بررسی دوربین پریسکوپی در گوشی اوپو رنو

اخیراً شرکت اوپو از دوربین پریسکوپی خود رونمایی کرد. دوربین‌های پریسکوپی راهی برای ثبت تصاویر با طول کانونی طویل در گوشی‌های بسیار باریک امروزه، ایجاد می‌کنند.

اندازه دوربین پریسکوپی تنها 23.5 در 11.5 در 5.73 میلی‌متر است؛ درنتیجه این دوربین به اندازه‌ای باریک است که به‌راحتی و بدون ایجاد برجستگی بتواند در گوشی هوشمند کوچکی جا بگیرد. این قطعه بسیار کوچک است؛ درنتیجه فضای داخلی کمی را در گوشی اشغال می‌کند.

دوربین پریسکوپی از سه قطعه اصلی تشکیل شده است که عبارت‌اند از: منشور، لنزها و یک حسگر. لنزها به‌عنوان قطعاتی جداگانه می‌توانند از دوربین جدا شوند. در طراحی این دوربین از فناوری “D-Cut” استفاده شده است؛ فناوری D-Cut به هرچه بیشتر باریک شدن این قطعه، کمک می‌کند. همچنین یک سیم‌پیچی مغناطیسی برای تثبیت تصویر بصری در قسمت منشور این دوربین تعبیه شده است.

دوربین اصلی گوشی اوپو رنو علاوه بر این قطعه، دارای نوعی سیستم لرزش گیر اپتیکال (OIS) است؛ البته OIS یک سیستم طراحی‌شده قدیمی است. در گوشی، هر دو سیستم ثبت تصویر با نسبت 2:15 در کنار هم قرار گرفته‌اند. این دو دوربین در کنار هم باعث ایجاد زوم 10 برابری در این گوشی می‌شوند.

امیدواریم دوربین سلفی اوپو رنو نیز مانند این دوربین جداسازی و مورد بررسی قرار بگیرد. دوربین سلفی این گوشی یک دوربین پاپ آپ با طراحی منحصربه‌فرد است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH