها مانند لایک و ریتوییت و گزینه اشتراک‌گذاری و بقیه جزئیات آن از دید کاربران مخفی شده‌ است تا خواندن یک رشته گفتگوی طولانی، راحت‌تر شود.

برجسته‌ترین تغییر در این اپلیکیشن، رنگ‌بندی شدن پاسخ‌های فرد توییت‌کننده و افرادی که آن‌ها را شخصا دنبال می‌کنید، برای تمایز از پاسخ‌های بقیه افراد است. هدف این تغییر، دنبال کردن راحت‌تر گفتگوهایی است که در آن، فرد توییت‌کننده، برای پاسخ به افراد، در گفتگوی زیر توییت شرکت می‌کند. ممکن است توییتر در آینده، برای آزمایش تغییرات دیگری که بخواهد به نسخه اصلی اضافه کند، از این اپلیکیشن آزمایشی استفاده کند.

توییتر اعلام کرده است که همه در این برنامه آزمایشی، پذیرفته نمی‌شوند. فقط چند هزار نفر از کاربران انگلیسی‌زبان و ژاپنی‌زبان در صورتی که قوانین توییتر را رعایت کنند، دعوت خواهند شد. ضمن اینکه کاربران آزمایشی لازم نیست رازی پیش خود نگه دارند و می‌توانند درباره چیزهایی که می‌بینند، با بقیه افراد در توییتر به بحث بنشینند، که خود این کار باعث به وجود آمدن ایده‌های بیشتر می‌شود.

Twttr

توییتر می‌گوید که گروه اول کاربران آزمایشی، در چند روز آینده ایمیل دعوت به این برنامه را دریافت می‌کنند. بعد از دریافت این ایمیل، کاربران باید روی لینکی که برای تایید شرکت در این برنامه است، کلیک کنند و پس از آن باید منتظر ایمیل دعوت دیگری از Testflight اپل باشند.

سپس این کاربران می‌توانند اپلیکیشن جدید twttr را دریافت کنند و آن را جای توییتر اصلی به کار بگیرند و برای توییت درباره این ظاهر جدید، از هشتگ #LetsHaveAConvo استفاده کنند. آزمایش‌کنندگان همچنین می‌توانند فیدبک‌های خود را از طریق یک فرم آنلاین ثبت کنند.

اپلیکیشن twttr، قبل از اعلام امروز توییتر هم دیده شده بود ولی تا این لحظه، برای این تعداد زیاد از کاربران، عرضه نشده بود.

بعد از گذشت سال‌ها، توییتر هنوز سعی می‌کند تا متوجه شود که چگونه گفتگوها را روی پلتفرمش بهبود دهد. این پلتفرم همچنین به سواستفاده و حضور ترول‌ها دچار شده است که شاید یکی از اهداف این محصول، از بین بردن این مشکلات، با استفاده از سیستم گزارش بهبودیافته‌تر و قابلیت مخفی کردن پاسخ‌های زیر یک توییت باشد.

این اپلیکیشن آزمایشی جدید، به دنبال رفع فوری مشکلات مربوط به سواستفاده آنلاین نیست، هر چند شاید، به عنوان یک اثر جانبی طراحی جدید گفتگوها، کامنت‌های بی‌ارزش بهتر شناسایی شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH