Qualcomms-new-line-of-chips

چیپ‌های جدید کوالکام به تقویت امکانات اسپیکرهای هوشمند کمک می‌کنند

کوالکام، شرکت سازنده چیپ‌های معروف اسنپ‌دراگون که در حال حاضر میلیاردها دیوایس را نیرو می‌بخشند، در تلاش است تا بخش دیگری از محصولات مصرفی هوشمند را تحت تسلط خودش در بیاورد: اسپیکرها و صفحه نمایش‌های مجهز به دستیار صوتی هوشمند. برای نیل به این هدف، این شرکت اخیرا خانواده جدیدی از چیپ‌های خودش را معرفی کرد؛ خانواده‌ای به نام سری QCS400.

این سری از چیپ‌ها اختصاصا برای رفع نیازهای سخت‌افزاری اسپیکرهای هوشمندی همچون گوگل هوم و گوگل هوم مینی، آمازون اکو و دیگر محصولات مشابه طراحی و ساخته شده است. به همین خاطر کوالکام در طراحی این چیپ‌ها روی دو ویژگی کلیدی تمرکز داشته است: تکثیر صوت و تشخیص صدا.

سری QCS400 وعده “عملکرد صوتی برتر” را داده است؛ عملکردی که نه تنها به خاطر قدرت فناوری‌های خود کوالکام ممکن می‌شود، بلکه پشتیبانی از دالبی اتموس و DTS:X نیز به عملی شدن این وعده کمک می‌کنند. این چیپ‌ها می‌توانند تا ۳۲ کانال صوتی را تحت پوشش قرار بدهند.

برای بهبود ارتباط شما با دستیارهای هوشمند مجازی، کوالکام یک بار دیگر از توانایی‌های هوش مصنوعی خود کمک گرفته است. این سیستم هوش مصنوعی سبب می‌شود که در آینده، دستیارهای هوشمند با ارتقا توانایی‌های تشخیص صدا، کلمات و جملات شما را بهتر و کامل‌تر و با درصد خطای کمتر بشنوند و متوجه بشوند. این چیپ‌ها همچنین به دستیارهای هوشمند اجازه می‌دهند تا با دقت بیشتری بین صدای شما و محیط اطراف‌تان تفاوت قائل شوند.

در کنار تمام این توانایی‌های اساسی، کوالکام تلاش دارد تا در بهبود چند جنبه مهم دیگر از این حیطه فعال باشد.

یکی از این موضوعات، بهبود مصرف نیرو است که برای اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل و دیگر دیوایس‌های مجهز به باتری بسیار حیاتی محسوب می‌شود. انتظار می‌رود دیوایس‌هایی که به چیپ‌های جدید کوالکام تجهیز شده‌اند در مصرف باتری در هر حالتی بهینه‌تر باشند.

چیپ‌های QCS400 در مجموع متشکل از چهار پردازنده هستند که دو پردازنده فقط مخصوص به صوت هستند. ضعیف‌ترین آن‌ها پردازنده دو هسته‌ای QCS403 است و در کنار آن هم پردازنده چهار هسته‌ای QCS404 قرار دارد. دو پردازنده دیگر که قابلیت‌های تصویری نیز دارند، دارای پردازنده گرافیکی آدرنو ۳۰۶ بوده و از HDMI هم پشتیبانی می‌کنند. تنها قوی‌ترین پردازنده این چیپ‌ها، یعنی پردازنده QCS407 می‌تواند ۳۲ کانال صوتی را پوشش بدهد، در حالی که باقی پردازنده‌ها صرفا ۱۲ کانال را تحت پوشش قرار می‌دهند.

اگر از اسپیکرهای هوشمند استفاده می‌کنید این خبر از کوالکام می‌تواند برای شما خوشحال کننده باشد. اگر هم اهل این دیوایس‌ها نیستید، باز هم بهتر است بدانید که دستیارهای هوشمند قرار است به زودی صدای ما را بیشتر و بهتر بشنوند. چه دوست‌شان داشته باشید و چه نه، این همراهان مجازی قرار نیست به این راحتی ما را کنار بگذارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH