اپل آرکید

سرویس اشتراک بازی اپل آرکید معرفی شد

شب گذشته در رویداد ویژه ماه مارس اپل، سرویس اشتراک ماهیانه بازی‌های پولی این شرکت با نام اپل آرکید رونمایی شد که از تمامی گجت‌های اپل همانند آیفون، آیپد، مک و اپل TV پشتیبانی خواهد کرد.

Apple Arcade برای استریم بازی‌ها روی دستگاه‌های iOS نیست بلکه یک سرویس اشتراکی برای عناوینی است که می‌توان از طریق اپ استور آن‌ها را نصب کرد و از پاییز سال جاری در بیش از ۱۵۰ کشور جهان در دسترس قرار خواهد گرفت.

بنابر اعلام اپل ۱۰۰ عنوان جدید و ویژه به‌زودی در اپل آرکید برای iOS و مک و اپل تی‌وی در دسترس خواهد بود که به صورت منظم به آن اضافه می‌شوند. این شرکت قول داده است این بازی‌ها را براساس معیارهای مختلفی هم‌چون کیفیت، خلاقیت، محدوده سنی و میزان سرگرمی، ارزیابی و دسته بندی کند تا همه بتوانند از بازی‌های آن لذت ببرند. ضمنا هیچ خبری از آگهی‌های مزاحم نیست و اپل وعده داده که حریم خصوصی کاربران این سرویس کاملا حفظ شود.

این غول فناوری قصد دارد تا در فرآیند ساخت بازی‌ها نقش داشته باشد از همین روی بخش قابل توجهی از هزینه‌های تولید و توسعه بازی توسط شرکت‌هایی هم چون سگا، کونامی، لگو، فینجی و … را تقبل کرده است.

عناوینی که از طریق اپل آرکید عرضه می‌شوند انحصاری بوده و توسط هیچ پلتفرم دیگری قابل استفاده نیستند. همه‌ ویژگی‌ها، محتوا و به روزرسانی‌هایی که این عناوین دریافت می‌کنند هم شرایط مشابهی خواهند داشت و به صورت آفلاین نیز قابل بازی هستند. ضمنا بسیاری از این بازی‌ها قابلیت پشتیبانی از کنترلرها را خواهند داشت.

احتمالا شما هم با ما هم نظر باشید که مهم‌ترین نکته درباره اپل آرکید قیمت آن است که هنوز توسط اپل به صورت رسمی اعلام نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH